Laihtumisessa onnistuneet
Kuinka nopeasti paino alkoi tippua? Millä kalorimäärällä suunnilleen laihdutit ja kuinka nopeasti laihduit? Kertoisitko myös painon ja pituuden.
Olen muutaman kilon ylipainoinen. Painoa on tullut 12kg viimeisen puolentoista vuoden aikana alkaen ehkäisykapselin laitosta. Olen ollut nyt muutaman viikon 1500 kalorin dieetillä(siis syönyt 1500 päivässä), mutta paino ei ole tippunut grammaakaan. Eikö painon pitäisi pudota aluksi nopeasti? Neuvoja saa antaa ruokavalion suhteen. Liikuntaa harrastan jo, sitä ei ole aikaa lisätä enempää.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
1200 kcal riittää laihtumiseen. Itsellä lähtee n. puoli kiloa viikossa näin.
Kai se on sitten vähennettävä siihen. Pelottaa vaan, että sitten retkahtaa helpommin ja luovuttaa kokonaan...
Ap
Puoli kiloa viikossa. Ei turhaa punttista, vaan vähempää syömistä, jonkinlaista karppaamista ja runsasta kävelyä.
Mulla on paljon ylipainoa ja olen nyt sitä hiljakseen pudotellut 1-2kg kuukaudessa. Mitattu peruskulutus on 1650 kcal ja syön 1800-2400 kcal päivässä. Työ pitää liikkeessä ja lisäksi käyn salilla 1-3 krt viikossa. Oikeastaan tärkein asia on ollut säännöllinen syöminen 4-5 kertaa päivässä, silloin annoskoko pysyy maltillisena eikä tule isoja mielitekoja.
Laihtumiset on salatiedettä. Millään normaalilla keinolla ei kyllä lähde. Tehokkain oli 600-800kcl päivä ja 15 tuntia viikossa liikuntaa. Siitä 4-6 tuntia punttisalilla. Kilon viikkotahtia paino tippui. Tosin olin sinua parikymmentä kiloa painavampi. Jos olisit mies niin laihtuisit 30kg 3 kuukaudessa jättämällä kahvista maidon pois. Naisena pitää ajaa itsensä nälästä psykoosiin jotta lähtee pari kiloa.
Kokeile pätkäpaastoa eli 16h vuorokaudesta syömättä ja 8h ajan syöt. Vettä, kahvia, teetä saa juoda ja itse teen esim tuoreesta inkivääristä teetä tai minttuteetä.
Aineenvaihdunta saa levätä ja lisäksi vatsalaukku pienenee. Alkuun voi olla nälkä, koskea päähän tms mutta se menee ohi.
Juo vettä paljon , 3 litraa päivässä. Ei mitään makeutusaineita ja mahd vähän alkoholia. Saat syödä myös herkkuja mutta muista et 1g hiilaria sitoo 3g nestettä eli jos vetäiset jonkun karkkipussin, turvotusta seur päivänä samoin kuin alkoholista.
Pätkäpaastolla saa syödä suht vapaasti sitten kun on päässyt ihannepainoon. Laihduttaessa mä syön joinakin päivinä tosi vähän, joinakin enemmän. Mikään ei sinänsä ole kielletty. Nestettä poistavia hedelmiä ja marjoja suosittelen.
Yleensä mä syön ison aterian illalla tunti-pari ennen nukkumaan menoa, koska en saa unta nälkäisenä.
Sen kun muistaa et ei aikuinen ihminen heikotukseen kuole. Mulla on myös verenpaine ja verikokeet hyvällä tolalla nyt. Itse laihduin pätkäpaastolla 12 kg 5 kk ( 73 - 61 kg)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pätkäpaastoa eli 16h vuorokaudesta syömättä ja 8h ajan syöt. Vettä, kahvia, teetä saa juoda ja itse teen esim tuoreesta inkivääristä teetä tai minttuteetä.
Aineenvaihdunta saa levätä ja lisäksi vatsalaukku pienenee. Alkuun voi olla nälkä, koskea päähän tms mutta se menee ohi.
