Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin viimeksi olet liftannut?

Vierailija
07.11.2019 |

Mielipiteesi liftaamisesta?
Itse liftasin kuukausi sitten baarista kotiin kun olinkin kuluttanut enemmän kuin piti...
Kännissä tulee kyllä typeriä päähänpistoja, selvinpäin en uskaltaisi.

Nainen 29v.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never ever. Liftaajat päätyy helposti vähintään raiskatuksi ja ehkä myös tapetuksi.

Vierailija
2/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Never ever. Liftaajat päätyy helposti vähintään raiskatuksi ja ehkä myös tapetuksi.

Asiantuntija taas äänessä. Itse liftasin teiniaikoina satoja kertoja, eikä tullut vastaan kuin joku satunnainen munan esittelijä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 35 vuotta sitten. Liftasin nuorena jatkuvasti, tein myös Euroopan- ja Pohjoismaiden reissuja liftaamalla.

Vierailija
4/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotta sitten viimeksi. Nuorena liftattiin jatkuvasti pikkukaupungista toiseen ja kauemmaksikin. 

Olen myös itse ottanut liftareita kyytiin, lähinnä solttupoikia kun tiedän ettei heillä ole rahaa ja ajattelin heitä luotettaviksi. 

Kyllä voisin vieläkin liftata ääritapauksessa, mutta ei ole enää tarvetta, mutta jos se olisi ainoa keino saada kyyti niin miksei.

Vierailija
5/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi liftasin vuonna 2014 Brasiliassa. Suomessa olin teininä liftannut enemmänkin, mutta ulkomailla en koskaan enkä muutenkaan moneen vuoteen. Kielivaikeuksien vuoksi olin ymmärtänyt bussiaikataulut väärin ja missannut viimeisen bussin. Alueella ei kulkenut taksejakaan ja bussilla oli ollut tarkoitus mennä metroasemalle, jonne oli parikymmentä kilometriä. Sitten vaan jalkaa toisen eteen tien viertä pitkin ja hetken harkittuani peukalo pystyyn. Kyydin sain heti ja oikein mukavalta mieheltä, joka osasi onneksi englantia, niin pääsin ongelmitta metrolle. Ei huolinut edes bensarahaa, vaikka tarjosin.

Vierailija
6/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi. T. mies

Vierailija
7/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 35 vuotta sitten. Liftasin nuorena jatkuvasti, tein myös Euroopan- ja Pohjoismaiden reissuja liftaamalla.

Vau! Kerro joku liftaustarina? :) 

tapahtuiko koskaan mitään läheltäpiti tilanteita?

Vierailija
8/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan n. vuonna 1991, yhden ainoan kerran. Liftattiin kaverin kanssa kaupungista kotiin n. 10 km matka.

Vierailija
9/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa

Vierailija
10/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut liftata vain kerran, noin 25-vuotiaana (nyt melkein tuplasti ikää tuon verran). Minä ja vuokrattu pyöräni saimme kyydin lava-autolla hotellille. Enää en uskaltaisi, enkä oikein meinannut uskaltaa tuolloinkaan. 

Vierailija
11/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla nuorena liftailin kavereiden kanssa paljonkin. Perheenäitinä harrastus hiipui, mutta vielä vuonna 95 (tai sinnepäin) liftasin kerran kekustasta Haagaan. Ei ollut taksirahaa ja mies ei vastannut puhelimeen, yöbusseja ei silloin ollut ja kävelyksi olisi mennyt muuten.  

Ei ole koskaan tapahtunut mitään ihmeellistä. Kerran kuljettaja vaikutti jossain aineissa olevalta ja meno oli varsin kiemuraista. Pyydettiin päästä pois ja kiltisti pysähtyi.  Kukaan ei muistaakseni edes mitään rumia meille koskaan puhunut, vaikka olimme nättejä nuoria neitoja... tai ehkä juuri siksi. 

Hauskaa oli kun kerran poliisit ottivat kyytiin ja veivätpä vielä mutkan kautta päämääräpaikkaan. Tapahtuisko enää tällaista? Kun kaikki säännöt ovat niin tarkentuneet. 

Vierailija
12/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla nuorena liftailin kavereiden kanssa paljonkin. Perheenäitinä harrastus hiipui, mutta vielä vuonna 95 (tai sinnepäin) liftasin kerran kekustasta Haagaan. Ei ollut taksirahaa ja mies ei vastannut puhelimeen, yöbusseja ei silloin ollut ja kävelyksi olisi mennyt muuten.  

Ei ole koskaan tapahtunut mitään ihmeellistä. Kerran kuljettaja vaikutti jossain aineissa olevalta ja meno oli varsin kiemuraista. Pyydettiin päästä pois ja kiltisti pysähtyi.  Kukaan ei muistaakseni edes mitään rumia meille koskaan puhunut, vaikka olimme nättejä nuoria neitoja... tai ehkä juuri siksi. 

Hauskaa oli kun kerran poliisit ottivat kyytiin ja veivätpä vielä mutkan kautta päämääräpaikkaan. Tapahtuisko enää tällaista? Kun kaikki säännöt ovat niin tarkentuneet. 

Minut ja kaverini poimi kerran ambulanssi kyytiin, kun liftasimme pikkumatkaa Keski-Suomessa:)

Vierailija
13/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi vuosi sitten Italiassa parin kilometrin matkan miehen ja lasten kanssa. Oltiin maatilalla vapaaehtoistöissä kaksi viikkoa.

Nuorempana olen liftannut Keski-Euroopassa ja Briteissä jonkin verran, Suomessa myös mutta vähemmän. Nykyään ei tietenkään tule lasten takia kovin usein liftattua, turvallisuussyistä. Kaverin kanssa olisin kyllä valmis liftaamaan pitkänkin matkan vaikka heti. Olen 34 ja asun Saksassa.

Vierailija
14/14 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa kun asuin hetken aikaa pienessä kylässä niin liftaaminen oli ihan tavallinen liikkumismuoto - yleensä aina tunsi sen kyyditsijänkin. Moni kulki töihin tai kouluun noin. Ranskassa parilla tutulla oli myös käytössä liftaamiseen tarkoitettu appi josta näki parhaat liftauspaikat, liikenteen yms. Yllätyin kuinka tavallista se oli tuolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän