Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nää kommentit teidän mielestä ilkeässä mielessä sanottu?

Vierailija
05.11.2019 |

Kaverilta on nyt muutaman kerran tullut kommentteja joista jään vähän hämilleni. Hän esimerkiksi tokaisi että pitäiskö sun siivota jääkaappisi, se sun edellinen miehes oli kyllä aika kaamea ja pitää nähdä tää uusi (kun kerroin että seurustelen), näytänkö siltä että pukeutuisin tuollaisiin (kun ehdotin kaupassa vaatetta josta pidin ja samaa sävyä oli itsellä päällä), vaikea kuvitella sua äidiksi. Nuo nyt ekana tulee mieleen. Hän myös on vaikuttanut vähän pahantuuliselta tavatessa eikä enää ota yhteyttä minuun omatoimisesti ja peruu tapaamisia nähdäkseen toista kaveriaan. Mutta ollaan oltu tosi kauan kavereita, ja on vaikea kuvitella että olisi vihamielinen, voiko olla vain ajattelematon? Mitä mieltä olette? Itse olen hämilläni koska nuo kommentit kuulostaa omaan korvaan aika loukkaavilta ja että olisi arvostuksen puutetta. Tai että kaveria jonka on tuntenut kauan on vain vaikea kuvitella erilaisessa roolissa kuin lapsena/nuorena. En kyllä sanoisi itse silti tuollaista ääneen välttämättä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysi m*lkku on ystäväsi.

JSSAP

Vierailija
2/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentit myös tulee sinänsä ihan mukavan yhdessäolon lomassa, että on tosi vaikea arvioida tarkoittiko pahalla. En vain ymmärrä mikä hiertää, vai hiertääkö edes mikään. Siksi tuntuu että pitää kysyä ulkopuolisten mielipidettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän lyhytsanainen äsken, mutta minusta kommentit ovat oikeasti niin rumia, että vaikea tulkita niitä muuten kuin ilkeiksi.

Voi olla, ettei ”ystäväsi” itse tiedosta, että painaa sinua alas heitoillaan. Eikä varmasti myönnä, jos otat puheeksi.

Ei kaikista vanhoista ystävistä ole onko pitää kiinni, ja toisaalta pitkä ystävyys kestää myös taukoja. Minusta on aika laittaa tuollainen ystävä vähintäänkin hyllylle.

Ansaitset parempaa.

1

Vierailija
4/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin vaikea kuvitella tätä hänestä! Mietin myös olenko itse tehnyt jotain hänelle jonka takia oikeuttaa ilkeilyn, jos siis ilkeilystä on kyse. Ei tule mieleen mitään, ellei sitten ole jotain väärinkäsitystä ollut. Olen aiemmin kai ajatellut vain että hänellä on oikeus mielipiteisiinsä, mutta nyt alkanut miettimään että ei ystävälle varmaan sanota noin.

Vierailija
5/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskommentista esimerkiksi ajattelen onko mahdollista että olikin hyvä tarkoitus, koska entinen tosiaan kohteli aika huonosti minua, mutta sitten tuo konteksti missä sanoo asiasta vaikka nykyinen mies on hyvä, eikö hän sitten usko tätä, luota arvostelukykyyni? Kummalliselta tuntuu.

Vierailija
6/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ystävä arvosta sinua kyllä yhtään vaan pitää pelkkänä nollana. Mikä ei ole totta! Heivaa tuo ihminen elämästäsi. Voit yrittää sanoa hänelle, että hänen kommenttinsa satuttavat sinua, että hän on ylimielinen sinua kohtaan eikä hänen käytöksensä ole reilua. Voihan olla, että ystäväsi sitten kertoo olevansa epävarma ja katkera ja purkavansa pahaa oloaan muihin, pyytää anteeksi. Sehän olisi vain hyvä. Mutta jos hän alkaa syyttelemään ja mollaamaan sinua entisestään niin tiedät lopettaa ystävyyden.

Vierailija
7/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että kaverisi on ärsyyntynyt sinuun, jostain syystä.

Saattaa olla myös mukana pikkasen kademieltäkin.

Jos välit olisivat normaalit, tuollaisia kommentteja ei häneltä tulisi.

Oletko hankkinut viime aikoina jotain suurempaa uutta, itsellesi tai kotiisi?

Kiinnitä myös huomiota, miten juttelet kaverillesi: kehutko jotain esim. itseäsi, tai hankkimiasi tavaroita jne.

Olen ollut samanlaisessa tilanteessa, itseäni alkoi ärsyttää ystäväni käytös, ja sanoin hänelle toisinaan ilkeästi joitain kommentteja asioista. Se oli kyllä ikävää aikaa.

Sittemmin se meni ohitse, onneksi, ja ollaan edelleen hyviä kavereita.

Vierailija
8/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut paikalla kuulemassa niin sävystä jää paljon pois ja en tunne teitä niin tausta. Äiti- eksä- ja vaatekommentit ei mitenkään itsestäänselvästi vaikuta musta ilkeiltä tai tuomitsevilta. Pitäisi tietää enemmän mitä hän ajattelee äitiydestä ylipäätään tai yhdistikö edes vaatteet värin samankaltaisuuden takia toisiinsa. Mulla ainakin on tapana sanoa mielipiteeni ystävien eksistä suoraan sitten kun niistä on erottu. Jääkaappiheitto oli ainakin vähän röyhkeä ja kommentti uudesta miehestä kuulostaa tosi epäkunnioittavalta.

