Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joille ei tullut yhtäkään tikkiä ensimmäisessä synnytyksessä. Miten kävi seuraavissa?

Vierailija
11.11.2019 |

Millaisia kokemuksia on? Minkä kokoisia vauvat olivat (päänympärys)? Joko mielestänne uskaltaa huokaista helpotuksesta, jos ensimmäisestä ei tullut mitään vaurioita? Tietysti väärä tarjonta jollain kerralla voi varmaan muuttaa tilannetta paljonkin...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän ohis mutta ei se repeämä elämää pilaa. Mulla tuli IV asteen repeämä eli repesi peräsuoleen ja sulkijalihas poikki, tikkejä yli sata monessa kerroksessa ja kesti puoli vuotta parsntua (josta sjasta 2 kk oli kakkavaipat jalassa kun pidätyskyky ei heti palannut).

Olen sen jälkeen synnyttänyt alateitse vsin pienin vaurioin (vanha episiotomia—arpi aukesi vähän) ja elömäni on normaalia, juoksen ja urheilen.

Vierailija
2/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän ohis mutta ei se repeämä elämää pilaa. Mulla tuli IV asteen repeämä eli repesi peräsuoleen ja sulkijalihas poikki, tikkejä yli sata monessa kerroksessa ja kesti puoli vuotta parsntua (josta sjasta 2 kk oli kakkavaipat jalassa kun pidätyskyky ei heti palannut).

Olen sen jälkeen synnyttänyt alateitse vsin pienin vaurioin (vanha episiotomia—arpi aukesi vähän) ja elömäni on normaalia, juoksen ja urheilen.

Olet ihmeen kaupalla palautunut ja alateitse uudelleen synnyttäminen on ollut järjetöntä ja edesvastuutonta.

Itsellå ilmanpidätyskyky kokonaan pois vaikka ns vain ulompi sulkiljalihas poikki ja ei palautunut nillään ja lapsi ei edes iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ekassa synnytyksessä tuli pieni repeämä jota ei olisi kuulemma välttämättä tarvinnut edes tikata, lapsi oli 3850g.

Toka ei edes nirhassu mitään vaikka tulikin nopeaan, oli niin pikkuinen rääpäle, varmaan radi ruokavalion takia, oli vain 3200g mini vauveli.

Vierailija
4/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella ekalla päänympärys 33 cm, syntyivät nopeasti, toisen ponnistusvaihe oli alle minuutti. Kummallakaan kerran ei mitään tikattavaa. Kolmannen pää oli 36 cm, edelleen selvittiin ilman vaurioita. Ei tehty epparia kenenkään kohdalla, joskus näkee väitettävän ettei tarvittu tikata (repeämiä), mutta on kuitekin leikattu lisää tilaa. En ole mikään "messuhalli", päin vastoin kehuttu jälkitarkastuksessa lihaskuntoa hyväksi. Nuori tosin olin, lasten syntyessä 20, 22 ja 24. En tiedä onnistuisiko enää tällä iällä ilman repeämiä, 30+.

Vierailija
5/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut repeämiä, kolme synnytystä takana. Olin liikkeessä ja jaloillani ihan viimeiseen saakka, synnytin kaikki jakkaralla. Uskon tämän valmistelleen ja venyttäneen välilihaa pikkuhiljaa, ja estäneen repeämät.

Vierailija
6/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo kuulostaa hirveältä, pahoitteluni siitä.

2 lasta, ei tikin tikkiä. Heti synnytyksen jälkeen istunut ja itse kävellyt osastolle. Eka 3grammaa, toinen 3800 grammaa, mutta päänympäryksiä en nyt muista.

Vierailija
7/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut repeämiä, kolme synnytystä takana. Olin liikkeessä ja jaloillani ihan viimeiseen saakka, synnytin kaikki jakkaralla. Uskon tämän valmistelleen ja venyttäneen välilihaa pikkuhiljaa, ja estäneen repeämät.

Täällä sama. Kolme synnytystä, joista ensimmäinen 3,6kg ja kaksi seuraavaa 3,1kg. Jakkaralla. Ponnistusvaiheet kestäneet alle 10min.

Mulla ollut jokaisessa synnytyksessä tosi hyvät kätilöt.

Vierailija
8/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 alatiesynnytystä ei yhtään tikkiä. Ensimmäinen synnytys kesti noin 8 h, toinen noin 3 h ja kolmas noin 3 h. Lääkäri sanoi että olen luotu synnyttämään.

Vierailija
9/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi alatiesynnytystä. Ensimmäisessä kätilö meni lupaa kysymättä napsaseen välilihaa. Seuraavassa kielsin etukäteen. Ei revennyt paikat neljässä seuraavassa. Lapset kooltaan 3-4,5 kiloa. 1-2 ponnistuksella tulivat kaikki.

Vierailija
10/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen synnytys 34-vuotiaana ja toinen 40-vuotiaana. Kummallakaan kerralla ei repeämiä ja toinen synnytys ensimmäistäkin helpompi ja nopeampi. Eli ei nämä iästä ole välttämättä kiinni. Äitini synnytti 7 lasta ilman vaurioita, joten kiitän eniten onneani geenilotossa.

Vierailija
11/11 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt vaikka kriteerit ei täyty, mutta siksi vastaan, että yleensä helpommaksi menee.

Ekassa tuli pieni repeämä johon kätilö sanojensa mukaan laittoi kaksi tikkiä vaikka ei välttämättä tarvitse. Seuraavat syntyneet ilman kätilöä, mutta sairaalassa tarkastettu kuitenkin, että tikkejä ei tarvita. Kaikki syntyneet 1-2 minuutin ponnistusvaiheella kahdella ponnistuksella, ensimmäisellä pää ja toisella koko vauva pihalla. Synnytysasento puoli-istuva. Jakkaraa olin suunnitellut etukäteen koska se on hyvä asennon kannalta, mutta ponnistamisen tarve tuli niin nopeasti ja yllättäen, että asentoa ei kerennyt miettiä. Riitti, että oli jossain mihin vauvan turvallista syntyä.

Vauvat painoltaan 3080g-3760g.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme