Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40-vuotias OKL:ään?

Vierailija
10.11.2019 |

Hei. Tunnetteko ketään, joka olisi yli nelikymppisenä,päässyt alakoulun luokanope koulutukseen? Nyt vielä on nuo ensikertalaiskiintiötkin 🤓😒

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae. Työttömäksi joutuu, varsinkin jos on ikää.

Vierailija
2/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hae. Työttömäksi joutuu, varsinkin jos on ikää.

Kiitos kommentista. Epäilen lisäksi, että opejakaan ei tarvita kohta enää yhtä lailla, kun vauvojakaan ei synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan.

Vierailija
4/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli kyllä jo "hieman" yli 40 vuotias kun hän palasi yliopistolle, opiskellakseen luokanopettajaksi. - Aimmin hän oli kouluttautunu lastenarhanopettajaksi. - En vahiko kyllä tiedä saiko aiemmasta tutkinnostaan hyväksilukuja. Opinno on hänellä edelleen kesken, joen en osaa vastata myöskään siihen miten hän tulee työllisymään luokanopettajana. - Työnantajansa on ainakin suhtauunu ymmärrysellä hänen haluunsa jakaa opintojaan; tai niin hän on ainakin kehunut työnantajaansa.    

Vierailija
5/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jo kauan, kun itse siellä opiskelin mutta muistan, että hyvin eri-ikäisiä oltiin.. Itse pidin kaksi välivuotta kirjoitusten jälkeen; vanhimmat olivat nelikymppisiä ja hyvin pärjäsivät..

Vierailija
6/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuudesta. Millaine tausta sinulla Ap on? Eli voisitko jotenkin hyöyä nykyisestä osaamisestasi/ koulutuksestasi nahd. OKL::n puolella. En myöskään mala olla kysymättä, että miksi juuri sinne?  

Vierailija
7/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurissa kaupungeissa on ylitarjontaa luokanopeista. Ootko valmis lähtemään kiertämään maaseudun pikkukuntia määräaikaisuuksien perässä?

Vierailija
8/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vielä vähintään puolet työelämästä edessä, miksi et hakisi?

Vierailija
9/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan oli juttua jossain lehdessä, että opekoulutuksen suosio on romahtanut, joten hakemaan vaan!

Vierailija
10/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurissa kaupungeissa on ylitarjontaa luokanopeista. Ootko valmis lähtemään kiertämään maaseudun pikkukuntia määräaikaisuuksien perässä?

Siinäpä sitä olisikin rangaistusta kerrakseen, melkein elinkautinen :D Kaupan päälle vielä susirajan takaiset pienet koulut ja ryhmät..

Vierailija
11/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi ehdottomasti asua suur-kaupungissa? - Varmaan moni mutta, jos itse saisin vapaasti valita toimisinko luokanopettajana vaikka sitten keskisuuressa kaupungissa tai pikku-kunnassa vai suur-kaupungissa (Suomen mittakaavassa erityisesti Helsingissä Espoossa, tai Vantaalla) ,niin valitsisin kyllä keskisuuren tai pikku -kunnan.  

En kyllä ole kasvatus-alan ammattilainen, joten valitsen lähinnä mutulla. Ja kyllä. Minua arveluttaa viimeaikainen koulukehitys, josta on jäänyt aika ikävä kuva mm. kasvavan eriarvoistumisen myötä. - Mutta kai se (nykyinen kehiys) vastaus niiden rukouksiin ja odotukssin, jotka ovat kokeneet peruskoulun yksilöä loukkaavana tasapäistävänä ja yhdenmukaistavana instituutiona, jossa kaiken huipuksi tarjotaan maksutonta kouluruokaa päivittäin oppilaille, toisin kuin juuri missään muualla maailmassa.  

Vierailija
12/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että miksi juuri okl:ään? Olen ollut aina kiinnostunut opettajan ammatista ja olen myös tyyppiä joka paikan höylä, jolla ei ole vain yhtä mielenkiinnonkohdetta vaan useita...lasten kanssa tunnen oloni luontevaksi.

Vierailija
13/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi, että miksi juuri okl:ään? Olen ollut aina kiinnostunut opettajan ammatista ja olen myös tyyppiä joka paikan höylä, jolla ei ole vain yhtä mielenkiinnonkohdetta vaan useita...lasten kanssa tunnen oloni luontevaksi.

Hyvä lähtökohta! - Mietin vain, etä jos sinulla olisi "jo" jokin maiserin tukinto, niin voisitko ajatella vaihoehoisesi hakeutumista aineen opettajaksi, suorittamalla opetajan pedagogise opinnot? - Vaikka toisaala minusta olisi erinomaista, jos luokanopetaja koulutukseen ja myöhemmin opettajaksi saataisiin eri taustaisia opiskelijoita, niinn kuin joka alalle. - Eikä niinkuin viime vuosina, jolloin on annettu suuri paino valinnoissa ensikeralaisille ja vasta erityisesti lukion  ja ylppärit taakseen jättäneille. Mihin hävisi puheet elinikäisesä oppimisesta? 

Vierailija
14/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lähtökohta! - Mietin vain, etä jos sinulla olisi "jo" jokin maiserin tukinto, niin voisitko ajatella vaihoehoisesi hakeutumista aineen opettajaksi, suorittamalla opetajan pedagogise opinnot? - Vaikka toisaala minusta olisi erinomaista, jos luokanopetaja koulutukseen ja myöhemmin opettajaksi saataisiin eri taustaisia opiskelijoita, niinn kuin joka alalle. - Eikä niinkuin viime vuosina, jolloin on annettu suuri paino valinnoissa ensikeralaisille ja vasta erityisesti lukion  ja ylppärit taakseen jättäneille. Mihin hävisi puheet elinikäisesä oppimisesta? 

Täytyy nyt funtsia jospa alan vapaamuurariksi 😂

Vierailija
15/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, missäpäin haluat olla töissä.

Meillä on esim. tänä syksynä ollut useampi sijaisuus (6kk-9kk), joihin ei löydy tekijöitä, joilla olisi edes koulutusta. Näin siis Helsingissä. Kouluelämä on tosin mennyt niin mahdottomaksi, että suosittelen jotain muuta alaa.

Vierailija
16/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti haet! Mikään ei ole enemmän inspiroivaa kuin ihminen joka tavoittelee unelmaansa!! Aivan turha miettiä ikää. Itse päätin vaihtaa alaa 35-vuotiaana ja hain uudestaan yliopistoon eri alalle ja nyt elän uran puolesta unelmaani. Paras päätös minkä olen koskaan elämässäni tehnyt.

Vierailija
17/18 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä opiskelemaan. Itsekin yli 40 v ja lähdin opiskelemaan uutta tutkintoa yliopistoon (eri ala tosin). Siellä meitä keski-ikäisiä on paljon, en ole edes ryhmän vanhin. Ja pk-seudulla ainakin opettajat näyttävät vaihtavan aika paljon työpaikkaa eli varmasti löydät töitä myös. Itse olen myös tykännyt tosi paljon omien lasten opettajista, jotka ovat vasta aikuisiällä opiskelleet kasvatustieteitä. Ovat rennompia ja näkemys on laajempi, kun ovat tehneet elämässään muutakin, kuin nipottaneet luokassa. Tsemppiä! 

Vierailija
18/18 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ihmeessä opiskelemaan. Itsekin yli 40 v ja lähdin opiskelemaan uutta tutkintoa yliopistoon (eri ala tosin). Siellä meitä keski-ikäisiä on paljon, en ole edes ryhmän vanhin. Ja pk-seudulla ainakin opettajat näyttävät vaihtavan aika paljon työpaikkaa eli varmasti löydät töitä myös. Itse olen myös tykännyt tosi paljon omien lasten opettajista, jotka ovat vasta aikuisiällä opiskelleet kasvatustieteitä. Ovat rennompia ja näkemys on laajempi, kun ovat tehneet elämässään muutakin, kuin nipottaneet luokassa. Tsemppiä! 

:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi