Olen lukenut elämässäni loppuun asti vain kaksi kirjaa - Koulussa tein kirjareferaatit aina kirjan takakansitekstin mukaan
Kommentit (42)
Mun isä on lukenut yhden!
Mitkä kirjat ne ovat, mitä sä olet lukenut?
Et ole uniikki lumihiutale.
Itse olen käynyt AMK tasolle asti lukematta yhtäkään kirjaa loppuun.
Jos tunnilla kuuntelee, pärjää riittävän hyvin.
Ukko37 kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiutale.
Itse olen käynyt AMK tasolle asti lukematta yhtäkään kirjaa loppuun.Jos tunnilla kuuntelee, pärjää riittävän hyvin.
Kertoo kyllä aika paljon AMK:sta tuo... kun nimittäin nykyään lukioissakin pitää jo osata lukea ja omaksua asioita kirjoista, koska likikään kaikkea ei tunnilla käydä lävitse.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kirjat ne ovat, mitä sä olet lukenut?
Vastaukseni jäi sensuuriin!?
Ensimmäinen oli siis Kymmenen pientä n e e k e r i poikaa ja toinen joku nuorisodekkari jonka nimeä en muista.
Erikoista kyllä tämä palstan sensuuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kirjat ne ovat, mitä sä olet lukenut?Vastaukseni jäi sensuuriin!?
Ensimmäinen oli siis Kymmenen pientä n e e k e r i poikaa ja toinen joku nuorisodekkari jonka nimeä en muista.
Erikoista kyllä tämä palstan sensuuri
Miksi alapeukku? Tämän nimisen kirjan olen lukenut. Sitähän tässä joku minulta kysyi.
ap
Koulussa en lukenut yhtäkään kirjaa mitä käskettiin lukea.
Olen enemmän elokuvaihmisiä.
Sinccis
Miksi lukemista pidetään niin paljon tärkeämpänä kuin elokuvien katselemista? En ole nähnyt mitään elokuvakampanjoita, mutta joka päivä näkee mainoksia jostain lukuliikkeistä ja lukuklaaneista.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa en lukenut yhtäkään kirjaa mitä käskettiin lukea.
Olen enemmän elokuvaihmisiä.
Sinccis
Älä unohda sitä värityskirjaa.
Ai niin, sehän olikin valmiiksi väritetty.
Sama täälä. Sitten ala-asteella kerran vaivauduin lukemaan yhden kirjan alusta loppuun ja tein esitelmän. Aina olen ollut huono saamaan ajatuksia paperille, varsinkaan että joku muu kuin minä ne myös ymmärtäisi. Esitelmän aikana kukaan ei sitten uskonut kuulemaansa ja sekin vähä lukemisen innostus lopahti siihen yhteen. Jos kirjasta on tarjolla elokuva, katson sen.
MItä kirjoja olet jättänyt kesken? Jos olet lukenut aina samantyylisiä kirjoja, ehkä kyseinen kirjoitustyyli ei vain ole sun makuun. Kannattaa rohkeasti kokeilla mitä erilaisimpia kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut elämässäni loppuun asti vain kaksi kirjaa - Koulussa tein kirjareferaatit aina kirjan takakansitekstin mukaan
Minkälaisia arvosanoja sait noista? (Vaikka ei sillä sinänsä mitään merkitystä ole, mutta kysyn mielenkiinnosta.)
Olen pahoillani, mutta ehkä ei ole liian myöhäistä?
Lukeminen kehittää kieltä ja sanastoa, sekä näin ollen ajattelua ja mielikuvitusta.
Ja ei, mielikuvitus ei ole vain lapsille varattua höpöhöpö-osastoa, vaan kykyä ajatella uusia ajatuksia itsenäisesti. Joskus jopa sellaisia, joita kukaan muu ei ole ennen ajatellut. Erittäin tarpeellista esim. ihmiskunnan kehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia arvosanoja sait noista? (Vaikka ei sillä sinänsä mitään merkitystä ole, mutta kysyn mielenkiinnosta.)
Oliskohan ollut jotain 7/10
Lukeminen (muunkin kuin Harlekiinien) sivistää.
Lukeminen kannattaa aina.
Just tuon takia niin moni ei kehity elämänsä aikana juuri lainkaan: pysytään aina sillä mukavuusalueella eikä tehdä mitään mikä ei heti onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalaiset ylpeilevät sivistymättömyydellään.
Missä näet ylpeilyä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lukemista pidetään niin paljon tärkeämpänä kuin elokuvien katselemista? En ole nähnyt mitään elokuvakampanjoita, mutta joka päivä näkee mainoksia jostain lukuliikkeistä ja lukuklaaneista.
Elokuvat ovat valmiiksipureskeltua viihdettä, kun taas kirjoissa joudut itse keksimään, miltä joku henkilö tai paikka näyttää tai kuulostaa. Paljon kehittävämpää puuhaa siis.
Tarina ulottuu myös syvemmälle kirjoissa, koska elokuva näyttää vain sen, mikä on olennaista. Sama pätee dialogiin. Asiat taustoitetaan kirjoissa paremmin.
niin?