Uusi vastuullisen muodin verkkokauppa ivalo.com - vaatteet hirveitä rytkyjä!
Aamu-tv:ssä oli hiljattain juttua tästä uudesta suomalaisesta vastuullisen muodin verkkokaupasta ivalo.comista, ja asiasta kiinnostuneena menin suurin toivein sivuille. Mikä pettymys! Vaatteet ovat järkyttäviä rytkyjä, enkä todellakaan löytänyt mitään, mitä voisi laittaa päälle. Takit ja neuleet ovat muodottomia telttoja, värit ja kuosit ankeita ja esim. bleiserit loistavat poissaolollaan. Kuitenkin hinnat ovat erittäin korkeita, mikä ei ole yllätys, mutta kyllä sitten vaatteen pitää myös näyttää joltain. Tämä konsepti on erittäin kiinnostava, mutta toteutus jättää toivomisen varaa.
Kommentit (18)
Niin, mutta tämä vastuullisuusjuttu on uutta. T. Ap
Vastuullista, mutta onko myös laadukasta?
On siellä joitain kivojakin juttuja, mutta pääsääntöisesti tosiaan sellaisia vaatteita jotka oikein julistaa että katsokaa minua, ostan omituisen mallisia vaatteita, koska olen tiedostava ihminen. Haluaisin ihan tavallisia vaatteita, en jotain ideologian tunnusmerkkejä.
Miksei voisi päästä muoti-ilmiöistä kokonaan eroon? Työvaatteet on kestäviä.
Miksi ei tehdä vastuullisesti tavallisia käyttövaatteita tavalliselle ihmiselle, vaan enimmäkseen kaikki vaatteet ovat vähän turhan "muodikkaita" ns. hipsterivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
On siellä joitain kivojakin juttuja, mutta pääsääntöisesti tosiaan sellaisia vaatteita jotka oikein julistaa että katsokaa minua, ostan omituisen mallisia vaatteita, koska olen tiedostava ihminen. Haluaisin ihan tavallisia vaatteita, en jotain ideologian tunnusmerkkejä.
Juuri tämä, eli vaatteilla halutaan kertoa, että olen tiedostava ihminen, ja minulla on varaa ostaa toedostavaa muotia. Olen niin hyvä ihminen.
Voitteko esimerkiksi kuvitella tämän mekon jonkun toisen päälle kuin tiedostavan kulttuurialalla toimivan suomalaisten? Jonkun muun maalaisen? Hiukset kuuluu olla lyhyet polkkamallia, ja kirkkaan väriset silmälasit tarvitaan myös. Ehkä joku neonpunainen raita hiuksiin myös. Kilometrin päästä näkee että henkilö tiedostaa syvästi asioita. Missään muualla maailmassa ei käytetä tällaisia ihmevirityksiä.
https://www.ivalo.com/collections/women-dresses/products/beige-checked-…
Minä tykkäsin monesta vaatteesta tuolla, merkki Carolina Machado oli mulle ihan uusi ja tosi monia mieleisiä vaatteita sillä. Tykkään muutenkin erikoisemmista väreistä ja muodoista, esim. Gudrun Sjödenin vaatteista. En ole erityisen ns tiedostava enkä kulttuurialalla 😉
Carlingsilla on oma eettinen ja ekologinen farkkumerkki Karve Jeans. On kierrätyspuuvillaa ja ekoa. Sieltä ostin farkut. Vielä tarvitsen istuvia perusopaitoja jotka ei olisi muodottomia neliöitä tai oudon mallisia. Ei löytynyt mitään tavallista vaatetta tuolta Ivalosta. Vinkkejä mistä kannattaa etsiä?
Jaa, minusta nyt on ihan fast fashion kaupoissakin ankeita värejä ja outoja halaatteja. Ehkä kyseessä tämän hetken muoti, oli se vastuutonta tai vastuullista? Bisnes/klassinen tyyli sitten erikseen, se ei hirveästi muutu vuosien välillä, samat bleiserit useimmiten samoissa väreissä, joskus ehkä vähän kapeampi tai leveämpi siluetti tai sen hetken hittiväri. Ja tämä on tietysti ok, niin vaatteita voi käyttää pitkään.
tämä lafka on ihan kusetusta. lähinnä siis sijoituksena ja yrityksenä.
idea ei ole huono, ja näitähän on useita eri verkkokauppoja/kivijalkaliikkeitä ympäri maailman jotka tarjoavat vastuullista muotia.
ongelma on siinä että ovat tuhlanneet miljoonia euroja ja se ei todellakaan näy liikevaihdossa.
yrityksen liikevaihto on alusta asti juuri ja juuri ylittänyt 30 000e. tämä siis yli 4 vuoden ajalta, joista 2 viimeistä vuotta menty 14 000 euroa per vuosi.
miljoonien sijoitukset... mihin se kaikki raha on käytetty???
pitäisikö perustajan matti lamminsalon raha-asioihin tutustua tarkemmin?
Miehille siellä näyttää olevan ihan pätevän näköisiä vaatteita.
Jos jostain löytyisi vastuullisesti tuotettuja klassisia vaatteita, olisin kiinnostunut. Ivalon teltat ei käy.
Ilmeisesti Ivalo kolahti pahasti aloittajaan 😂 Suunnittelitko vastaavaa, mutta toinen firma ehtikin ensin?? Itse 44 kokoisena arvostan kun Ivalon takeissa ON vyötärö, ei siis todellakaan ole telttoja kuten muut tämän kokoluokan takit! Myös hihat on riittävän pitkät, iso iso plussa siitäkin.
IVALO = hirveätät kiina krääsää? Jokainen maksakoot paskasta ylihintaa.
VALO on suomalainen vaatemerkki ja tuotteet suunnitellaan Suomessa. Tuotteemme valmistetaan huolella valituissa tehtaissa Kiinassa, missä osaaminen teknisten ulkoilutuotteiden tekemiseen on erinomaista. Malliston pipot sekä villasukat ovat valmistettu Suomessa.
Ainoa vastuullinen valinta on käyttää luonnonturkista, eikä mitään mikromuoviasuja.
Hyvä Ivalo 👏🏼 todella siistejä Komodon miesten vaatteita ja hyvät alennukset. itse en tilaa pikamuotia, kun maailma palaa
Eihän ivalo mikään uusi ole. Ollut olemassa varmaan viisi vuotta.
Ap, sä olet niin last season!