Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homejuusto ja raskaus. Kauanko kuumennettava?

Vierailija
25.07.2008 |

Tekisi mieli laittaa ruokaan Aura-juustoa. Mutta kauanko sitä pitää pitää uunissa ja kuinka kuumassa, että mahdollinen listeria ja muut varmasti kuolevat?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on, että Suomessa noissa mitään olisi, mutta riski on olemassa. Sen verran olen noista pöpöistä lukenut, etten "anna mennä vaan", kun ei tuon välttämisessä niin suurta ongelmaa ole. Seuraukset voivat olla kuitenkin ikävät, jos huonompi tuuri sattuu. Sinä tuskin tulet minua lohduttamaan kuitenkaan, jos minun kohdalleni sattuu kohtukuolema tuon vuoksi, vaikka sinulle ei tullutkaan ongelmia.

Allergikkona joudun välttämään muutenkin muitakin ruoka-aineita, joita on hankalampi varoa, joten en osaa edes ajatella tätä erityisenä rajoituksena varsinkaan, kun se ei kestä loppuelämään.

Ja googlailin tässä välissä, että 72 asteeseen kuumentaminen riittää. Eli 10 minuuttia 150 asteisessa uunissa luulisi riittävän.

t. ap

Vierailija
2/5 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen syöny ihan suoraan paketista aina raskaana ollessani aurajuustoa eikä mitään ole tullut ja raskaanakin olen ollut jo kolme kertaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fetaa ja tuorejuustoakin olen syönyt raskausaikana eikä mitään ole tullut.ei pidä olla liian hysteerinen noitten ruokajuttujen kanssa.järjen käyttö on sallittua.

Vierailija
4/5 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse terveydenhoitaja ja lukenut lisäksi noista listerioista ja toxoplasmoista jne. Ja en myöskään tällä tietämyksellä missään nimessä halunnut ottaa omalla kohdalla ko. riskiä. Eli ei tässä kyseessä ole yhtään hysteerinen ap.

Vierailija
5/5 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittänyt 10 minuuttia, kuten luulin. (Kyseessä siis herkkusienet homejuustotäytteellä.) Meni lopulta n. 30 minuuttia, josta loppuaika 200 asteessa, jonka jälkeen lämpö oli suurimmassakin 80 astetta.

Mittasin kinkkumittarilla. Nyt saa kutsua jo vähän hysteerikseksi:) Mutta hyvä, että mittasin, olisin nimittäin silmämääräisesti arvioinut jo aiemmin riittävän kypsiksi.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi