Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä pelkään, että mulla on pakko-oire häiriö

Vierailija
11.11.2019 |

Onko kellään tätä? Tarkistan kotoa lähtiessä hellan, vesihanan tms monta monta kertaa ja ravaan sitä väliä joskus ikuisuuden ja meinaan myöhästyä. Sitten ulko-ovea lukittaessa moneen otteeseen saatan tulla vielä tarkistamaan ulkoa, että ovi on varmasti kiinni.
Nyt ostin itselleni auton ja käyn usein tarkistamassa, että siellä on kaikki hyvin ja auton ovet kiinni ja valot kiinni. Tää on tosi raskasta :”( en oo ikinä ennen auto omistanut ja toivon, että tää on tätä
”alkuhuumaa” ja toivon, että meno rauhoittuu. (Auto ollut mulla vasta 3pv)
Myös autoillessa ressaan, että töpeksin/ajan kolarin ja ihmiset ilmoittaa mun töpeksinnästä jonnekkin.

Ei huhhuh ku nää kirjoittaa ni tuntee olonsa ihan hulluks. Mulla on diagnosoitu Add, voiskohan tän syy myös olla nää oireet..?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko helpompi kertoa mitä oiretta tai addiktiota sinulla ei olisi.

Vierailija
2/7 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään sulla on ollu tuota asioiden tarkistelupakkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo onhan sitä varmaan ainaki pari vuotta ollu. Stressatessa/väsyneenä se aina vähä pahenee😥

-ap

Vierailija
4/7 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako työntekoon? Pystytkö käymään normaalisti töissä ja saada aikaiseksi sen, mitä pitääkin? Onko vaikuttanut sosiaalisiin suhteisiin? Ovatko muut huomanneet toiminnassasi jotain omituista tai huomautelleet siitä?

Miten Add oireilee? Minkä asioiden takia päädyit tutkimuksiin siitä?

- 2

Vierailija
5/7 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kännykällä valokuva niistä jutuista,joita meinaat käydä tarkistamassa. Esim. liedestä ennen kotoa lähtöä. Pyri tekemään siirtymä tilanteet rauhassa, jos ryntää kauheassa kiireessä kotoa, niin jää epävarma olo.

Vierailija
6/7 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/7 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD sen aiheuttaa, kun ne aivot eivät osaa olla hiljaa ja kaikki pikku asiat jäävät stressaa. Pitää vaan opetella pois asioista, ainakin jos ne haittaa elämää, eli kun tekis mieli juosta katsoo vaikka sitä autoa, niin alat tehdä jotain ihan muuta, jotain mitä oikeasti sun pitäisi tehdä, vaikka tikkaat astiat. Nää add oireet eivät ikinä mene kokonaan ohi, mutta niitä voi oppia hallitsemaan...