Ottaisitko tän hetkisen kelin vai +30 helteen?
Kommentit (54)
Ehdottomasti tämä keli ennemmin kuin +30 astetta.
+27 on maksimi minulle jota pidän vielä kivana lämpötilana.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti tämä keli ennemmin kuin +30 astetta.
+27 on maksimi minulle jota pidän vielä kivana lämpötilana.
Siis lisäys vielä että toki jos on kotona ilmalämpöpumppu tai muu ratkaisu jolla sisätilat pysyy sopivan lämpöisenä, niin sitten ei haittaa vaikka ulkona olisikin vähän kuumempaa.
Nyt on niin kaunista, ihana valkoinen kuurahuntu puissa ja pensassa. Kirpeää, hyvä hengittää. Tämä on ihannesää! Meillä just -8 ja kaunis ulkoilusää. Lähdenkin sinne. Kesällä en käynyt ulkona kuin kauppareissuilla.
Mä olen itse havainnut semmoisen, että hiukan tyhmemmät ja matalammin koulutetut haaveilee kuumuudesta, Thaimaahan ja Espanjaan muutosta. Sitten taas älykkäät (kuten akateemiset ystäväni) nauttii enemmän viileästä ja haaveilee enemmän Lappiin, Norjaan tai Islantiin matkustamisesta tai muuttamisesta. Jännä, miten tällainenkin asia korreloi helposti älykkyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
ottaisin trooppisen ilmaston, +35C, onneksi ei tarvitse odottaa kauan, kohta muutamme Espanjaan!
Espanjassa ei ole trooppinen ilmasto. Muuttakaan Australian pohjoisosaan.
Helteen. Ja ei tässä sää edes masenna yhtä paljon, kun tämä pimeys.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse havainnut semmoisen, että hiukan tyhmemmät ja matalammin koulutetut haaveilee kuumuudesta, Thaimaahan ja Espanjaan muutosta. Sitten taas älykkäät (kuten akateemiset ystäväni) nauttii enemmän viileästä ja haaveilee enemmän Lappiin, Norjaan tai Islantiin matkustamisesta tai muuttamisesta. Jännä, miten tällainenkin asia korreloi helposti älykkyyden kanssa.
Itsehan olen siella Lapissa ihan asunutkin koko lapsuuteni, ja nauttinut niista -40 asteen ihanista pakkaspaivista ja liki koko kuukauden kestaneesta kestopimeydesta <3
Ihan korkeasti koulutettu olen kuitenkin, vaikka lammosta pidankin. :)
Vierailija kirjoitti:
No johan on yleistys:)
Olemme molemmat koulutettuja ja hyvässä asemassa (myyntijohtajia, asiantuntijoita, toimitusjohtaja jne tässä vuosien mittaan) ja rakastamme silti lämpöä kuten lapsemme ja lapsenlapsemmekin. Se ei johdu tyhmyydestä vaan siitä että meillä on ollut mahdollisuus nauttia pitkistä ulkomaanreissuista koko heidän elämänsä ajan. He - kuten mekin - totumme lämpimään päivässä parissa mutta tähän kylmyyteen ja tuuleen emme ikinä.
Norja ja pohjoinen on käyty ja ihan ok mutta kaipaan lämpöä enemmän kuin kauniita kylmiä maisemia. Laskettelemassa voi käydä Keski-Euroopassakin, maisemat on vielä huikaisevampia.
Pari 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan on yleistys:)
Olemme molemmat koulutettuja ja hyvässä asemassa (myyntijohtajia, asiantuntijoita, toimitusjohtaja jne tässä vuosien mittaan) ja rakastamme silti lämpöä kuten lapsemme ja lapsenlapsemmekin. Se ei johdu tyhmyydestä vaan siitä että meillä on ollut mahdollisuus nauttia pitkistä ulkomaanreissuista koko heidän elämänsä ajan. He - kuten mekin - totumme lämpimään päivässä parissa mutta tähän kylmyyteen ja tuuleen emme ikinä.
Norja ja pohjoinen on käyty ja ihan ok mutta kaipaan lämpöä enemmän kuin kauniita kylmiä maisemia. Laskettelemassa voi käydä Keski-Euroopassakin, maisemat on vielä huikaisevampia.
Pari 50+
#ilmastonmuutos #eikoskemua
Tämä keli on loistava. Pakkasta, mutta ei vielä lunta suojaamassa maata. Jolloin ötökät ja bakteerit jäätyy ja osa kuolee.
Jos ois marraskuussakin +30, niin se tarkoittaisi että täällä olisi kaikki tropiikin lieveilmiöt. Karvaiset jättihämähäkit, tappavat loiset, vaaralliset bakteerit joita tuolla tropiikissa muhii ihan vain vesilätäköissäkin... ei tarvi kuin paljain jaloin astua lätäkköön, saada tartunta, ja alle viikossa nirri pois.
Puolisen vuotta asuin tropiikissa ja se riitti. Se ötököiden kuhina ja käärmeiden ym lukumäärä... kyllä tämä Suomi on hyvä. Kunnon pakkaset päälle ja luonto puhdistuu.
+ 30 C, vaikka paras lämpötila on mielestäni 20-25 C.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keli on loistava. Pakkasta, mutta ei vielä lunta suojaamassa maata. Jolloin ötökät ja bakteerit jäätyy ja osa kuolee.
Jos ois marraskuussakin +30, niin se tarkoittaisi että täällä olisi kaikki tropiikin lieveilmiöt. Karvaiset jättihämähäkit, tappavat loiset, vaaralliset bakteerit joita tuolla tropiikissa muhii ihan vain vesilätäköissäkin... ei tarvi kuin paljain jaloin astua lätäkköön, saada tartunta, ja alle viikossa nirri pois.
Puolisen vuotta asuin tropiikissa ja se riitti. Se ötököiden kuhina ja käärmeiden ym lukumäärä... kyllä tämä Suomi on hyvä. Kunnon pakkaset päälle ja luonto puhdistuu.
Aika harvassa paikassa on ympäri vuoden 30 astetta. Esim etelä-Euroopassa lämpötilat laskee tuonne 10-15 asteeseen kuukaudeksi pariksi, se riittää ihan hyvin. Voipa olla pari päivää nollan tuntumassakin. Luonto on kaunista ja luonnon tuottavuus (hedelmät, kasvikset, vihannekset, viini) huipussaan. Silti suurin osa vuotta on kaunista, aurinkoista ja meikäläisittäin todella lämmintä.
Karibiallakin lämpötilat vaihtelee 20-35 välillä, ihan ihanteellista! Eikä sielläkään ole "kaikkia" tropiikin lieveilmiöitä. Sensijaan tuoreita mangoja ja avokadoja voi poimia suoraan puusta, kalaa tulee merestä ja ihmiset on iloisia ja rentoja. Ei huono.
Aika paljon saa Suomi lämmetä ennen kuin negatiivisia vaikutuksia tulee, positiivisia sen sijaan todella paljon. Miettikää jos maanviljelijät saisivat 2 satoa!
Ikuinen talvi aurinkoisilla päivillä kiitos! <3