Onko tässä riittävä syy avioeroon?
Hei kaikki,
Aihe on minulle arka enkä voi siitä vielä tässä kohtaan puhua kenellekään. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 17-vuotiaasta lähtien, ja avioliitto vuosiakin on kulunut jo muutama.
Minusta on alkanut tuntumaan, että olemme kasvaneet erillemme. Hänessä ei varsinaisesti ole mitään vikaa, vaikka riitelemmekin nykyisin paljon. Koen hänet enemmän kaveriksi,kun elämäni rakkaudeksi.
Ystäväni pitävät hänestä, perheeni pitää hänestä, ja elämäni tulisi olisi olemaan huomattavasti helpompi jos yrittäisin hänen kanssaan saada asiat vielä toimimaan. Enkä pidä asiaa mahdottomana, olen häneen aikaisemmin ollut aivan hulluna, ja nyt kun seurustelua on melkein 10 vuotta takana, tottakai jonkinmoista kyllästymistä tapahtuu.
Seuraava askel suhteestamme olisi tietysti perheen perustaminen, ja se on haaveena ollutkin. Nyt tosin tähän tilanteeseen en lasta toisi, plus viime aikoina on selvinnyt että omaamme kovin erilaiset arvot lasten kasvatuksen suhteen. Hyvä isä hän varmasti tulisi olemaan.
Olen kuitenkin nyt vuoden verran ollut korviani myöten rakastunut 20-vuotta vanhempaan työkaveriini. Mitään ei ole koskaan tapahtunut fyysisesti, mutta pelkkä että kätemme koskettavat saa molemmat kihelmöimään. Olen tämän miehen kanssaan asiasta monesti puhunut, ja tiedän hänen olevan minulle elämäni rakkaus. Minä vain tiedän sen.
Hänen kanssaan elämä kuitenkin tulisi jo pelkästään ikäeron vuoksi olemaan hyvin erilaista.
Minulla on elämässä kaksi hyvää miestä, ja minä olen hirveä ihminen, tein mitä tahansa.
Kommentit (25)
Haluat perheen ja kuvittelet saavasi sen 20 vuotta vanhemman miehen kanssa??? Olet nyt vaan niin harhoissa ja himoissa ja jonkun teinifantasian lumoissa. "ollaan niin rakastuneita". No just!
Tähän ikään mennessä olen nähnyt ihan jokaisen yli 15 vuoden ikäeron liiton menevän päin persettä, suoraan sanoen. Pahin lienee eräs 60 nainen, joka kiroaa joka päivä tätä asiaa. MIKSI piti ottaa vanha mies??? On juuttunut omaishoitajaksi, ei lapsia, ei elämää. Ei lapsia, koska mies ei halunnut...
Älkää hyvät naiset ottako vanhaa miestä vaivaksenne!
Eli suurin osa on sitä mieltä, että järki pitää laittaa tunteiden edelle?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli suurin osa on sitä mieltä, että järki pitää laittaa tunteiden edelle?
Ap
Kyllä. Lopeta yhteydenpito toiseen mieheen ja menkää oman miehesi kanssa pariterapiaan.
Ihastuitko ensin ja sen jälkeen tunteet loppuivat omaan mieheen. Vai oliko tunteet omaan mieheen hiipuneet jo aiemmin ja sen jälkeen ihastuit uuteen.
Sinulla ei vielä ole kovinkaan selvää käsitystä siitä minkälaista elämä tämän uuden miehen kanssa tulisi olemaan. Miten arki sujuisi, saisitteko lapsia. Et voi tietää, onko tässä nyt vain kyse siitä, että olet ihastunut, koska joku huomioi sinua uudella tavalla ja se on jännittävää.
Ota nyt etäisyyttä tähän uuteen mieheen ja selvitä asiat ensin nykyisen miehesi kanssa. Selvitä oman pääsi sisällä, mikä nyt oikeasti on tämän hetkisessä elämässäsi vialla ja korjaako ero ja uusi suhde niitä asioita.
Jos ei kuitenkaan alettaisi harrastamaan kotipsykologiaa. Tunteeni eivät liity mitenkään häneen ikäänsä.
Bi ihmiset rakastuvat ihmiseen, eivätkä sukupuoleen. Miksi ikäero suhteissa ei voida ajatella samoin?
Ap