Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei tullut hakemaan pyykkejään ajallaan pyykkituvasta, joten laitoin ne uudestaan pyörimään...

Vierailija
07.11.2019 |

Pyykkivuoronsa oli jo loppunut ja pyykit edelleen noutamattomina koneessa, joten laitoin ne sitten uudestaan pesuun. Maksoihan se kaksi euroa se riemu, mutta toivottavasti oppi edes jotain...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oisin repinyt märät pyykit koneesta johonkin sivupöydälle ja laittanut omat tilalle. Olisin vielä kirjoittanut heippalapun myös. 😁

Vierailija
2/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kastellut naapurin pyykit uudestaan, kun on mennyt minun vuorollani käyttämään kuivausrumpua. Suttasin vielä varauslistan, joten ei osannut kostaa, ainakaan oikealle henkilölle.

Ah, pyykkitupasota piristää kerrostalonaapuruutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitko panna koneeseen yhden punaisen sukan? Pesukonevärikin on hyvä. Yksi nappi riittää paljoon.

Muita pesijöitä ajatellen olisi ollut fiksumpaa lappaa ne pyykit johonkin nurkkaan.

Vierailija
4/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä ei ole kuivaavaa konetta kylppärissä tai kodinhoitohuoneessa? Slummien Simolla/Seijalla?

Vierailija
5/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai laitoit valkopesuohjelman 90°? Tekee hyvää sekoitekankaille ja villalle

Vierailija
6/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas se sitten hauska temppu.

Vierailija
7/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos ei tarvitse tuollaisten asioitten kanssa olla tekemisissä yhtään.  Omassa kodinhoitohuoneessa saa pyykit olla pestyinä koneessa vaikka kuinka kauan, ei kuulu kenellekään muulle.

Ei tämäkään aloittaja tullut ajatelleeksi, että edelliselle pyykkääjälle olisi voinut tulla vaikkapa ylitsepääsemätön este tulla hakemaan pyykkejään ajallaan?  Joskus sitä vain joutuu lähtemään kiireellä jonnekin, kun jotain on tapahtunut.  Tai ihan mitä vai muuta, eihän asiat aina mene just tasan jetsulleen.  Pyykit on silloin se toisarvoinen asia.

Mutta ei, eihän tässä armaassa Suomen maassa pysty ainakaan nämä kerrostalopoliisit niin pitkälle ajattelemaan.  

Suuriko vaiva muka olisi ollut ottaa ne pyykit pois koneesta ja laittaa ne jonnekin penkille odottamaan hakijaa?  Vastaus: kyllä.  Aivan kauhea vaiva, koko elämähän siitä piloille menisi.

Ja sitten vielä kehutaan, kuinka huoletonta ja helppoa on asua kerrostalossa verrattuna omaan taloon!  

Just tuossa tuli esille se ehkä juuri tärkein pointti, miksi omakotitalo on se ehdottomasti parhain asumismuoto.  

Ei tule IKINÄ naapurin muija työntämään nenäänsä mun tekemisiini.

Vierailija
8/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla häiriintynyt jos nauttii siitä että saa kostaa naapurille siitä, että pyykit on jätetty (tod.näk. unohdettu) koneeseen. Mikset voinut laittaa ne nätisti sivupöydälle? Olin kerran unohtanut omat pyykkini (olin tunnin myöhässä) kuivaushuoneeseen ja seuraava pyykkäri oli repinyt kaikki pyykit ja heittänyt ne pöydälle niin että ne kaikki vaatteet oli ihan kamalan ryppyisiä ja sikin sokin.

Ja kaiken kukkuraksi se naapuri oli juuri aloittanut pyykinpesun joten ei olisi ehtinyt käyttää kuivaushuonetta pitkään aikaan. Kun kysyin miksi oli heittänyt ne pyykit niin alkoi huutamaan ja mesoamaan eli selkeästi hullu, epäsosiaalinen tyyppi. Onneksi on oma pesukone ja kuivuri joten ei ole pakko käyttää taloyhtiön palveluita.

Ymmärrän turhautumisen jos joku selkeästi aina hakee myöhässä,vaatteita tainei kunnioita muiden varaamia aikoja mutta jos nyt kerran joku unohtaa tai on myöhässä niin ehkä sulla on elämän prioriteetit pikkasen hukassa.

Vierailija
9/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se yhteinen pyykkitupa nimeomaan toimii niin, että sieltä voi varata ajan ja sitten se systeemi rullaa, kun jokainen pesee omalla vuorollaan. Systeemi ei rullaa, jos tekee kuten ap:n naapuri. Joten mielestäni on erittäin ok esim. Ottaa pyykit koneesta ja jättää ne myttyyn. Miksi ihmeessä minun pitäisi viikata jonkun toisen jäljiltä pyykkiä? Minulla on oma elämä ja pyykkäys raivostuttavan aikataulutettua, jitta ehdin yleensä pyykätä. En aio käyttää aikaani muiden pyykkien selvittämiseen.

Vierailija
10/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tai jollakin muulla oli pyykkivuoro, jonka sitten "varastit" - naapurillesi? Jos taas ei ollut vuoroa niin mitä väliä vaikka ne sielä koneessa olivatkin...  Tulipahan puhdasta pyykkiä naapurille.

Vierailija
11/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän töissäkään tarvitse käydä omalla vuorollaan, riittää kun tekee parhaaksi katsomansa panoksen itselleen sopivaan aikaan - vai kuinka se nyt menikään...?

Vierailija
12/12 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan:

Olen näiden 13 vuoden aikana, joina olen käyttänyt pesutupaa

unohtanut kerran pyykit kuivaushuoneeseen viikoksi,

unohtanut pyykit kuivaushuoneeseen seuraavaksi päiväksi,

Kirjoittanut väärälle viikolle väsyneenä vuoron, ja siksi muistanut vuoron väärin, ja käyttänyt jonkun toisen vuorolla. Tässä oli kiukkuinen heippalappu vastassa ( ihan aiheesta.) Pyysin anteeksi, muutakaan en voinut tehdä.

Muutaman kerran olen varannut vuoron, mutta en ehtinyt käyttää sitä.

Viikannut useamman unohtaneen pyykit kuivaushuoneen pöydälle

tyhjentänyt koneen, kun jonkun pyykit ovat jääneet sinne,

Ollut hölmistynyt, kun omalla vuorollani, olikin jonkun muun pyykit pyörimässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi