Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

What!?Mieheni puhuu appivanhemmilleen englantia..ja he eivät ymmärrä siitä sanaakaan..

Vierailija
05.11.2019 |

Olen ihmeissäni..mieheni on seurallinen ja nauttii siitä, kun meillä on vieraita. Hänestä tulee hyväntuulinen höpöttäjä kun saa kuulijakuntaa. Vanhempieni käydessä meillä kylässä, hän heittelee englanninkielisiä sanoja, lauseita ja slouganeita sinne tänne ja vanhempani kohteliaasti nyökyttelee, vaikkeivat mitään ymmärräkkään. Mieheni ei edes huomaa omaa käytöstään..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt oikeasti sulle ongelma?

Vierailija
2/4 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Sinulla on törppö mies. Me mieheni kanssa puhumme myös aikamoista sekakieltä, jos joku sana ei tule mieleen suomeksi mutta tulee englanniksi, niin sanotaan sitten englanniksi. Niitä sloganeitakin tulee paljon englanniksi, ja lainauksia elokuvista, tv-sarjoista yms.

Meistä kumpikaan ei kuitenkaan puhu kummankaan vanhemmille noin. Joskus huomaan että mieheni selvästi tietoisesti keskittyy hakemaan suomen kielen sanaa puhuessaan äidilleni ja isälleni, tai jos häneltä lipsahtaa jotain englanniksi, korjaa sen heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sun provos käy aina vaan oudommaksi...

Vierailija
4/4 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. Sinulla on törppö mies. Me mieheni kanssa puhumme myös aikamoista sekakieltä, jos joku sana ei tule mieleen suomeksi mutta tulee englanniksi, niin sanotaan sitten englanniksi. Niitä sloganeitakin tulee paljon englanniksi, ja lainauksia elokuvista, tv-sarjoista yms.

Meistä kumpikaan ei kuitenkaan puhu kummankaan vanhemmille noin. Joskus huomaan että mieheni selvästi tietoisesti keskittyy hakemaan suomen kielen sanaa puhuessaan äidilleni ja isälleni, tai jos häneltä lipsahtaa jotain englanniksi, korjaa sen heti.

Siis mieheni on supisuomalainen ja ei tää mikään ongelma mulle ole, mutta ihmettelen. Välillä nolottaa ja naurattaa, pitäis varmaan joskus salakuvata sitä ja näyttää jälkeenpäin hälle itselleen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi