Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua lasten joululahjoihin

Vierailija
12.11.2019 |

Onko täällä muita jotka ovat hakeneet apua joululahjoihin? Olen hakenut hope ryltä lahjaapua kahdelle pojalleni ja 8kk tyttövauvalleni. Tuntuu että nykyään avun saaminen on vaikeampaa, olen ollut hopen asiakas vuodesta 2013 ja silloin varastolta pystyi hakemaan vaatteita 3kk välein ja lapset saivat molemmat yhden toivelahjan. Nykyään varastolla saa käydä 2xvuodessa,riippumatta siitä löytääkö lapsille tarvittavat vaatteet vai ei. Pojat ovatkin jo sen kokoisia että heille en ole löytänyt paljoakaan.. Olen myös huolissani saammeko ruoka-apua, avuntarvitsijoita on niin paljon pkseudulla...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olet ajoissa liikkeellä (ihan ilman sarkasmia tämä).

2/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap

On hyvin paikkakuntakohtaista, mutta joissain seurakunnissa myös diakoniatyö voi antaa pientä jouluapua, esim. ruokakassin tai maksusitoumuksen kauppaan. Kannattaa katsoa oman seurakuntasi nettisivulta tai muista tiedotteista, onko sinun asuinalueellasi tällaista joulutukea saatavilla. 

Myös neuvola saattaa tietää, jaetaanko aluuellanne jotain muuta jouluapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä asut pk-seudulla, mikäli et ole töissä siellä? Ei mitään järkeä asua siellä ilman töitä, on niin kallista. 

Vierailija
4/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei ap

On hyvin paikkakuntakohtaista, mutta joissain seurakunnissa myös diakoniatyö voi antaa pientä jouluapua, esim. ruokakassin tai maksusitoumuksen kauppaan. Kannattaa katsoa oman seurakuntasi nettisivulta tai muista tiedotteista, onko sinun asuinalueellasi tällaista joulutukea saatavilla. 

Myös neuvola saattaa tietää, jaetaanko aluuellanne jotain muuta jouluapua.

Kiitos viestistäsi, kysyn diakoniatyöltä! Neuvolasta en ole saanut mitään apua, väsymykseeni ei kommentoida eikä apua ole tarjottu vaikka olen ollut tiukilla..

Vierailija
5/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta olet siis useamman vuoden ollut avuntarpeessa?

En vaan voi ymmärtää, että ihminen joka tarvitsee pitkäaikaisesti apua elämiseensä hankkii vielä lisää lapsia. Kyllä itselläni oli ensimmäisenä kriteerinä ennen lapsen hankintaa se, että elämä on siinä kunnossa että pystyn ilman suurempia avustuksia lapselle elämän turvaamaan, ja on olemassa varasuunnitelma siihen jos elämä romahtaa.

Joojoo, aina ei tiedä mitä tulee tapahtumaan, suunnitelmat menee uusiks ja ym blaablaa, on sairauksia ym.... ymmärrän hetkelliset elämäntilanteenmuutokset, mutta jos tilanne jatkuu vuosia, on ollut kyllä aikaa hoitaa homma parempaan. Ja ei, uuden lapsen hankinta ei varmasti tuo helpotusta jos jo muutenkin tiukkaa edellisten lasten elättämisessä.

Vierailija
6/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan voi ymmärtää, että ihminen joka tarvitsee pitkäaikaisesti apua elämiseensä hankkii vielä lisää lapsia. Kyllä itselläni oli ensimmäisenä kriteerinä ennen lapsen hankintaa se, että elämä on siinä kunnossa että pystyn ilman suurempia avustuksia lapselle elämän turvaamaan, ja on olemassa varasuunnitelma siihen jos elämä romahtaa.

Joojoo, aina ei tiedä mitä tulee tapahtumaan, suunnitelmat menee uusiks ja ym blaablaa, on sairauksia ym.... ymmärrän hetkelliset elämäntilanteenmuutokset, mutta jos tilanne jatkuu vuosia, on ollut kyllä aikaa hoitaa homma parempaan. Ja ei, uuden lapsen hankinta ei varmasti tuo helpotusta jos jo muutenkin tiukkaa edellisten lasten elättämisessä.

Minua on turha syyllistää ja haukkua. Tilanne on mikä on. Nuorimmainen ei ollut suunniteltu lapsi, mutta silti rakas ja tärkeä. Olen huomannut että ihmisten on helppo antaa neuvoja ja tärkeillä silloin kun heillä menee hyvin...

AP

Vierailija
7/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on turha syyllistää ja haukkua. Tilanne on mikä on. Nuorimmainen ei ollut suunniteltu lapsi, mutta silti rakas ja tärkeä. Olen huomannut että ihmisten on helppo antaa neuvoja ja tärkeillä silloin kun heillä menee hyvin...

AP

Mistä sinä tiedät miten hyvin kenelläkin menee?

Vierailija
8/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusten mukaan köyhätkin voi helposti säästää satoja euroja vuodessa kunhan jaksavat nähdä vaivaa ja olla tarkkoja. Moni vähävarainen tuttavani tuhlaa turhaan rahaa moneen asiaan koska eivät ole ottaneet selvää halvemmista vaihtoehdoista tai eivät edes osaa. Esimerkiksi pitää nämä kulut kurissa

- puhelin ja nettiliittymiin (ostaa edullisen nettiliittymän luuriin ja jakaa sen muille kuten tietokoneelle jolloin ei tarvita kahta liittymää)

- harrastuksiin (Harrastaa voi ilmaiseksikin. Jättää ne humpuukki kuntosalit pois).

- Sähkösopimuksen kilpailutus

- Vakuutuksien kilpailutus

- Lemmikkien poisanto

- Röökin ja viinan litkimisen lopettaminen

- Auton myyminen sillä sitä ei oikeasti tarvita ellei asu maaseudulla mutta sekin on omaa tyhmyyttä.

- Ostaa tavarat käytettynä. Monesti esimerkiksi peruskäyttöön saa paljon laadukkaampia käytettyjä tietokoneita kuin jos ostaisi samalla rahalla uutena kaupasta. Nämä kestävät siis pidempään ja huolettavuus parempaa.

Vierailija
9/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksankuiselle vauvalle ei todellakaan tarvitse hankkia ensimmäistäkään joululahjaa. Se ei ymmärrä joulusta yhtään mitään, ei osaa kaivata lahjaa, eikä takuulla tule vuosienkaan päästä kyselemään, miksei saanut mitään. Vähän valoja päälle nyt.

Vierailija
10/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttettavista on tullut ahneita, joten auttamisen halu on vähentynyt. Itse olin viime joulun vapaaehtoisena ja todella paljon tavaraa jäi jakamatta, kun kukaan ei huolinut.

Vierailija
11/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttettavista on tullut ahneita, joten auttamisen halu on vähentynyt. Itse olin viime joulun vapaaehtoisena ja todella paljon tavaraa jäi jakamatta, kun kukaan ei huolinut.

Miten samaan aikaan ihmisistä on tullut ahneita mutta samaan aikaan jäi tavaraa lahjoittamatta kun kukaan ei huolinut? Tap

Vierailija
12/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten samaan aikaan ihmisistä on tullut ahneita mutta samaan aikaan jäi tavaraa lahjoittamatta kun kukaan ei huolinut? Tap

Kun ei ollut tarpeeksi hienoa, kallista ja muodikasta?

Vierailija
13/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko toimeentulotukea? Miksi se ei riitä vaatteisiin tai edes ruokaan?

Vierailija
14/17 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

En haukkunut sinua, kyseenalaistin vain sen että pitäisköhän sille omalle elämälle tehdä jotain sen sijaan että pohtii miten apua on vaikeampi nykyään saada. Jos elämänhallinta on tuolla tasolla ja asenne "tilanne on mikä on" niin kysyisin mikä on suunitelmasi päästä joskus pois tuosta kuopasta?

Facebookissa on muuten ryhmä "Apuna Ry Avustus", josta voi apuja kysellä. Sitä kautta on myös viikottain tarjolla paistopisteiden tuotteita ja muita lahjoitettuja ruokatavaroita joita voi noutaa hommaa pyörittävän kotoa. Ryhmässä on myös lahjoitettavia tavaroita, sekä voi pyytää tarpeen mukaan tiettyjä tavaroita jos jollakin olisi lahjoittaa.

Olen käynyt pohjalla, hoitanut asiani kuntoon, ja kykenen auttamaan nyt muita. En kuitenkaan hyväksy sitä, että vuosikausia valitetaan kun on vaikeaa ja tukea ei saa. 

Vierailija
15/17 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet lapsia jos sinulla ei ole niihin varaa? Kovin surullista lasten kannalta.

Jos asut pk-seudulla niin käy ruokajaossa. Niitä on joka päivä jossain. Esim. Myllypuro, hursti yms. Vauvan rattaiden kanssa pääsee yleensä jonon ohi ellei halua kärrytellä ja jonottaa. Ruuasta voi säästää näin ja käyttää rahat lasten hyvinvointiin.

Ja jos olet jo vuosia ollut esim. hopen asiakkaana niin olisiko aika jo ryhdistäytyä ja päästä eteenpäin elämässä.

Vierailija
16/17 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatteko toimeentulotukea? Miksi se ei riitä vaatteisiin tai edes ruokaan?

Tod. Näk. Menee osamaksuihin, velkoihin, tupakkaan ja muuhun jonninjoutavaan. Ei tämä wt väki osaa talousasioistaan huolehtia; joutaisivat mennä holhoukseen.

Vierailija
17/17 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustuksia saa pääkaupunkiseudulla ihan samoista paikoista kuin viime vuonnakin. Saatat kuitenkin olla jo vähän myöhässä, koska eletään jo marraskuun puoliväliä ja esim Jouluapua-sivustolle ei vissiin oteta enää uusia hakemuksia. Mutta tiedät varmaan paikat, joista pääkaupunkiseudulla saa ruoka-apua, koska sulla on jo 6 vuoden okemus avustusten hakemisesta.