Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiivatulehdus vai joku muu

Vierailija
30.10.2019 |

Eli siis mulla on ollu nyt jo varmaan kuukauden ajan sellasta vähänniinku polttelua ulkosynnyttimien kohalla. Yhtenä päivänä se yltyi niin pahaksi että googletin asiaa ja päätin hakea apteekista hiivatulehdukseen lääkkeen. No söin tämän ja muutamassa tunnissa oireet alkoivat väheneä ja sitten ne katosi. Nyt noin viikko tämän jälkeen oireita alkaa tulla takaisin. Koko ajan on myös virtsaamisen tarpeen tunne vaikka virtsaa ei tule juurikaan/ollenkaan. Polttely yltyy virtsaamisen jälkeen mutta lievenee vähän ajan kuluttua. Olen siis alaikäinen enkä uskalla mennä gynekologille ellei ole aivan pakko. Voisiko joku auttaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorisopolille psykiatrian piiriin mä sut passittaisin?

Yläpää on tärkeämpi kuin alapää. Järjetön kysymys "miten kertoa". 

No siten, että "mulla on jotain häikkää nyt alapäässä, pissaaminen kirvelee jne. "

No anteeks järjettömästä kysymyksestä en vaan ikinä puhu mun äidille mistään ja en keksi miten saisin asian hoidettua ilman kiusaantuneisuutta. Ja no psykiatrilla käyn jo :)

Mitä sitten, vaikka kiusaannut? Se on normaalia elämää. 

Itse kullakin on joskus vaivoja joista on vaivaannuttava puhua, silti niistä on puhuttava. 

No kyllä mä tiiän että joka tapauksessa tulee olee vähän kiusallista mut mietin silti et mite vois tehä se sillee et ois mahollisimma vähä kiusallist

Vierailija
22/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan nyt terveydenhoitajalle tai lääkäriin, koska vaikka luultavasti on hiivatulehdus niin varsinkin ensimmäisellä kerralla se on syytä tarkistaa jos uusiutui noin nopeasti. Ei voi välttämättä ole varmaa, että ensikertalaisena tunnistat oireet. Itse otan yleensä varmuuden vuoksi sekä suun kautta otettavan että emättimeen laitettavan lääkkeen yhtä aikaa. On käynyt useamman kerran niin että muuten oireet palaavat nopeasti, eli hiiva on vain heikentynyt väliaikaisesti muttei hävinnyt kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan nyt terveydenhoitajalle tai lääkäriin, koska vaikka luultavasti on hiivatulehdus niin varsinkin ensimmäisellä kerralla se on syytä tarkistaa jos uusiutui noin nopeasti. Ei voi välttämättä ole varmaa, että ensikertalaisena tunnistat oireet. Itse otan yleensä varmuuden vuoksi sekä suun kautta otettavan että emättimeen laitettavan lääkkeen yhtä aikaa. On käynyt useamman kerran niin että muuten oireet palaavat nopeasti, eli hiiva on vain heikentynyt väliaikaisesti muttei hävinnyt kokonaan.

Voidemaista lääkettä pystyy käyttämään sekä emättimeen että ulkosynnyttimiin, hiivasientä voi olla molemmissa. Rohkeutta vaan ja kerro äidille tai terkkarille.