Ihanaa että Jenni Haukio puolustaa eläimiä
Niilläkin on tunteet. Eivät ole vain meidän ruokaa.
Esim. Turkistarhaus eläinrääkkäystä.
Kommentit (80)
Kyllä meillä on vieläkin epäkohtia ja epäasiallista eläinten kohtelua.
Liian suuret tilat, ahtaat olot.
PITÄISI pystyä toteuttamaan lajin mukaista käytöstä eläinten. Eli sikojen rypeä mudassa ym. Eipä taida toteutua.
Raha se on mikä puhuu vaikka elollisista olennoista kyse.
Ihanaa, että Jenni Haukio tietää mitä kaikki lehmät, siat, kanat ja lampaat ajattelee: Minä tahdon elää kuolemaani saakka.
Vaan eipä niitä olisi olemassakaan ilman ihmisiä, joka niitä hoitaa ja kasvattaa meille kaikille ruuaksi, miksi tämä on niin tajuttoman vaikea ymmärtää??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on vieläkin epäkohtia ja epäasiallista eläinten kohtelua.
Liian suuret tilat, ahtaat olot.
PITÄISI pystyä toteuttamaan lajin mukaista käytöstä eläinten. Eli sikojen rypeä mudassa ym. Eipä taida toteutua.
Höpsis, Suomessa karjaeläimet hoidetaan paremmin, kuin missään muualla - tämä on tutkittu juttu.
Presidentin puolison puheilla on paljon vaikutusvaltaa, ihanaa että Jenni uskalsi kertoa mielipiteensä vaikka varmasti tiesi monen lihanmussuttajan ottavan itseensä. Ilman tällaisia puheenvuoroja ei synny keskustelua, ja ainoastaan omista teoistaan ja ajatusmaailmoistaan epävarmat pelkää sitä keskustelua.
Miksi sitten Jenni pitää liian pitkälle jalostettua koiraa? Ei kai koira itse haluaisi noin lyhyttä kuonoa, minkä takia hengityselinsairaudet ovat jatkuvana riesana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten Jenni pitää liian pitkälle jalostettua koiraa? Ei kai koira itse haluaisi noin lyhyttä kuonoa, minkä takia hengityselinsairaudet ovat jatkuvana riesana.
Jenni syö kyllä hyvällä ruokahalulla kidutettua ja tapettua kalaa - silläkin on tunteet!
Se oli halunnut mielummin elää, kun mennä Jennin suuhun ja muuttua Jennin kakaksi!
"Bostoninterrierillä esiintyy Suomessa polvilumpion sijoiltaanmenoa eli patellaluksaatiota, harmaakaihia, nuoruusiän (1-6-vuotiaana alkavaa) kaihia, hengitysvaikeuksia, reisiluun pään kuoliota eli legg perthesiä, kivesvikaa, kuuroutta, allergioita, sydämen toimintahäiriöitä, virtsakiviä, epilepsiaa, punasolujen kiihtyneestä hajoamisesta johtuvaa eli hemolyyttistä anemiaa, vilkkuluomen pullahtamista eli kirsikkasilmiä, lisämunuaisen kuorikerroksen liikatoimintaa eli cushingin oireyhtymää, kitalakihalkioita, selkäydinnesteen kierron häiriötä eli syringomyeliaa ja satunnaisesti napatyrää. Silmäsairaudet ovat melko yleisiä, sillä 23 %:lla tutkituista koirista oli sairaat silmät. Sairauksien yleisyyttä ei voida kuitenkaan luotettavasti määritellä, koska tutkittuja koiria on toistaiseksi vähän."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Bostoninterrieri
Kuono ei taida olla ainoa ongelma.
#eläinrakas #mitäspikkusairauksista
Aika iso lista vaivoja kun koiriakin on tutkittu vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni syö kyllä hyvällä ruokahalulla kidutettua ja tapettua kalaa - silläkin on tunteet!
Se oli halunnut mielummin elää, kun mennä Jennin suuhun ja muuttua Jennin kakaksi!
Mulla on akvaariokaloja - ne on mulle rakkaita ja on kauheeta, että Jenni syö niitä suuhunsa!
Se on Jenninkin hyvä huudella kun on hankkinut sairaaksi jalostetun koiran lemmikiksi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan - on aivan uskomatonta, ettei nähdä metsää puilta - tämä linkki tuntuu olevan täynnä ääliöitä porkkanan mussuttajia.
Ettekö yhtään tajua, että siihen porkkanaan koskee kauheasti, kun te syötte sen - silläkin on tunteet!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että Jenni Haukio tietää mitä kaikki lehmät, siat, kanat ja lampaat ajattelee: Minä tahdon elää kuolemaani saakka.
Vaan eipä niitä olisi olemassakaan ilman ihmisiä, joka niitä hoitaa ja kasvattaa meille kaikille ruuaksi, miksi tämä on niin tajuttoman vaikea ymmärtää??
Miten monille on niin vaikea ymmärtää, että sellaiselle olennolle, joka ei saa elämisen arvoista elämää, on parempi olla syntymättä. Huumeperheen lapselle parempi vaihtoehto abortti kuin eläminen siinä perheessä. Ylijalostetulle koirarodulle on parempi, ettei uusia yksilöitä tehdä enää. Ylijalostetulle lehmälle, joka ei pärjää ilman ihmistä (eli on todella sairaaksi jalostettu) maidon liikatuotannon vuoksi, on parempi että se jätetään raiskaamatta eli jätetään uudet yksilöt tuottamatta. Possulle on parempi jäädä syntymättä kuin elää joidenkin ritilöiden päällä tai vaihtoehtoisesti tukehtua paskaan, tai jos tästä selviää aikuiseksi niin olla niin ahtaassa häkissä ettei mahdu kääntymään.
Ei minkään elävän olennon kuulu elää vangittuna ja samoja seiniä katsellen koko elämäänsä. Eläimetkin tuntee, kaipaa juuri synnyttämäänsä jälkeläistään, pelkää, masentuu, kärsii ja tuntee kipua. Kaikki vaan koska joku Pertti ei ole päässyt tissimaidosta eroon vielä 50-vuotiaanakaan ja ei oo oppinut (ja byäää, ei myöskään halua oppia!) syömään jauhelihamakaroonimössön sijaan uusia, kaikin puolin parempia ruokia. Kasvakaa Pertit ja Pirkot aikuisiksi ja oppikaa tuntemaan empatiaa myös muita kuin omaa napaanne kohtaan.
Puolustaa eläimiä hankkimalla itse koirarodun, joka kärsii hengitysvaikeuksista lyhyeksi jalostetun kuonon takia? Just joo.
Jep kyllä se Jennin koiravalinta kertoo kaiken eläinrakkaudesta ja -tietämyksestä.
Väitän että jokaisella Suomen lihakarjatilan asukkaalla on mukavampi elämä kuin näillä lyttykuonoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on Jenninkin hyvä huudella kun on hankkinut sairaaksi jalostetun koiran lemmikiksi 😂
Tekopyhä bitch tosiaankin!
Vierailija kirjoitti:
Jep kyllä se Jennin koiravalinta kertoo kaiken eläinrakkaudesta ja -tietämyksestä.
Väitän että jokaisella Suomen lihakarjatilan asukkaalla on mukavampi elämä kuin näillä lyttykuonoilla.
Voi olla, ettei noista asioista tiedetty vielä niin paljon silloin kun hankkivat Lennun. Uskon, etteivät samanlaista enää ottaisi. Eikä meistä kukaan ole täydellinen, saa asioista silti keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa siltä se eläintenrakastajan palkintoläpykkä pois ja antakaa niille ihmisille, jotka ottavat hylätyt eläimet tarhaansa, ruokkivat ja hoitavat niitä - he ovat niitä todellisia eläinten ystäviä, ei mikään yksinkertainen runotyttö, joka ei mistäöän tiedä mitään.
Haukio vaikuttaa vajaalta. Kasvoilla aina sama jämähtänyt ilmeetön hymy. Liikkuu kuin olisi rauhoittavien aineiden vaikutuksen alainen.
💕