Jaksa lasta enää
Eikö niistä jotkut ole helppoja ja kilttejäkin? Mun vaatii ja valittaa, ei osaa läksyjään ja kun yrittää auttaa niin pälättää ÄRSYTTÄVÄSTI korvan juuressa. Puolet ajasta yhteinen läksyjen teko päättyy huutoon. EN olisi tehnyt lasta jos olisin tiennyt millainen siitä tulee/millaista tästä tulee. Lisäksi olen ihan surkeasti onnistunut kasvattamaan sen vaikka yrittänyt kyllä olen. Ei niitä onnistumisen kokemuksia ole ollut kauheasti.
Kommentit (21)
Et ole ainoa. Elin melkoisen harhaista elämää ennen lasta, kun en tajunnut mihin olinkaan ryhtymässä.
Hae ihmeessä apua tilanteeseesi - esim. keskusteluapu, terapia - jotta pääset vähitellen kokemaan äitiyden nautinnonkin! Vanhemmuus ei kenellekään ole jatkuvaa autuutta, mutta Sinun kohdallasi tilanne vaikuttaa jo melko vakavalta. Tsemppiä Sinulle ja parempaa tulevaa fiilistä!
Joo ihan samat ajatukset... samat asiat saa joka päivä sanoa, miksei tartu ohjeet päähään? Sisarukset kiusaa jatkuvasti toisiaan minkä ehtii ym. ym. Ei oo mulla semmosta luonnetta jolla pärjäisi lasten kanssa ja hölmöyksissä tuli vielä useampi tehtyä... toki iloisiakin hetkiä on, mutta ei jaksas jokapäiväistä tappeluakaan.
Ihan perinteisellä kurinpidolla pääsee yllättävän pitkälle. Selkeät säännöt lapselle (yhtenä sääntönä esim. epäkunnioittava puhe ja turha jankutus kielletty), tuntuvat rangaistukset jos sääntöjä rikkoo ja joku palkkio jos pystyy olemaan aina esim. viikon rikkomatta sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Käykää ADHD testeissä.
Ottakaa 80-luvun kasvatusmenetelmät käyttöön ja lopettakaa nykyajan vouhotukset. Näillä kasvatusmenetelmillä kasvatetaan uusavuttomia ituhippianarkisteja parhaimmillaan ja huumehörhönarkkareita sitten suurimmaksi osaksi.
Vierailija kirjoitti:
Käykää ADHD testeissä.
Just ekaa kertaa mainitsin tästä lapselle tänään. Läksytuskan lisäksi tänään on käyttänyt ainakin 35 min kadonneitten tavaroiden etsintään. Sekä oli unohtanut kotiavaimensa kotiin (kysyin aamulla että onhan sulla kotiavain, sanominen ei auta unohtamiseen vaan pitäisi tarkistaa,mistä lapsi puolestaan hermostuu...) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää ADHD testeissä.
Ottakaa 80-luvun kasvatusmenetelmät käyttöön ja lopettakaa nykyajan vouhotukset. Näillä kasvatusmenetelmillä kasvatetaan uusavuttomia ituhippianarkisteja parhaimmillaan ja huumehörhönarkkareita sitten suurimmaksi osaksi.
Tän lapsen 80-luvulla syntyneellä isällä oli ADHD. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan samat ajatukset... samat asiat saa joka päivä sanoa, miksei tartu ohjeet päähään? Sisarukset kiusaa jatkuvasti toisiaan minkä ehtii ym. ym. Ei oo mulla semmosta luonnetta jolla pärjäisi lasten kanssa ja hölmöyksissä tuli vielä useampi tehtyä... toki iloisiakin hetkiä on, mutta ei jaksas jokapäiväistä tappeluakaan.
Kunnolla rankkua tappelemisesta niin kyllä alkaa tappelut vähentyä.
Lasten kanssa on ihan sama kuin aikusten kanssa, eli sääntöjä joiden rikkomisesta ei seuraa mitään tuntuvaa ei yleensä noudateta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää ADHD testeissä.
