Tuleeko sinulle paperilaskuja kotiin, vai onko kaikki mahdollinen e-laskuina?
Kysyn, koska yllätyin siitä että kaverini suosivat paperilaskuja. Itselleni ne eivät sovi ollenkaan, katoavat ja jäävät maksamatta.
Kommentit (43)
Mulle tulee laskut sähköpostiin ja jotkut paperisena. En oikein edes tiedä mikä on e-lasku ja miten se toimii. Ja olen 23v 😁
Minulla päinvastoin. E-laskuista unohdan aina jotain, paperilaskut ovat siististi kansiossa.
Edunvalvontaan liittyvät tulevat, koska ne pitää lyödä kansioon. Omia ei tule.
E-laskuina. Miehelle tulee kaikki paperilla. Hän on vanhanaikainen. Kuulemma muistaa paremmin maksaa laskut kun ne on näkyvillä, kalenteri mapissa eikä missään bittiavaruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla päinvastoin. E-laskuista unohdan aina jotain, paperilaskut ovat siististi kansiossa.
Tarkoitan siis s-postilaskuja. Luottokorttilaskut tulevat suoraan e-laskuina verkkopankkiin, ne eivät niin herkästi unohdu. Joskus tosin nekin unohdan maksaa ajoissa kun muut laskut ovat eräpäivän mukaan järjestyksessä.
Tulee sekä että. Säännöllisesti kuukausittain laskuttavat tulevat pääasiassa sähköisinä, mutta kaikki satunnaiset ja kerran vuodessa maksettavat laskut tulevat paperisena. Ja uudet sopimukset, kuten juuri uusimani sähkösopimus, tulevat ensin muutaman kuukauden paperisena kunnes näen voiko laskuttajaan luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee laskut sähköpostiin ja jotkut paperisena. En oikein edes tiedä mikä on e-lasku ja miten se toimii. Ja olen 23v 😁
E-lasku tulee suoraan pankkiin.
Kirjeenä tulee vain Varman yel-lasku, kaikki muut sähköpostiin. E-laskuina ei tule yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Tulee sekä että. Säännöllisesti kuukausittain laskuttavat tulevat pääasiassa sähköisinä, mutta kaikki satunnaiset ja kerran vuodessa maksettavat laskut tulevat paperisena. Ja uudet sopimukset, kuten juuri uusimani sähkösopimus, tulevat ensin muutaman kuukauden paperisena kunnes näen voiko laskuttajaan luottaa.
Miten se laskuttajan luotettavuus liittyy asiaan? E-lasku on ihan vastaava kuin paperilasku, tulee vain sähköisesti suoraan verkkopankkiin. Pystyt poistamaan laskun verkkopankista halutessasi.
E-laskuna ja automaattisesti menee tililtä. Olisi raivostuttavat joutua erikseen naputtelemaan laskuja maksuun.
No nyt jos tuo lakko kestää kuukauden niin hyvä että kaikki tulee e-laskuina👍
Sähköpostilaskut ovat kaikkein ikävimpiä, kun ne pitää aina maksaa heti tai unohtuvat muuten. Paperilaskut ovat käteviä, ne voi kerätä läppärin vierelle pinoon ja maksaa kerralla eräpäivän lähetessä. Samalal voi 'arkistoida' laskun kenkälaatikkoon mahdollisen selvittelyn varalta. E-laskukin on hieman hankala kun pitää aina pollata verkkopankkeja olisiko niihin taas tullut laskuja.
Siirsin kaiken mahdollisen e-laskuiksi kun huomasin että esim. Telia ja DNA veloittivat joka ikisestä paperilaskusta jopa viitisen euroa vai mitä se oli. Siihen loppui mun laskujen mapittaminen :D
E-laskuina kaikki, mitkä saa. Eipä niissä ole mitään muistamista, kun menee mobiilisovelluksella nettipankkiin, se ilmoittaa, jos on uusi lasku. Käyn tsekkaamassa laskun ja hyväksyn. Suoraan eivät mene, koska haluan kuitenkin katsoa ne läpi ja vaihtaa esim. eräpäivää (että menevät palkkapäivänä) tai maksettavaa summaa (luottokorttilaskussa ehdottaa aina sitä minimilyhennystä ja haluan maksaa kokonaan). Nettipankissa käyn usean kerran viikossa.
Suurin osa paperisina, osa sähköpostiin. Ei niitä montaa olekaan, sähkö, puhelin, netti, kotivakuutus ja yksi osamaksu. Täytyykin nyt varmaan siirtyä sähköisiin laskuihin tämän lakon takia.
E-laskuina.
Löysin jostain laatikosta ison pinkan paperilaskuja jostain kymmenen vuoden takaa, joukossa oli myös tiliotteita. Se paperimäärä tuntui ihan järkyttävältä. En tilaa edes lehtiä enää, koska en kestä kasautuvia paperipinoja.
Kuukausittain tulevat olen tilannut e-laskuna, harvemmin ilmestyviä en.
Vierailija kirjoitti:
E-laskuina.
Löysin jostain laatikosta ison pinkan paperilaskuja jostain kymmenen vuoden takaa, joukossa oli myös tiliotteita. Se paperimäärä tuntui ihan järkyttävältä. En tilaa edes lehtiä enää, koska en kestä kasautuvia paperipinoja.
Tiesitkö että ne paperit voi viedä keräykseen 😂
E-laskuna kaikki, mitkä vaan saa. Lisäksi ne on automaattisessa maksupalvelssa, ettei tarvitse pistää tikkua ristiin.