Teini muisteli lapsuuttaan
13-vuotias tyttäreni muisteli lapsuuttaan ja sitä, miten ei muista tehneensä mun kanssa ikinä mitään hauskaa. Isän kansa kyllä muistaa touhunneensa kaikkea. Tuli jokseenkin tyrmistynyt olo, mutta siten tajusin sen olevan totta. Mä olin ja olen perheessä se, joka tekee ikävät työt, siivoan, laitan ruokaa, autan läksyissä, hoidan kaikki juoksevat asiat, lasten valvottaessa se olin aina minä, joka heräsin, luin iltasadut, huolehdin iltatoimet, opetin pyöräilemään, kun mies luovutti, kun se ei ollutkaan helppoa. En tiedä, tuli vain kurja olo tuosta tyttären muistelusta. Eihän lapset nyt tietenkään osaa arvostaa ja ajatella asioita samalla tavalla kuin aikuinen, mutta silti. Harmittaa.
Kommentit (3)
Mitä hauskaa voisi tehdä yhdessä? Menkää elokuviin, kertokaa vitsejä, menkää lomalle, shoppailkaa? Minusta iltasadut ainakin on hauskoja. Eniten ihmetyttää mihen asenne pyörälläajon opettamiseen.
Hauskamies?
t. entinen teini
No mut onhan esim. sadun kuunteleminen lapsesta mukavaa, samoin kuin pyöräilemään oppiminen!
Kylse sen viimeistään sitten tajuaa, kun saa omia lapsia. Meillä on täysin sama kuvio. Mies leikkii jotain nuoriso-ohjaajaa eli leikittää ja laulattaa, potkii palloa ja pelaa pelejä harvakseltaan silloin, kun itse haluaa, sillä välin kun minä teen toistuvia talousaskareita. Tietysti kiva, että jotain tekee, mutta onhan toi tommonen rusinoiden nyppimistä pullasta.