Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten avautua ongelmista/mistä saada apua?

Vierailija
07.11.2019 |

Hei.
Oon 15v, jolla on etenkin tämä syksy mennyt ihan paskasti. En ole ikinä stressannut näin paljon ja samaan aikaan tuntuu, että kenellekään ei voi puhua. Vanhempiin mulla on aika huonot ja etäiset välit (aina kiireisiä, äiti väkivaltainen/uhkaileva ja iskä ei varmaan edes kestäisi enempää huolia) niin heille en nyt ainakaan voi avautua. Veljelle en voi puhua kaikesta, koska haluan pitää hänen elämän huoleettomampana ja pelkään, että kertoisi vanhemmille. Kavereille en halua puhua lapsuudentraumoista tai kotitilanteesta sillä ajatuskin tuntuu tosi vaivaannuttavalta ja en halua heidän ajattelevan, että oon jotenkin viallinen niiden asioiden takia.

Vanhassa koulussa kävin kerran puhumassa psykalle. Ko. tyyppi ei ollut mitenkään kovin lämminhenkinen ja siitä ei ollut mitään apua. Kaiken lisäksi hän kysyi itse päihteistä ja kun vastasin rehellisesti niin meinasi kertoa vanhemmille ja tehdä lasun. Tämän jälkeen meni luotto koulun henkilökuntaan.

Tän syksyn aikana on kuitenkin tullut ihan kauheasti stressiä, uniongelmia ja ahdistusta. Siirryin lukioon niin se tuo lisäpainetta, joudun/pääsen muuttamaan kohta pois, mutta en tiedä koska. Saattaa olla ensi kuussa tai puolen vuoden päästä. Kaiken lisäksi mulla on alkanut kummittelemaan vanhoja muistoja päässä varmaan stressin takia ja se ei auta yhtään. Pitääkö mun yrittää pitää pakka kasassa täysi-ikäiseksi asti ennen kuin voin saada apua ilman jälkiseurauksia? En oikeesti jaksa enää.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku auttava puhelin? Ei välttämättä kovin tasokasta apua, mutta sitä voisi kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla