Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivatulehdus vai joku muu

Vierailija
30.10.2019 |

Eli siis mulla on ollu nyt jo varmaan kuukauden ajan sellasta vähänniinku polttelua ulkosynnyttimien kohalla. Yhtenä päivänä se yltyi niin pahaksi että googletin asiaa ja päätin hakea apteekista hiivatulehdukseen lääkkeen. No söin tämän ja muutamassa tunnissa oireet alkoivat väheneä ja sitten ne katosi. Nyt noin viikko tämän jälkeen oireita alkaa tulla takaisin. Koko ajan on myös virtsaamisen tarpeen tunne vaikka virtsaa ei tule juurikaan/ollenkaan. Polttely yltyy virtsaamisen jälkeen mutta lievenee vähän ajan kuluttua. Olen siis alaikäinen enkä uskalla mennä gynekologille ellei ole aivan pakko. Voisiko joku auttaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oletkin ala-ikäinen, niin nuo alapää jutut kannattaisi käydä hoitamassa vaikka terveyskeskusessa, ennenkuin pääsee tauti pahemmaksi.Täältä et sitä lääkettä siihen saa kumminkaan.

Vierailija
2/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes voin mennä sinne en ole koskaan käynyt missään tuollaisessa. Anteeks oon tietämätön ja avuton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka oletkin ala-ikäinen, niin nuo alapää jutut kannattaisi käydä hoitamassa vaikka terveyskeskusessa, ennenkuin pääsee tauti pahemmaksi.Täältä et sitä lääkettä siihen saa kumminkaan.

Enkä ole kovinkaan varakas enkä osaa puhua asiosta vanhemmilleni ei vaan onnistu

Vierailija
4/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kaupunkisi päivystykseen. Ja voisit kyllä puhua vaikka sille äidillesi, eiköhän hän ymmärrä ja neuvo.

Vierailija
5/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivan tunnistaa kyllä epätavallisesta vuodosta. Eli on kokkareista. 

Minusta tuo on virtsatietulehdus. Mene lääkäriin, koska hoitamattomana se voi levitä munuaisiin ja se on hengenvaarallinen tila. 

Eli soitat terveysasemallesi heti aamusta ja selität tilanteen. Akuuteistta tilanteissa (kuten virtsatietulehdus on) saat ajan samalle päivälle. 

Vierailija
6/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita kaupunkisi päivystykseen. Ja voisit kyllä puhua vaikka sille äidillesi, eiköhän hän ymmärrä ja neuvo.

Äidilläni ja minulla ei ole niin hyvät välit, en pysty puhua sille edes menkoista vaikka täysin luonnollinen juttu sekin on... Miten tollasesta ylipäätään pitää mennä puhumaan omalle äidille?

Vierailija
7/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin ollut teini-ikäinen tyttö, jolla on ollut virtsatientulehdus. Hyvin pystyin äidille kertomaan ja hän varasi mulle ajan terveyskeskuksee. Sain lääkkeet ja olo parani.

Vierailija
8/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekkin ollut teini-ikäinen tyttö, jolla on ollut virtsatientulehdus. Hyvin pystyin äidille kertomaan ja hän varasi mulle ajan terveyskeskuksee. Sain lääkkeet ja olo parani.

Miten sanoit asiasta äidillesi?

Vierailija
9/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni ja minulla ei ole niin hyvät välit, en pysty puhua sille edes menkoista vaikka täysin luonnollinen juttu sekin on... Miten tollasesta ylipäätään pitää mennä puhumaan omalle äidille?

Siksi pitää, että ilmeisesti itse et osaa toimia.  Voithan tietysti kertoa opettajalle, naapurin rouvalle tai satunnaiselle vastaantulijalle. 

Äiti nyt ensimmäisenä tietysti useimmille tulee mieleen. 

Mutta älä sitten tee mitään, jos on noin vaikeaa. Kyllä sut viimeistään munuaistulehduksessa korjataan kadulta pois kouristelemasta. 

Vierailija
10/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitää, että ilmeisesti itse et osaa toimia.  Voithan tietysti kertoa opettajalle, naapurin rouvalle tai satunnaiselle vastaantulijalle. 

Äiti nyt ensimmäisenä tietysti useimmille tulee mieleen. 

Mutta älä sitten tee mitään, jos on noin vaikeaa. Kyllä sut viimeistään munuaistulehduksessa korjataan kadulta pois kouristelemasta. 

Kysyin "miten" en "miksi". Tarkoitin että millä tavalla mainitsen äidilleni asiasta kun ei ole aivan luonnollinen puheenaihe minulle

Vierailija
11/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu, että tämä niitä pervoprovoja miehiltä...  Haluavat kuulla neuvoja tyttöjen alapääasioissa. Ja nauttivat fantasioistaan lukemalla näitä.

Kukaan suomalainen nykytyttö ei ole noin avuton. 

Jos äitiin todella on noin oudot välit, niin onhan sitä kavereita, niiden äitejä, isosiskoja ja tosiaan virallinen tie terveysasemien kautta hoidontarpeen arviointiin. 

Vierailija
12/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tuntuu, että tämä niitä pervoprovoja miehiltä...  Haluavat kuulla neuvoja tyttöjen alapääasioissa. Ja nauttivat fantasioistaan lukemalla näitä.

Jos äitiin todella on noin oudot välit, niin onhan sitä kavereita, niiden äitejä, isosiskoja ja tosiaan virallinen tie terveysasemien kautta hoidontarpeen arviointiin. 

No ihan 17-vuotias tyttö lukiosta täällä kirjottelee. Kyllä, olen avuton on täysin uusi juttu mulle tällanen. Kavereita en ehdi nähdä, siskoa en omista.

Vierailija
13/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisopolille psykiatrian piiriin mä sut passittaisin?

Yläpää on tärkeämpi kuin alapää. Järjetön kysymys "miten kertoa". 

No siten, että "mulla on jotain häikkää nyt alapäässä, pissaaminen kirvelee jne. "

Vierailija
14/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siten, että "mulla on jotain häikkää nyt alapäässä, pissaaminen kirvelee jne. "

No anteeks järjettömästä kysymyksestä en vaan ikinä puhu mun äidille mistään ja en keksi miten saisin asian hoidettua ilman kiusaantuneisuutta. Ja no psykiatrilla käyn jo :)

Vierailija
15/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan 17-vuotias tyttö lukiosta täällä kirjottelee. Kyllä, olen avuton on täysin uusi juttu mulle tällanen. Kavereita en ehdi nähdä, siskoa en omista.

Olet lukiossa ja et ehdi nähdä kavereita? Siellähän niitä tyttöjän on kymmennittäin ainakin. 

Mutta mikä sua nyt riivaa ,ettet voi soittaa terveysasemalle? Ja jos et voi, niin lakkaa vinkumasta täällä. Ei kukaan voi täällä mitenkään auttaa ja määrätä lääkekuureja. 

Vierailija
16/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anteeks järjettömästä kysymyksestä en vaan ikinä puhu mun äidille mistään ja en keksi miten saisin asian hoidettua ilman kiusaantuneisuutta. Ja no psykiatrilla käyn jo :)

Mitä sitten, vaikka kiusaannut? Se on normaalia elämää. 

Itse kullakin on joskus vaivoja joista on vaivaannuttava puhua, silti niistä on puhuttava. 

Vierailija
17/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen, tms. siellä hoitaja voi kirjoittaa lähetteen labraan, jossa annat pissanäytteen ja hiivanäytteen. Hoitaja neuvoo myös miten asiassa edetään.

Vierailija
18/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet lukiossa ja et ehdi nähdä kavereita? Siellähän niitä tyttöjän on kymmennittäin ainakin. 

Mutta mikä sua nyt riivaa ,ettet voi soittaa terveysasemalle? Ja jos et voi, niin lakkaa vinkumasta täällä. Ei kukaan voi täällä mitenkään auttaa ja määrätä lääkekuureja. 

Kyllä, olen lukiossa mutta sieltä omistan vain muutaman tyttöpuolisen kaverin, enkä ehdi nähdä niitä koulussa koska eri kurssit ja eri aikaan välitunnit. Vapaa ajalla ei myöskään ole aikaa nähdä niitä harrastuksen takia.

En olettanut että täältä kukaan voi mitään vitun lääkekuureja mulle määrätä vaa kelasin et joku osais sanoo et mitä mun kannattaa tehä ku oon avuton paska. Osa sano et kannattaa sanoa omalle äidille ja no sen varmaa aijon tehä nii tässä ny lähinnä mietiskelen et miten sen voi tehdä mahollisiman luonnollisesti ilman kiusaantuneita välejä kun ei muutenkaan kovin hyvät välit ole

Vierailija
19/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kouluterveydenhoitajalla tai etsi omn kuntasi/kaupunkisi nettisivuilta terveyskeskuksen ajanvarausnumero.

Vierailija
20/23 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita terveyskeskukseen, tms. siellä hoitaja voi kirjoittaa lähetteen labraan, jossa annat pissanäytteen ja hiivanäytteen. Hoitaja neuvoo myös miten asiassa edetään.

Kiitos kunnon vastauksesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme