Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverista ihottumaa?

Vierailija
07.11.2019 |

Olen töissä paikassa, joka on henkilöstömäärältään suuri ja jossa työtä tehdään moniammatillisissa tiimeissä, eli kohtaan päivässä monenlaisten asiakkaiden lisäksi usean eri alan ja osaamisalueen työntekijöitä.

Samalla työpaikalla aloitti n. puoli vuotta sitten työnsä nainen, joka on minun ikäinen, 30v. Ensimmäisen kerran kun tapasin tämän naisen, istuimme saman pöydän ääressä lounaalla. Hän istui pöydän toisessa päässä, juuri ja juuri kuuloetäisyydellä. Tervehdimme nopeasti nyökkäämällä, emme vaihtaneet sanaakaan enkä siinä vaiheessa edes tiennyt hänen nimeään. Yhtäkkiä kaulaani alkoi kuumottaa ja kutittaa aivan vimmatusti, luulin saaneeni ruoka-aineallergian syömästäni lounaasta. Ruokalasta poistuttuani huomasin, että kaulani ja rintakehäni oli aivan läiskikäs ja kutiseva. No, tilanne meni ohi ja sillä selvä.

Nyt olen huomannut, että tämä sama ongelma toistuu joka kerta, kun olen samassa tilassa tämän uuden työntekijän kanssa vähänkin pidempään kuin vaan ohimennen. Olemme jutelleet välillä niitä näitä silloin kun olemme olleet yhtä aikaa tauolla, joten tiedän ettei hänellä ole kotieläimiä eikä mitään muutakaan allergisoivaa. Hän ei tuoksu voimakkaasti pesuaineelta/hajuvedeltä tai muulta vastaavalta. Töissä hän käyttää työasua, joten vaatteissaankaan ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla mitään minua ärsyttävää. Suhtautumiseni kyseiseen naiseen on hyvin neutraali, hän on ihan mukava, tavallisen oloinen ihminen eikä hän herätä minussa mitään erityistä tunnereaktiota. En siis koe hänen seurassaan oloani jännittyneeksi tai ahdistuneeksi. Ja erikoisinta on, että oirehtiminen alkoi jo ennen ku edes tiesin hänen nimeään.

Tiedän, että jotkut ihmiset punastuvat kaulasta siten, että kaula menee läikikkääksi, mutta minä en ole punastelevaa tyyppiä ja punoitus ja kutina on jotenkin ihan erilaista kuin punoitus.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Yrittääkö kehoni varoittaa minua jostain, joka järjeltäni on jäänyt huomaamatta?

N30

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla