Voisitko elää perinteisillä brittien ruuilla?
Uunipotut, pavut tomaattikastikkeessa, juustomakaroni, makkarat, sipsit + kolmioleivät lounaalla, mäkkiruoka, eggs and soldiers, cottage pie jne.
Sit ofc sunday roast, englantilainen aamiainen, mince pie, christmas pudding, afternoon tea ym.
Kommentit (58)
En pystyisi.
Käyn Englannissa vähintään pari kertaa vuodessa ja nuo perinneruuat on mielestäni kaikki aika huonoja, lähinnä eri versioita rasvasta. Aamiainen myös.
Ehkä kamalimpia on ne kahviloiden ja pikaruokapaikkojen yhdistelmät: lasagne+ ranskalaiset, munakas+ranskalaiset, pizza+ranskalaiset jne.
Intialainen on yleensä Englannissa hyvää, sitä tykkään kovasti!
Joo koska intialainen ruoka. Muuten olisi vaikeaa.
Voisin elää Marks and Spencer ruuilla loppuelämäni! Mikä siinä onkin että pelkkä ostokokemus siellä on mahtava, pakkaukset ym. tosi houkuttelevia. Ei taida olla erityisen ekologinen paikka, kun suuri osa tavarasta on runsaaseen muoviin pakattua ja kylmässä olevaa.
Ainoa mitä en englantilaissessa ruuassa voinut syödä on joku tietty makkara, joka aiheutti kamalia vatsakipuja. Luulen että se liittyi kyseisen makkaran kuoreen, en ole varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö ne siellä jouluna kalkkunan kuten jenkit?
Kaikissa brittien joulutarinoissa on aina Christmas goose, eli jouluhanhi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö ne siellä jouluna kalkkunan kuten jenkit?
Mr. Bean ainakin yritti valmistaa kalkkunaa jouluksi :D
Ja brittisarjahan se on.
Hanhea ja kalkkunaa on molempia syöty joulupöydissä, villisikaakin vuosisatoja sitten. Nykyään kalkkuna yleisin ja saattaa possuakin jossain muodossa juhlapöydistä löytyä.
Anoppilan koko menu varmaan mainittu tässä ketjussa. Ei tuota mulle mitään ongelmia. Eli voisin varmaan elää brittiruualla. Kasvoin perunoilla, jauhelihastikkeella ja porkkanaraasteella, joten en ole kamalan vaikea tyydytettävä ruokailun saralla.
Kyllä varmaan. Elänhän suomalaisellakin.
Sinkkuillallinen -ohjelmassa ne ruuat näyttää hyviltä, jos sattuu olemaan ruuanlaittotaitoinen tyyppi.
En vois. Eläisin Pretin salaateilla
Jouluvanukas on ainakin ihan kauhean makuista.
Helposti. Jos saisi salaattiakin aina joskus.
Kai niillä eläisi muttei välttämättä kokisi elävänsä.
No mä en tykkää juustoista, en makaronista/pastasta, en uppopaistetuista jutuista, makkarasta enkä kinkusta, en myöskään paahtoleivästä, hillosta, en melkein mistään kastikkeista....mitäs muita niitä on?
Englantilainen aamiainen ainakin aivan hirveä, en pystyisi syömään.
Teetä ja leivoksia rakastan.
Monissa maissa se paikallinen ruoka on ällöä.
Niin ja vanukastakaan en syö t: edellinen
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vanukastakaan en syö t: edellinen
Englantilaiset puddingit eivät yleensä onneksi vastaa ihan suomalaisia vanukkaita, ehkä löytyisi jotain kokeiltavaa?
Vierailija kirjoitti:
Voisin elää Marks and Spencer ruuilla loppuelämäni! Mikä siinä onkin että pelkkä ostokokemus siellä on mahtava, pakkaukset ym. tosi houkuttelevia. Ei taida olla erityisen ekologinen paikka, kun suuri osa tavarasta on runsaaseen muoviin pakattua ja kylmässä olevaa.
Ainoa mitä en englantilaissessa ruuassa voinut syödä on joku tietty makkara, joka aiheutti kamalia vatsakipuja. Luulen että se liittyi kyseisen makkaran kuoreen, en ole varma.
Sama. Olen asunut siellä 4 vuotta mutta en toki syönyt pelkkää britticuisinea. Niistäkin osa on varsin hyviä joten jos pakko olisi niin eläisin. Brittien etniset ruuat on paljon parempia kuin vastaavat Suomessa
Mr. Bean ainakin yritti valmistaa kalkkunaa jouluksi :D
Ja brittisarjahan se on.