Siltä kuulostaa että ystäväsi sosiaaliset taidot on vähän puutteelliset ja ehkä hänellä on ollut raskaampaa viime aikoina tai on jostain syystä alkanut ihannoida sarkasmia niinkuin moni jostain syystä tekee.

Vierailija
9/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaan niin vaikea kuvitella tätä hänestä! Mietin myös olenko itse tehnyt jotain hänelle jonka takia oikeuttaa ilkeilyn, jos siis ilkeilystä on kyse. Ei tule mieleen mitään, ellei sitten ole jotain väärinkäsitystä ollut. Olen aiemmin kai ajatellut vain että hänellä on oikeus mielipiteisiinsä, mutta nyt alkanut miettimään että ei ystävälle varmaan sanota noin.

Ehkä hän on tästä rohkaistunut olemaan oma itsensä? Vaikuttaa sille, ettei arvosta sinua yhtään. Tuollaisille ihmisille on tosi vaikea saada perille, että he ovat loukkaavia. Mullakin oli tuollainen ystävä. Heidän mielestään heissä itsessään ei ole mitään vikaa ikinä, ja omistakin vioistaan syyttelevät toisia. Esim. minun tämä entinen ystäväni sanoi minun olevan pinnallinen ystävänä ja ilmeisesti siksi hänen kommenteissaan ei ollut mitään väärää.

Vierailija
10/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut paikalla kuulemassa niin sävystä jää paljon pois ja en tunne teitä niin tausta. Äiti- eksä- ja vaatekommentit ei mitenkään itsestäänselvästi vaikuta musta ilkeiltä tai tuomitsevilta. Pitäisi tietää enemmän mitä hän ajattelee äitiydestä ylipäätään tai yhdistikö edes vaatteet värin samankaltaisuuden takia toisiinsa. Mulla ainakin on tapana sanoa mielipiteeni ystävien eksistä suoraan sitten kun niistä on erottu. Jääkaappiheitto oli ainakin vähän röyhkeä ja kommentti uudesta miehestä kuulostaa tosi epäkunnioittavalta.

Siltä kuulostaa että ystäväsi sosiaaliset taidot on vähän puutteelliset ja ehkä hänellä on ollut raskaampaa viime aikoina tai on jostain syystä alkanut ihannoida sarkasmia niinkuin moni jostain syystä tekee.

Ja olihan vaatekommentti siis tietenkin ainakin töykeä vaikkei olisi kohdistunutkaan sun vaatteisiin ollenkaan.

Vierailija
11/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia sinua häiritsee että ystävä dissaa niin miksi et siinä tilanteessa kysy suoraan että mitä sinä tuolla tarkoitat tai miksi sanot noin? Opi pitämään puolesi ja puhu!

Vierailija
12/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ystäväsi kanssa kasvaneet erilleen. Kemiat ei enää mätsää. On aika irrottautua ja etsiä uusia, samanhenkisiä ystäviä.

Vierailija
13/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on tästä rohkaistunut olemaan oma itsensä? Vaikuttaa sille, ettei arvosta sinua yhtään. Tuollaisille ihmisille on tosi vaikea saada perille, että he ovat loukkaavia. Mullakin oli tuollainen ystävä. Heidän mielestään heissä itsessään ei ole mitään vikaa ikinä, ja omistakin vioistaan syyttelevät toisia. Esim. minun tämä entinen ystäväni sanoi minun olevan pinnallinen ystävänä ja ilmeisesti siksi hänen kommenteissaan ei ollut mitään väärää.

Ja siis tämä ”pinnallisuuteni” ystävänä johtui siitä, että ennen kuin olimme ystäviä, hän oli käynyt kiusaamassa minua pihalla kun leikin siellä ihan kavereitteni kanssa. Olin silloin siis jotain 13-14-vuotias. Ystävyytemme alkoi pari vuotta myöhemmin.

Kun aloimme viettää aikaa yhdessä hän itse ei koskaan ”nollannut” pahaa käytöstään eli kiusaamistaan osoittaen, että nyt arvostaa minua. Ilmeisesti se olisi pitänyt vain päätellä siitä, että hän alentui tai ryhtyi olemaan seurassani? Miksi ihmeessä mä olisin sellaista pääellyt? Vaikutti siltä, että seurani kelpasi lähinnä siksi, ettei hänellä ollut enää ketään muutakaan, jonka kanssa olla. Minua se ei haitannut, hän oli ihan mukava.

Mutta en mä sellaiseen ihmiseen nyt luottamaan ala, mitä oikein kuvitteli? Ei sellainen p*ska kiusaaja ollut oikeasti arvoiseni, ellei ensin osoita, että on muuttunut ja pahoillaan. Aika härskiä OMIEN VIKOJENSA takia syytellä mua pinnalliseksi! Heh, katsoisit peiliin vain, idio.otti.

Vierailija
14/14 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asia sinua häiritsee että ystävä dissaa niin miksi et siinä tilanteessa kysy suoraan että mitä sinä tuolla tarkoitat tai miksi sanot noin? Opi pitämään puolesi ja puhu!

Yleensä näistä alkaa vasta hetken päästä miettimään että hetkinen... mitähän tuo tarkoitti. Sitten tilanne on jo ohi, mutta itse jää ehkä vähän varuilleen tarkkailemaan että mitä toinen meinaa oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä