Lapset toivoo, että isänsä ei tee lisää lapsia.
Sama toive minulle. Itse en halua lisää lapsia ja siltä osin asiaa ei tarvitse käsitellä. Ex mies on myös käynyt vasektomiassa eikä ole halunnut lisää lapsia. On kuitenkin taipuvainen ja pohtinut, että nykyisen mieliksi ehkä voisi keinohedelmöityksellä tehdä tai kokeilla jos saa piuhat yhdistettyä mikäli nykyinen sitten huolehtii pääosin lapsesta.
Tuntuu olevan tosi vaikea aihe ja rankka paikka lapsille mikäli isänsä nyksä raskaaksi saataisiin. Kuinkahan tätä kannattaisi lasten kanssa käsitellä mikäli nyksän lapsi haave ottaa tuulta purjeisiin. Selvästi pelkäävät, että isä hylkää taas.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Minunkin miehen entinen naisystävä ja lapsen äiti yritti sotkeentua väliimme selittämällä miten mies saa tai ei saa esitellä minua hänelle ja ei sitten uusia lapsia ym shittiä.
Paskat sanon minä, he ovat eronneet ja yhden lapsensa asioissa ollaan tekemisissä se mitä tarvitaan, that’s it! Me teemme juuri sellaisen perheen kuin haluamme ja tietysti myös mieheni ensimmäinen lapsi kuuluu siihen.
Nämä äiti-exät ovat kokemukseni mukaan aina taipuvaisia sotkeentumaan ja härkkimään väliin milloin mihinkin jos eivät ole itse onnistuneet uutta puolisoa itselleen löytämään.
Mihin kommenttiin viittaat? Minä kun en ole asettanut ehtoja miten saa kumppania esitellä tai aikaa viettää yhdessä.
Minulla myös on eron jälkeen löytynyt hyvä miesystävä.
Ap
En ymmärrä miksi niitä lapsia pitää joka liittoon tehdä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi niitä lapsia pitää joka liittoon tehdä ympäriinsä.
Samaa mieltä. Jos molemmilla on jo lapsia niin miksi pitää tehdä puolisisaruksia.
Minulla on ex-mieheni kanssa yksi lapsi. Exällä uusi puoliso ja heillä kaksi lasta. Itse en halua enempää lapsia niin minusta on kiva että lapsellani on sisarruksia isän puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai uusia lapsia toivo noissa tilanteissa kukaan muu kuin pikkuvaimo
Meillä mies toivoo lisää lapsia, vaikka hänellä on jo useampi. Haluaa meille yhteisiä 1-2. Minulla ei ole vielä yhtään ja mietin haluanko edes omia.
Eli aina ei ole naisen aloite...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ex-mieheni kanssa yksi lapsi. Exällä uusi puoliso ja heillä kaksi lasta. Itse en halua enempää lapsia niin minusta on kiva että lapsellani on sisarruksia isän puolelta.
Tuo ymmärrettävää, kun muutoin olisi ainoa lapsi.
No jo on Omituisia lapsia ja vanhempia. Älkää kumpikaan lisääntykö.
Kun lapset haluavat puhua huolestaan, kuuntelet ja olet tukena. Jos isä hylkää taas, sitten taas kuuntelet jaolet tukena. Omilla lapsillani ei ollut mitään uutta puolisisarustaan vastaan, mutta ajan myötä jäivät kuitenkin isänsä perheessä kakkosluokan lapsiksi. Teini-iässä eivät enää menneet isänsä luokse lainkaan. Exä erosi vaimostaan muutama vuosi sitten ja yritti sen jälkeen taas soitella parikymppisille lapsilleen, mutta poika ei edes vastaa puhelimeen, kun näkee isänsä numerosta soitettavan. Tyttö vastaa, vastailee isänsä kysymyksiin yhdellä sanalla ja pyrkii lopettamaan puhelun mahdollisimman nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suunnitelmissa lisääntyä enää, mutta mitä omituista olen tehnyt? Eronnut epäsopivasta miehestä? Haluan löytää keinoja lasten parasta ajatellen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset haluavat puhua huolestaan, kuuntelet ja olet tukena. Jos isä hylkää taas, sitten taas kuuntelet jaolet tukena. Omilla lapsillani ei ollut mitään uutta puolisisarustaan vastaan, mutta ajan myötä jäivät kuitenkin isänsä perheessä kakkosluokan lapsiksi. Teini-iässä eivät enää menneet isänsä luokse lainkaan. Exä erosi vaimostaan muutama vuosi sitten ja yritti sen jälkeen taas soitella parikymppisille lapsilleen, mutta poika ei edes vastaa puhelimeen, kun näkee isänsä numerosta soitettavan. Tyttö vastaa, vastailee isänsä kysymyksiin yhdellä sanalla ja pyrkii lopettamaan puhelun mahdollisimman nopeasti.
Pelkään, että meilläkin menee näin. Isän menetyshän se pelkästään on paitsi jos lapset kärsivät tilanteesta itse vaikka päättäisivätkin olla tapaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapset omituisia ovat? Varmasti on syynsä ajatella niin kuin ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai uusia lapsia toivo noissa tilanteissa kukaan muu kuin pikkuvaimo
Meillä mies toivoo lisää lapsia, vaikka hänellä on jo useampi. Haluaa meille yhteisiä 1-2. Minulla ei ole vielä yhtään ja mietin haluanko edes omia.
Eli aina ei ole naisen aloite...
Ei kannata tehdä.
Pian onkin sitten eronneet ja suunnittelee lasten tekoa seuraavan kanssa.
Minunkin miehen entinen naisystävä ja lapsen äiti yritti sotkeentua väliimme selittämällä miten mies saa tai ei saa esitellä minua hänelle ja ei sitten uusia lapsia ym shittiä.
Paskat sanon minä, he ovat eronneet ja yhden lapsensa asioissa ollaan tekemisissä se mitä tarvitaan, that’s it! Me teemme juuri sellaisen perheen kuin haluamme ja tietysti myös mieheni ensimmäinen lapsi kuuluu siihen.
Nämä äiti-exät ovat kokemukseni mukaan aina taipuvaisia sotkeentumaan ja härkkimään väliin milloin mihinkin jos eivät ole itse onnistuneet uutta puolisoa itselleen löytämään.