Nyt Rinne on löytänyt eläkerahastot. Ne voisi myös ammentaa tyhjiksi. Mitä vielä.
Kaveri todella tietää miten muiden taskuille mennään
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Yksi elämäni parhaista aamuista oli tänään, kun tv:n aukaistuani näin että SDP:n kannatus oli alle 14%. Olen suuresti ihmetellyt kuka hullu äänesti tuon "ay jästipään" puoluetta.
Ne, jotka uskovat tyhjiin lupauksiin aina vaan. HE äänestävät. Olen monesti miettinyt, että jos joku lupailee liikaa ja kaikenlaista kummallista ja kivaa, niin eivät kyseenalaista niitä lupauksia. Se vappusatanen on hyvä esimerkki. Ihmiset kuuli vain sanan vappusatanen eikä muuta. Vanhusten parissa olevat kuulijat lisää hoitajia ja paikat kuntoon eikä muuta. Töitäkin jaellaan tosta vaan ja ne viimeiset äänet haetaa työttömiltä, jotka kärsii aktiivimallista. Siinä on monta lupausta, jotka ei toteudu sillä tavalla mitä luvattiin.
Vappusatanen muuttui vappueuroksi, vanhukset ei saa hoitajia, aktviimalli ei poistu luvatulla tavalla.
Sitten otetaa velkaa lisää järjettömiä määriä ja se raha jaetaan ennemmin muualle, kun laitettais oma porukka kuntoon ja olen yksi niistä surkeista veronmaksajista, jotka maksaa tota lystiä, vaikka en haluaisi. Haluaisin maksaa veroni niin, että naapurin pekka pärjää ja leipäjonot lyhenis ja asunnottomat sais asuntoja ja hoitoalalla ei tarvis kärsiä ja sitä kautta autettava kärsii.
Mutta, se on liikaa pyydetty ja huomenna herään taas 6:30 ahkeroimaan ja maksamaan turhia asioita.
Olen myös sitä mieltä, että jos lupailija ei pidä lupaustaan, niin sen pitää erota virasta. Noissa hommissa pitäs olla niin, että 4kk välein katottais miten hommat etenee ja lupaukset on pidetty.
Täällähän on varsinaisia eläkejärjestelmä-eksperttejä paikalla. Kukaan ei ole ansainnut omia eläkkeitään (pois lukien yksityiset eläkevakuutukset). Kyse on puhtaasta tilastomatematiikasta (suhteessa tulevaan väestökehitykseen) ja sijoitustuotoista sen lisäksi. Antti Rinne ei päätä todellakaan yksin mistään. Siihen vaaditaan ainakin eduskunnan enemmistö.
Sittenhän meillä ei ole enää mitään huolta syntyvyyden laskustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut nyt 30 vuotta eläkkeitäni, Antti tulee ja antaa ne enemmän tarvitseville
Sinä et ole kyllä omaa eläkettäsi maksanut. Sen maksaa tulevat sukupolvet. Sinun eläkemaksut on käytetty sen hetken eläkeläisten eläkkeiden maksuun, sekä noihin rahastoihin. Mutta tuo on joku ihmeellinen harhakäsitys monilla, että ”itse olen eläkkeeni maksanut”. Dt ole.
Mutta silti, käsittämätöntä että Rinne nyt suunnittelee noiden rahojen jakamista. Joku tolkku...
Mikä se tilistä lähevä työeläkemaksu on, jos en maksa eläkkeitäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut nyt 30 vuotta eläkkeitäni, Antti tulee ja antaa ne enemmän tarvitseville
Sinä et ole kyllä omaa eläkettäsi maksanut. Sen maksaa tulevat sukupolvet. Sinun eläkemaksut on käytetty sen hetken eläkeläisten eläkkeiden maksuun, sekä noihin rahastoihin. Mutta tuo on joku ihmeellinen harhakäsitys monilla, että ”itse olen eläkkeeni maksanut”. Dt ole.
Mutta silti, käsittämätöntä että Rinne nyt suunnittelee noiden rahojen jakamista. Joku tolkku...
Sinä maksat nykyisten eläkeläisten maksuja, keräät muutaman roposen ehkä itsellesi.
Jos joskus edes pääset eläkkeelle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vappusatanen tarkoittaa, että eläkeläiset maksavat satasen.
Vappusatasesta eläkeläisille tuli vappusatamiljoonaa afrikkalaisille.
(Sen verran kehitysapua nostettiin heti. Vertailun vuoksi se vappusatanen niille köyhimmille 50000 eläkeläiselle olisi maksanut 60miljoonaa)
Uskomattoman röyhkeää ja typerää toimintaa tältä Puna-Armeijan puisto-osastolta. Ikäänkuin aivot puuttuisi kokonaan.
Kuka onneton näitä äänestää kerta toisensa jälkeen? On ääliömäistä lukea samaa kirjaa ja toivoa erilaista loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen osallistuu eläkejärjestelmän rahoittamiseen, mutta kukaan ei ole varsinaisesti maksanut omia eläkkeitään. Koko järjestelmä riippuu monesta eri asiasta. Kannattaa muistaa että eläkerahastoissa on varoja jotain 200 miljardia euroa ja vuosituotto esim. vuonna 2017 oli 7% eli 14 miljardia euroa, siis pelkästään yhden vuoden tuotto oli erittäin suuri summa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa yllä kirjoitetussa oli vaikea ymmärtää? Si-nun e-lä-ke-mak-su-si me-nee ny-ky-is-ten e-läk-kei-den mak-suun.
Sehän se olisikin, jos meidän nyt maksamat menis säästöön meille itsellemme, tiedossa olisi huimat eläkkeet! Kum maksetaan nyt noin 10%. Vaan ei, niitä rahoja ei nähdä, niillä maksetaan nykyiset eläkkeet. Nykyeläkeläiset taas on maksaneet eläkemaksuja noin 2-3%. Tämähän on oikea reilu kerho! Eiku.