No niin, Facebook huononsi itseään jälleen
Facebook on minun parivuotisen käyttäjäkokemukseni aikana tehnyt itseensä vain huononnuksia, ja tänään tuli eteen tähänastisista pahin: postausten kommentit eivät enää näy kirjoitusjärjestyksessä eli siinä järjestyksessä kuin ihmiset keskustelevat keskenään. Vaihtoehtoja ovat:
1) osuvimmat - ensimmäisenä kaverien kommentit ja mielenkiintoisimmat kommentit
2) uusimmat - kaikki kommentit uusimmasta vanhimpaan
3) kaikki kommentit - näytä kaikki kommentit, myös mahdolliset roskapostit, osuvimmat kommentit näytetään ensimmäisinä
Nytkö algoritmi tietää, mikä minun mielestäni tai kenenkään mielestä on "mielenkiintoisin"? Kuka haluaa keskustella uusimmasta vanhimpaan eli takaperin? Ja millä perusteella kone arpoo sen, mitkä kommentit ovat "osuvimpia"? Miksi ei ole valintamahdollisuutta "vanha ja toimiva"?!
Olen muutamassa harrastusryhmässä, jollaisia on toiminnassa vain Facebookissa. Niiden seuraamisesta tehtiin nyt ennennäkemättömän hankalaa. Ihan kaikissa ryhmissä tätä ei ole otettu käyttöön, joten on toivoa siitä, että jäsenten katoaminen näin älyttömän muutoksen seurauksena herättelee ylläpitäjiä palaamaan vanhaan.
Ja kyllä. Elämässä on paljon muutakin kuin Facebookin nikkarointi- ja musiikkiryhmät, mutta silti harmittaa. :(
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hankalalta. Ota tämä sen kannalta, että onpahan taas yksi syy enemmän olla käyttämättä vähemmän facebookia.
En ole Facebookin ongelmakäyttäjä. En kirjoittele enkä keskustele, kavereita on vain kourallinen, ja nekin mykkiä. Lueskelen vain. Nyt vieläkin vähemmän. En minä kirjaakaan lue takaperin.
Ap
Kuulostaa hankalalta. Ota tämä sen kannalta, että onpahan taas yksi syy enemmän olla käyttämättä vähemmän facebookia.