Juo vettä paljon , 3 litraa päivässä. Ei mitään makeutusaineita ja mahd vähän alkoholia. Saat syödä myös herkkuja mutta muista et 1g hiilaria sitoo 3g nestettä eli jos vetäiset jonkun karkkipussin, turvotusta seur päivänä samoin kuin alkoholista.
Pätkäpaastolla saa syödä suht vapaasti sitten kun on päässyt ihannepainoon. Laihduttaessa mä syön joinakin päivinä tosi vähän, joinakin enemmän. Mikään ei sinänsä ole kielletty. Nestettä poistavia hedelmiä ja marjoja suosittelen.
Yleensä mä syön ison aterian illalla tunti-pari ennen nukkumaan menoa, koska en saa unta nälkäisenä.
Sen kun muistaa et ei aikuinen ihminen heikotukseen kuole. Mulla on myös verenpaine ja verikokeet hyvällä tolalla nyt. Itse laihduin pätkäpaastolla 12 kg 5 kk ( 73 - 61 kg)
Hmm, olen 110 kg BMI:ltäni sairaalloisen ylipainoinen nainen, ja olen aina syönyt luonnostani 16/8 tyyliin eli vain 8 h syömisikkunan aikana. Eipä ole läskin kertymistä estänyt mitenkään joten ei itsessään taida olla kovin tehokasta.
Nyt laihdutan ihan tiukan kalorirajauksen avulla. Kokeilin mikä on oikea kulutukseni niin, että sääsin syömiäni kaloreita kunnes paino ei nouse eikä laske. Tämä kalorimäärä oli aika tarkkaan 2000 kcal, vaikka kaikki laskurit väittää että näin lihava kuluttaisi paljon enemmän, ja 2000 kcal:illa laihtuisi. Nyt syön 1500 kcal / päivä ja lähtee puolisen kiloa viikossa. Se vaan pelottaa että kuinka alas kaloreissa täytyy mennä sitten kun laihtuu, koska kulutushan laskee koko ajan painon myötä.
Mä olen vasta aloittanut 5:2 -dieetin, eli kahtena ei-peräkkäisenä päivänä viikossa syön 500 kcal ja muina päivinä ihan normaalisti (mutta ei tietenkään saa vetää övereitä paastopäivien edestä). Luulen että tämä voisi toimia minulla, koska en kestäisi olla jatkuvasti vähäkalorisella dieetillä, nyt saan kuitenkin syödä viitenä päivänä viikossa tavallisesti ja pari paastopäivää siellä välissä eivät tunnu niin pahoilta. Tällä systeemillä minulle tulee viikossa vajausta ihan vähintään 2000 kcal, ehkä enintään jopa 2500 kcal. Noin kilo/kk pudotusvauhtia tavoittelen, matemaattisesti sen siis pitäisi olla realistinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että syön jo näin... Aamupala noin kello 10. Ja päivällisen jälkeen klo17-18 en syö enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Laihtumiset on salatiedettä. Millään normaalilla keinolla ei kyllä lähde. Tehokkain oli 600-800kcl päivä ja 15 tuntia viikossa liikuntaa. Siitä 4-6 tuntia punttisalilla. Kilon viikkotahtia paino tippui. Tosin olin sinua parikymmentä kiloa painavampi. Jos olisit mies niin laihtuisit 30kg 3 kuukaudessa jättämällä kahvista maidon pois. Naisena pitää ajaa itsensä nälästä psykoosiin jotta lähtee pari kiloa.
