Miksi kiinalaisten krääsäpäivä "singles day" on tullut Suomeen?
Kommentit (15)
Kaupankäyntiä täytyy kiihdyttää keinolla millä hyvänsä. Kun joulu ei enää riitä, pitää olla mustia perjantaita, ystävänpäiviä, sinkkujen shoppailupäiviä... Mutta olen huomannut sellaisen omaa arkeani helpottavan jutun, että näihin ei ole pakko lähteä mukaan, yhteenkään.
Kaikkiin näihin on yksilöllä täysi vapaus olla osallistumatta / reagoimatta.
Koska Suomi on osa maailmaa. Tämä voi tulla monelle järkytyksenä, mutta asia nyt vain on niin.
Saadaan maksimoitua myynnit. Joulusesonki on tulossa, joten ihmiset tarttuvat näihin alennusmyynteihin lahjaostoksissa (parin viikon päästä on musta perjantai). Jos nyt tarjoaa alennuksia niin se on todennäköisemmin voittoa kuin myydä normihinnalla jouluna, jolloin hintoja vertaillaan enemmän ja ostetaan halvemmalla naapurista.
Onko Jenkkien Black Friday parempaa kuluttamista
Koska ihmiset halutaan saada ostamaan ja ostamaan ja ostamaan, ihan sama onko sille tarvetta vai ei. Keinotekoisia tarpeita. Onneksi ei ole pakko osallistua.
Nyt varsinkin kun veronpalautukset tulee elo-syyskuussa, pitää syksyyn keksiä jotain uutta.
Porukka on saatava ostamaan.
Ihan sama minulle millä nimellä jotain alennusmyyntiä kutsutaan.
Kaupathan lisäävät mieluusti kalenterivuoteen kaikenlaisia "merkkipäiviä" kiihdyttääkseen ostamista, mutta miksi sinua ärsyttää juuri Kiinasta omaksuttu sinkkujen päivä? Globaalissa maailmassa on terveellistä omaksua joskus muitakin kuin jenkkiperinteitä. Tuodaanhan Kiinasta paljon tavaraa ja sen ruokakulttuurikin on jo tullut Suomessa tutuksi.
Kiinassa ei muuta arvostetakaan kuin pinnallista kulutusta.
Kaikki verkkokaupat joista olen jotain ostanut muistavat minua mainoksilla. Ihmettelin tätä singles day -mainosta. En ollut kuunaan kuullutkaan moisesta. Kiva kun täällä kerroitte, että sellainen on olemassa. Hauskin on muuten yksi verkkokauppa josta tulee viikoittain viesti, että VAIN TÄNÄÄN 30% alennus!
No miksi nyt kulttuuri-ilmiöt ylipäänsä leviävät maailmalla? Tässä tapauksessa varmaan suurin tekijä on aktiivinen markkinointi.
Eipä tuota tosin suurin osa suomalaisista taida noteerata millään tavalla.
Tuodaan myös parien päivä jota vietetään 25.12. eli silloin kun osa muuta maailmaa jouluilee niin tuolla päin aasiaa ravintolat ja kaupat ovat täynnä hempeileviä pariskuntia.
Luonnollisempihan tuo on kuin musta perjantai