Mikä ammatti perfektionistiselle, epäempaattiselle, mutta vahvasti tuntevalle ihmiselle?
Aloitin nyt syksyllä matematiikan lukemisen yliopistossa. Oikeastaan, että hain tänne vain, sillä muutakaan en keksinyt. Ja tuntuu vahvasti siltä, että pitäisi saada jokin konkreettisemmin työmarkkinoille ohjaava tutkinto. Mm. tietojenkäsittelytiedettä olen nyt miettinyt.
En ole mikään supersosiaalinen, mutta ihmistenkin kanssa työskentely onnistuu. Haluaisin kuitenkin alan, jossa voi eristäytyä ihmiselämän varjopuolista. Minulla on ehkä päässä vikaa, mutta siinä missä joku alkaa kokea sääliä tms. alan tuntea vihaa ja halveksuntaa kaikkea heikkoa ja epäonnistunutta kohtaan. Enkä tarkoita pelkästään yksilöitä, vaan myös rakenteita. Työttömyydestä johtuva lisäarvon menetys. Julkisen sektorin tehottomuus ja kaikenlainen voimavarojen tehoton kohdistaminen. Kertakäyttökulutus ja hävikki. Ja koen tätä vahvasti niin, että se vaikuttaa hyvinvointiini. Välillä tuntuu, että haluaisin vain eristäytyä ihmiskunnasta. Politiikan seuraamisen olenkin jo jättänyt.
Välivuoden aikana kokeilin pari kuukautta avustavaa hoitotyötä, josta suoriuduin.kunniallisesti. Rehellisesti sanottuna jatkuvasti pohjimmainen ajatukseni oli, että miksi näitä pidetään täällä hengissä, jonka tietysti pidin sisälläni.
Kommentit (6)
Esimerkillinen Perfektionisti on "empaattinen", koska tavoittelee täydellisyyttä, ja suo sen tavoittelun jokaiselle, oikeastaan vaatiikin sitä jokaiselta, ja myos yhteiskunnalta.
Ei "empatia" ole sitä, että voi voi kun tuolla on huonosti, surku ja voi.
Hyvä "empatia" on sitä, että tuolla on huonosti, kunpa hän oppisi sen mikä on totta ja hyvä, kuten minäkin olen oppinut. Että menestyisi kuten minäkin.
Jokainen.
t. pakana ja hieroglyfi
Vierailija kirjoitti:
Koodaus. Töitä riittää hyvälle työntekijälle eikä tarvitse juurikaan asiakaspalvelua. Miksei myös rakennusala tai hitsaaja. Niissä sitä perfektionismia tarvitaankin.
Rakennusalalla ei katsota perfektionismia hyvällä. Loppujen lopuksi todella suurpiirteinen ala vaikka voikin äkkiseltään vaikuttaa todella tarkalta.
Mun puolesta ap. voi olla tekemättä mitään. Kaikki eivät sovellu tyelämään, tai elämään ja olemassaoloon ylipäätään.
Kaltaisellesi mielipuolelle on vain yksi vaihtoehto, sairaseläke.
Matikan opiskelu vaikuttaa oikealta valinnalta, kun korostat loogisuutta noin vahvasti. Jos noi tunteiluoireet on niin pahat, että joudut hakeutumaan hoitoon niiden takia, suosittelisin pyytämään että testaavat aspergerin varalta. Saattaisi natsata.
Koodaus. Töitä riittää hyvälle työntekijälle eikä tarvitse juurikaan asiakaspalvelua. Miksei myös rakennusala tai hitsaaja. Niissä sitä perfektionismia tarvitaankin.