Kehtaanko olla pikkujouluissa selvin päin?
Kehtaanko mennä pikkujouluihin selvin päin? Olisi tällainen tilanne nyt, etten voi juoda alkoholia. Olen jo ilmoittautunut ja perua ei voi. Itseänihän ei haittaa olla ilman alkoholia, mutta en jaksaisi kyselyitä tai "kyllähän säkin nyt voit ottaa" -juttuja. Herätänkö ihmetystä ja pahennusta? En ole menossa moralisoimaan muita tai tekemään itsestäni numeroa, joten ei tarvitse syyttää sellaisesta.
Kommentit (12)
Mikset voisi olla. Tuohan on vain fiksua. Eipähän ketuta seuraavana päivänä sekoilut
mies51v
Et tee alkoholittomuudesta mitään numeroa. Otat vaikka alkumaljan alkoholillisena (maistat muka suullisen) ja muutaman hetken päästä kukaan ei enää kiinnitä huomiota sun juomiisi. Olen testannut tätä parissakin eri juhlissa, toisista kuulin jopa juttua jälkikäteen että olin ollut kovassa kännissä!
Toki voit. Itse aion olla jouluna taas ilman alkoholia.
Voit, mutta varaudu siihen, että juoruakat kertovat kaikille sinun olevan raskaana ja kyttäävät seuraavat kaksi vuotta vyötärönseutua ennen kuin uskovat, että kyseessä ei ole vain pitkäksi venynyt raskaus.
Vierailija kirjoitti:
Et tee alkoholittomuudesta mitään numeroa. Otat vaikka alkumaljan alkoholillisena (maistat muka suullisen) ja muutaman hetken päästä kukaan ei enää kiinnitä huomiota sun juomiisi. Olen testannut tätä parissakin eri juhlissa, toisista kuulin jopa juttua jälkikäteen että olin ollut kovassa kännissä!
Hyvin vedetty! 👏🏼👏🏼
Vierailija kirjoitti:
Voit, mutta varaudu siihen, että juoruakat kertovat kaikille sinun olevan raskaana ja kyttäävät seuraavat kaksi vuotta vyötärönseutua ennen kuin uskovat, että kyseessä ei ole vain pitkäksi venynyt raskaus.
Nimenomaan. Näin tapahtuu vaikka AP olisi mies.
Selvinpäin en kehtaa kähmiä, joten viinaa on otettava.
Olenkin 30-vuotias nainen, joten raskaushuhut varmasti lähtee liikkeelle. :D Omat juomat saa ottaa, joten otan mukaan jotain alkoholitonta, etten herätä huomiota.
Ap.
Tottakai kehtaat, ja mielestäni saa tehdä halutessaan numero kun asiasta (vaikka tuskinpa se mitään hyvää vastaanottoa saa). Mutta on jo aikakin puuttua tuohon alkoholipaonostukseen tässä yhteiskunnassa; niin kaksinaismoralistista,että juomattomuutta pitää selitellä,mutta alkoholiongelma taas nähdään ihmisen heikkoutena...
Että skoolaat vaan vedellä halutessasi.
Itse olen alkanut avoimesti puhumaan kaikkialla alkottomuudestani ja siitä,että se vaikuttaa pieniäkin määrinä mun mielialaan. Olen saanut vain neutraaleja tai positiivisia kommentteja.
Luuletko, että joku huomaa, että et juo? Nostat lasin silloin tällöin huulille tai kuljet sen kanssa. Sitten vain hylkäät lasin jonnekin.
Ravintolassa voi tilata greippimehun tuoppiin tai alkoholitonta olutta.
Kukaan ei kiinnitä sinuun niin paljon huomiota, että älyäisi. Ihan niin kuin ihmisillä ei olisi muuta tekemistä kuin kytätä sinua. Toki jos alat kieltäytyä ja itse mainostat juomattomuutta, niin tilanne on eri.
Itse olin kotibileiden emäntä raskauden alussa. Kukaan ei tajunnut, että en juo, koska pidin lasia kädessä.
Kyseessä siis tyäpaikan pikkujoulut.
Ap.