Miksi Belgiasta kehotetaan tuomaan tuliaiseksi suklaata ja olutta? Eikö niitä nykyään saa jo Suomesta?
Mitä oikeasti kannattaa tuoda tuliaiseksi sellaista mitä Suomesta ei saa lähiPrismasta?
Kommentit (12)
Ne ovat laadukkaita, kansainvälisesti tunntettuja merkkejä.
Samanlaista laatua ei saa Suomesta, ikävä kyllä.
Joo, jos Lapin Kulta ja Fazerin palmuöljypaskat on sun mielestä "olutta" ja "suklaata". Sinistä ehkä kehtaa vielä ostaa kun siihen ei ole tungettu tuota palmua.
Jopa "mummon muusiin" ja "mummon ranskalaisiin" sitä on tungettua, sellaista perinteikästä suoamlaista ruokakultturia.
No tuolle tielle kun lähdetään niin aika vaikeaa on tuliaisten tuominen Euroopassa!
Miksi luulet että Venäjälle viedään miljoonia kiloja suomalaista juustoa ja voita kun siellä kerta on jo omiakin myynnissä?
Mieti. Juusto ei ole juusto ja voi ei ole voi, vaan on monia eri laatuluokkia. Olut ei myöskään ole olut eikä viini ole viini. Laatuerot eri tuotteiden välillä ovat astronomisia.
Tuo ennemmin geneveriä.
Pullo riittää pitkäksi aikaa.
Kun viski- tai vodkapullo tyhjenee hirviporukassamme varttitunnissa, yksi 0,7 litran geneveripullo kesti koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat laadukkaita, kansainvälisesti tunntettuja merkkejä.
Samanlaista laatua ei saa Suomesta, ikävä kyllä.
Sehän tässä onkin että Suomesta nimenomaan saa todella montaa belgialaista suklaata, ihan laatumerkkejäkin. Olen törmännyt tähän itsekin kun olen yrittänyt tuoda jotain kivaa lahjaksi ja sitten törmään samaan suklaaseen kaupassa Helsingissä! Ja esim. Jules Destrooperin keksejä, jotka ovat laadukkaita, saa jopa Alepasta. Osta siinä sitten tuliaisia.
Minä toin belgialaisen pihatontun. Ei ollut edes pahan hintainen. Tullissa oli pientä hämminkiä kun se tottu olikin elävä vanha ukko. Tullimies vähän antoi sille sähköhoitoa niin tajuaa taas olevansa puutarhatonttu. Birgit tykkää siitä mykke paljon. Ripustetaan sille taas jouluna kynttilät korviin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ennemmin geneveriä.
Kun viski- tai vodkapullo tyhjenee hirviporukassamme varttitunnissa, yksi 0,7 litran geneveripullo kesti koko päivän.
Mitä se on?
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos Lapin Kulta ja Fazerin palmuöljypaskat on sun mielestä "olutta" ja "suklaata". Sinistä ehkä kehtaa vielä ostaa kun siihen ei ole tungettu tuota palmua.
Jopa "mummon muusiin" ja "mummon ranskalaisiin" sitä on tungettua, sellaista perinteikästä suoamlaista ruokakultturia.
No minä en oluista mitään ymmärrä kun en niitä itse juo, mutta olen sen verran meidän Prismassakin katsonut että siellä on kymmeniä hyllymetrejä erilaisia oluita myynnissä, luulen että jos tarkemmin katsoisi niin varmaan on myös belgialaisia.
Ja siksi toisekseen, miten osaa tuoda jos ei niistä mitään ymmärrä.
Ja mites se kun nesteitä ei saa käsimatkatavaroissa tuoda?
Ja minä tykkään kyllä fazerin suklaasta, en vaan pidä tummasta suklaasta, ne belgialaiset joita olen maistanut ei ole mitenkään päräyttäneet, on ne nyt parempaa kuin halvan joulukalenterin suklaat, mutta siihen se sitten jääkin. Useat maistuu joltain Pandan suklaalta.
Sitten jollain sivustolla oli mainittu pitsit. Mitä erikoista niissä on?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ennemmin geneveriä.
Mitä se on?
Pahaa... siksi se pullo kestää koko päivän. ;) - eri
Tosi vaikea sellaisia tuotteita löytää. Jos nyt belgialaista haluaa, niin kannattaa satsata kalliisiin artesaanisuklaisiin. Esim. Pierre Marcolin -suklaata ei Suomesta saa.