Nykyajan kasvatusmenetelmä = Jos lapsi p*rseilee niin pidetään sitä hyvänä ja lässytetään, että "mami näkee että sinä olet vihainen mutta muista että mitkään tunteet eivät ole kiellettyjä". Sitten kun p*rseily vaan jatkuu, niin hermojen mentyä lopullisesti käydään kerjäämässä adhd-diagnoosi lapselle.
Ap, ADHD on tosi perinnöllinen. Toivottavasti saatte apua ja tukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää ADHD testeissä.
Nykyajan kasvatusmenetelmä = Jos lapsi p*rseilee niin pidetään sitä hyvänä ja lässytetään, että "mami näkee että sinä olet vihainen mutta muista että mitkään tunteet eivät ole kiellettyjä". Sitten kun p*rseily vaan jatkuu, niin hermojen mentyä lopullisesti käydään kerjäämässä adhd-diagnoosi lapselle.
Ei tää mun lapsi varsinaisesti p*rseile, se ei vaan osaa oikein mitään kunnolla itse. Tänäänkin sitten kun tilanne taas kärjistyi niin en alkanut mitään höpöttämään vaan menin loukkaantuneena toiseen huoneeseen, jolloin lapsi hetken päästä pyyteli anteeksi ja takaisin. Eli samat tilanteet vaan toistuu riippumatta mitä yritetään ja vaikka lapsellakin olisi hyvä tahto. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää ADHD testeissä.
Tän lapsen 80-luvulla syntyneellä isällä oli ADHD. Ap
Ja lapsen isään kyllä sovellettiin niitä sen ajan kasvatusmenetelmiä eli hakattiin. Ei se siitäkään kovin hyväksi tullut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää ADHD testeissä.
Eikä niitä diagnooseja niin vaan kerjäämällä saa. Joskushan kyseessä voi paljastua olevan elämänhallintaongelma, masennus tai joku muu, eikä ADHD. Silloinhan kannattaisi tarjota esim perhetyötä, mutta eipä meinaa riittää resurssit muuhun kuin varsinaisiin pahoihin ongelmaperheisiin (päihteet, kunnon käytösongelmat lapsilla koulussa). Sitä keskustelua saa perheneuvojan kanssa, mutta veikkaan että monelle perheelle ei riitä se että äidille kerrotaan, että pitäis tehdä näin ja näin. Uskon että aika monesti ei ole tiedon puutteesta kyse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa on ihan sama kuin aikusten kanssa, eli sääntöjä joiden rikkomisesta ei seuraa mitään tuntuvaa ei yleensä noudateta.
Minä ja siskoni tapeltiin koulun jälkeen joka päivä ennenkuin vanhemmat tuli töistä. Illalla kai vähän vähemmän,kun tuli huutoa. Voi olla niinkin, että ankarasti kiellettyä asiaa tehdään vaan poissa silmistä,jos ongelman ydin ei ollenkaan kiinnosta vanhempia. Näin jälkeenpäin mietiskellen, ehkä sisarusten ei kuuluisi ihan jatkuvasti haluta hakata toisiaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, ADHD on tosi perinnöllinen. Toivottavasti saatte apua ja tukea!
Kiitos, mä yritän! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja siskoni tapeltiin koulun jälkeen joka päivä ennenkuin vanhemmat tuli töistä. Illalla kai vähän vähemmän,kun tuli huutoa. Voi olla niinkin, että ankarasti kiellettyä asiaa tehdään vaan poissa silmistä,jos ongelman ydin ei ollenkaan kiinnosta vanhempia. Näin jälkeenpäin mietiskellen, ehkä sisarusten ei kuuluisi ihan jatkuvasti haluta hakata toisiaan? Ap
Toisaalta jos asia ei ole ankarasti kielletty, niin sitten sitä tehdään aivan avoimesti eikä vain piilossa. Onko se sitten hyvä vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Käykää ADHD testeissä.
Testattu on eikä löydetty mitään. Lapset vaan on lapsia eli rasittavia.
Tsemppiä ja voimia sinulle! Voisitteko etsiä ratkaisuja jonkun ihmisen avustuksella? Pitää muistaa että lapsi kasvaa ja kehittyy. Joskus on hankala vaihe ja sitten se kääntyy paremmaksi. Voisitteko kokeilla uutta taktiikkaa tai tapaa läksyjen tekemiseen.