Tuntuu olevan.. Mul on tällä hetkellä 9h viikossa liikuntaa, eikä oikein ois aikaa lisätä. Enkä haluu lähtee mihinkään 800 kalorin dieettiin. Ei sekään terveellistä oo. Ei tässä mikään kiire oo laihtua, mutta ois se kiv ajos painoa alkaisi vähitellen tippumaan ja toi tavote ois vaikka vuodessa tai kahdessa saavutettu. En tiiä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vasta aloittanut 5:2 -dieetin, eli kahtena ei-peräkkäisenä päivänä viikossa syön 500 kcal ja muina päivinä ihan normaalisti (mutta ei tietenkään saa vetää övereitä paastopäivien edestä). Luulen että tämä voisi toimia minulla, koska en kestäisi olla jatkuvasti vähäkalorisella dieetillä, nyt saan kuitenkin syödä viitenä päivänä viikossa tavallisesti ja pari paastopäivää siellä välissä eivät tunnu niin pahoilta. Tällä systeemillä minulle tulee viikossa vajausta ihan vähintään 2000 kcal, ehkä enintään jopa 2500 kcal. Noin kilo/kk pudotusvauhtia tavoittelen, matemaattisesti sen siis pitäisi olla realistinen. :D
Tää vois toimiakin ainakin ruuansulatusta ajatellen. Mutta se, että kaloreita sais tosta vielä vähennettyä tuhat viikossa niin auts, tulis tiukat 2 päivää
Ap
Minä laihdutan tällä hetkellä. Yritin alkuvuodesta asti "virallisilla" ohjeilla laihduttaa, mutta paino jojoili edestakaisin ja olo oli huono koko ajan.
Nyt syksyllä aloin laihduttamaan niin, miten itsestä tuntuu hyvältä. Syön 3 kertaa päivässä ja yritän tehdä hyviä valintoja. Olin kauheassa sokerikoukussa ja napostelin tavan vuoksi, mutta jos tekee hirveästi mieli jotakin, niin mietin että haluan saada painoni mieluummin laskemaan ja jauhan purukumia, se helpottaa.
Viikonloppuisin sitten suon itselleni vapauden herkutella, mutta silloinkin kohtuudella. Kauheasti en liiku tällä hetkellä kun en raaski mennä ulos atopian takia hirveästi, mutta sisällä sitten teen kerran päivässä hikijumpan Youtuben videoiden avulla.
Olen tällä omalla tavallani päässyt eroon sokerikoukusta, kun herkuttelen, pystyn lopettamaan, aiemmin en pystynyt. En napostele enää turhaan ja muutaman päivän jälkeen nälkä liki hävisi, ennen tuntui että olin jatkuvasti nälkäinen.
Tällä omalla tavallani painoni laskee n.1kg-2kg viikossa, mutta pudotettavaa minulla kyllä onkin 40kg edestä. Ja välillä kyllä olen lipsunut ja syönyt viikolla esim. roskaruokaa, mutta silti paino on tippunut ainakin kilon viikossa. Laskin eilen kalorit, paljonko syön päivän aikana, aiemmin en ole laskeskellut. Syön aika samalla tavalla joka päivä ja kaloreita tulee 1200-1300/pvä.
-15kg viime syksynä/talvella. Aloin polttamaan tupakkaa vuosien jälkeen. Toukokuussa lopetin ja nyt +15kg.
Että joko kuolen hoikkana keuhkosyöpään tai läskinä läski sairauksiin.
Mä rupesin syömään pelkkää salaattia. Joka päivä, kahdesti päivässä. Laitoin niihin salaatteihin vaihdellen mitä mieli teki, se "pohja" aina sama eli salaatti, kurkku, paprika ja siihen sitten tomaattia, aurinkokuivattuja tomaatteja, keitettyä kananmunaa, sipulia, mozzarellaa, fetaa, parsakaalia, riisiä, pähkinöitä, basilikaa, rucolaa, porkkanaa, fetaa, papuja... mitä vaan.
62kg-->56kg alle kuukaudessa.
Koko elämäni olen ollut tähän asti normaalipainoinen. Mä en usko, että tän puolentoista vuoden takia oon yhtään sua huonompi niin et sulla ois oikeus mulle vittuilla. Mitä ois pitänyt olla? Puolikas näkkäri vai? Aion saada kaikki tarvittavat ravintoaineet myös laihdutuksen aikana :)
Ap