Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoistutkinto? Onko hyvä idea?

Vierailija
05.11.2019 |

Nuori ei ole kovin innostunut opiskelusta. Haluaa kuitenkin lukioon. Kannattaako mennä lukioon vai suorittaa kaksoistutkinnon? Mitä etuja jälkimmäisestä on? Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nuori ei ole kovin kiinnostunut opiskelusta, niin miksi hän menisi kouluun, jossa tehdään tuplasti töitä? Kannattaa ehkä mennä amikseen. Voihan sitten käydä esim iltalukion.

Vierailija
2/6 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lukioon, kannattaa mennä lukioon. Amiksen voi käydä sen jälkeenkin, toki myös lukion voi käydä amiksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoistutkinto ei ole amiksen ja lukion välimuoto, vaan siinä tosiaan hoidetaan molemmat opinnot samalla kertaa. Päätön idea, jos pelkkä lukio tuntuu vaikealta.

Vierailija
4/6 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitoksia vastauksista. Mä olen käsittänyt, että kaksoistutkinnossa opiskellaan ylioppilaaksi opiskelemalla vain 4 pakollista ainetta. Lisäksi on käytännön ammatin opiskelua ja työharjoittelua. Näin olisi tämä vaihtoehto jotenkin kevyempi, kun on paljon käytännön juttuja.

Ap

Vierailija
5/6 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaa yhdistelmätutkinnon jos opiskelu ei kiinnosta?

Vierailija
6/6 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jos ei kiinnosta opiskelu.

Itse olen kaksoistutkintoa suorittanut. Yo-kirjoitukset eivät menneet läpi mutta merkonomi koulutus onnistui ihan hyvillä arvosanoilla.

Lisätietona vielä että olin hakenut pelkkää merkonomi koulutusta mutten saanut paikkaa mutta pääsin varasijalta kaksoistutkintoa tekemään kun joku oli lopettanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä