Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa että Jenni Haukio puolustaa eläimiä

Vierailija
06.11.2019 |

Niilläkin on tunteet. Eivät ole vain meidän ruokaa.
Esim. Turkistarhaus eläinrääkkäystä.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ketjuihin kytketyt vasikat olivat alikehittyneitä ja nälkäisiä. Ne eivät juuri jaksaneet liikkua, mutta joivat valvontaeläinlääkärin tarjoamaa vettä innokkaasti.

Sisällä navetassa nautojen makuupaikka oli märkä, ulosteen ja virtsan sekoituksessa. Lanta oli kehittänyt nautojen kylkiin panssarin, joka poltti ihoa, aiheutti tulehduksia ja kipua.

Vasikat olivat syöneet ulosteen sotkemaa heinää lattialta ja yrittäneet kaluta saavin reunoja.

Kylmyys ja kosteus tuli homeisista seinistä läpi. Rakennus oli osin romahtanut.

Huolimatta eläinsuojeluviranomaisen määräyksistä ja ohjeista eläinten laiminlyönti jatkui. Osa naudoista oli kadonnut ja lopulta tilallinen kertoi haudanneensa ne läheiseen suohon.

Käräjäoikeuden mukaan teko ei ollut törkeä, vaan tuomio annettiin perusmuotoisesta eläinsuojelurikoksesta.

Eläintenpitokieltoa eläinten suojelemiseksi määrättiin kolme vuotta. Sen jälkeen tilallinen voisi jatkaa ammattinsa harjoittamista.

Esimerkki on yksi Ylen tutkimista vuonna 2018 annetuista eläinsuojelurikostuomioista."

https://yle.fi/uutiset/3-10931162

Vierailija
62/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantoeläimet joutuvat elämään keskitysleirimäisissä oloissa, myös täällä Suomen "lintukodossamme". Tätä tosiasiaa yritetään kovasti salata kuluttajilta, koska raha ratkaisee, eläinten kärsimyksistä viisveisataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos tuolla pelloilla näkyy lehmiä kesäisin? Näkyykö lampaita? Sikoja?

Mä ajelen kesäisin paljon pitkin maaseutua ja silmiinpistävää on, että pellot on tyhjiä. Lapsuudessani lehmiä näkyi paljon ja joka puolella. Jos nämä tuottajat pitäisivät eläimistä oikeasti hyvää huolta, niin eikö ne varmaan olisi joskus vapaana ulkonakin?

Muistan viime vuosilta vain 2-3 kertaa kun olen nähnyt lehmiä pellolla. Hevosia näkee ihan koko ajan.

Riippuu varmaan siitä, missä ajelet. Kyllä minun naapurissani on kahdellakin tilalla lehmät ulkona kesällä.

Vierailija
64/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa Lepälle palautetta tuotantoeläinten törkeästä kohtelusta ja surkeista oloista!

Kansanedustaja, maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä

puh. 050 511 3041

jari.leppa@eduskunta.fi

https://www.facebook.com/kansanedustajajarileppa

https://twitter.com/JariLeppa

Vierailija
65/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä te olette ilkeitä. Ja iha turhaan.

Ei noi kaikki maajussit niitä eläimiä niin hyvin pidä, ettei parantamisen varaa olisi. On niistä dokkareita nähty. Lattiakanalakin täynnä kanoja kuin turusen pyssy!

Parempi se sille koirallekin on, että joku hoitaa ja huolehtii kuin ettei hoida. Tappaako se pentu olisi pitänyt?

Kyllähän nuo "dokkarit" tiedetään. Ne tehdään sensaatiohakuisesti ja osa on jo ikivanhoja, suttuisia kuvia. Eivät ole mitään todellista dokumenttia.

Vierailija
66/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiseläimet ovat myös tuotantoeläimiä. Niitä rääkätään Suomessa ihan laillisesti. Nykyinen eläinsuojelulaki on sairas ja uudesta eläinten hyvinvointilaista on käytännössä tulossa eläinten pahoinvointilaki. Kannattaa katsoa ja jakaa seuraavat tuoreet kuvat turkistarhoilta.

https://oikeuttaelaimille.fi/oikeutta-elaimille-paljastaa-jalleen-turki…

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-7583497/Sickening-footage-sh…

Vierailija
67/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääällähän puolustellaan taas eläinten huonoa kohtelua ihan viran puolesta ja rahaa vastaan. 

Vierailija
68/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajelen kesäisin paljon pitkin maaseutua ja silmiinpistävää on, että pellot on tyhjiä. Lapsuudessani lehmiä näkyi paljon ja joka puolella. Jos nämä tuottajat pitäisivät eläimistä oikeasti hyvää huolta, niin eikö ne varmaan olisi joskus vapaana ulkonakin?

Muistan viime vuosilta vain 2-3 kertaa kun olen nähnyt lehmiä pellolla. Hevosia näkee ihan koko ajan.

Riippuu varmaan siitä, missä ajelet. Kyllä minun naapurissani on kahdellakin tilalla lehmät ulkona kesällä.

Niin, ja suurimman osan vuodesta naapurisi lehmät ovat kahlehdittuina parsinavetoissa. Tiesitkö muuten, että emo ja vastasyntynyt vasikka erotetaan yleensä heti toisistaan tai viimeistään parin vuorokauden kuluttua poikimisesta, jotta ihmiset saavat vasikalle tarkoitettua maitoa. Voit varmaan kuvitella, miten hirveä eroahdistus ja stressi näin varhaisesta äidin ja lapsen erottamisesta seuraa.

Vierailija
69/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei unohdeta turkiseläimiä! kirjoitti:

Turkiseläimet ovat myös tuotantoeläimiä. Niitä rääkätään Suomessa ihan laillisesti. Nykyinen eläinsuojelulaki on sairas ja uudesta eläinten hyvinvointilaista on käytännössä tulossa eläinten pahoinvointilaki. Kannattaa katsoa ja jakaa seuraavat tuoreet kuvat turkistarhoilta.

Allekirjoita ja jaa, kiitos!

https://oikeuttaelaimille.fi/vetoomus-turkistuotanto-suomessa-lopetetta…

Vierailija
70/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni is the Queen of Finland!

Vierailija
71/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin keskusta, perussuomalaiset ja RKP ovat eläinvihamielisiä puolueita, jotka mm. kannattavat turkistarhausta.

Vierailija
72/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin KD

Vierailija
73/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että jos tuosta Jennin kommentista löytää nuo asiat, mitkä näitä lihatilallisia nyt risoo, niin täytyy olla aika erikoiset lukulasit tai kuulolaitteet. Ei tainnut Jenni tarkoittaa ihan tuota.

Parasta olla hieman varuillaan, kun asioi näiden lihantuottajien kanssa, hehän ymmärtävät puheet ihan miten sattuu!

Vierailija
74/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hullu fanaatikko täällä melskaa ja laittaa linkkejä 😴

Vierailija
75/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, Jensku olisi ylpeä.

Vierailija
76/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja suurimman osan vuodesta naapurisi lehmät ovat kahlehdittuina parsinavetoissa. Tiesitkö muuten, että emo ja vastasyntynyt vasikka erotetaan yleensä heti toisistaan tai viimeistään parin vuorokauden kuluttua poikimisesta, jotta ihmiset saavat vasikalle tarkoitettua maitoa. Voit varmaan kuvitella, miten hirveä eroahdistus ja stressi näin varhaisesta äidin ja lapsen erottamisesta seuraa.

Kyllähän minä tiedän, kun olen maalaistalosta kotoisin. Kirjoituksesi on taas tyypillistä eläinten inhimillistämistä. Kyllähän siitä vasikasta huolta pidetään sitten muuten.

Miten muuten luulet, että ihminen olisi pärjännyt täällä maapallon perukoilla, jos ei olisi ollut eläinperäistä ravintoa? Tuo talvi nyt sattuu olemaan täällä kohtalaisen pitkä, ei ne idut oikeen kasva.

Ja ihan kriisitilanteiden takia ( joku kauppasaarto tms.) se omavaraisuus olisi tärkeää.

Vierailija
77/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, Jensku olisi ylpeä.

Kiva, niin mäkin!

Vierailija
78/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä tiedän, kun olen maalaistalosta kotoisin. Kirjoituksesi on taas tyypillistä eläinten inhimillistämistä. Kyllähän siitä vasikasta huolta pidetään sitten muuten.

Miten muuten luulet, että ihminen olisi pärjännyt täällä maapallon perukoilla, jos ei olisi ollut eläinperäistä ravintoa? Tuo talvi nyt sattuu olemaan täällä kohtalaisen pitkä, ei ne idut oikeen kasva.

Ja ihan kriisitilanteiden takia ( joku kauppasaarto tms.) se omavaraisuus olisi tärkeää.

"Kyllähän siitä vasikasta huolta pidetään sitten muuten" Yeah right. Mitenköhän musta nyt tuntuu, että se huoltapitäminen ei nyt oikein ole niinkuin positiivisessa mielessä huoltapitämistä.

Ja että kun jotain lihantuottajaa epäillään eläinrääkkäyksestä, niin siinä kohtaa sitten voi vedota omavaraisuuteen, niin homma on sillä selvä. Näinkö?

Luetellaan vielä kivoja tekosyitä.

Vierailija
79/80 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei unohdeta turkiseläimiä! kirjoitti:

Kuningatar Elisabeth luopui aidoista turkiksista nähtyään videoita Suomen turkistarhoilta.

Vierailija
80/80 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkinto olisi kuulunut ihan oikeaa eläinsuojelutyötä tekevälle eikä tällaiselle tietämättömälle pikkurouvalle, joka saa elää elitististä elämää vanhan miehen siivellä yrittäen antaa lausuntoja asioista, joista ei mitään tiedä. Varmaan kivalta tuntuu maalaistuottajien ojentaa parille ilmaiset kinkut, kalat ja kuuset. Pikkurouva varmaan itkee sen kinkun elettyä elämää, joka ei olisi halunnut kuolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi