Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiltä periytyy älykkyys ja isältä vartalonmalli?

Vierailija
30.10.2019 |

Keskustelimme työporukan kanssa siitä, kuinka hyvin usein perheen tyttölapsi tulee isän sukuun ja geeneihin ja poikalapsi äidin. Tämä siis usein silloin kun perheessä tyttö ja poika.

No, heitettiin ilmaan myös otsikossa tullut väite. Pitääkö paikkaansa? Minun lapsuuden perheessä äitini oli lihavuuteen taipuvainen pullukka ja isä hoikka ja liikunnallinen. Äidin isä (pappani) oli juuri samanlainen tanakka ja lyhyt. Isäni taas juuri samanlainen kuin hänen isänsä. Minä ja siskoni ollaan juuri isäni kaltaisia laihoja kaikki.

Miten teillä muilla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä isä vankkarakenteinen ja melko lyhyt. Äiti taas hyvin siro ja pieni. Noh...Minä olen perinyt sitten isäni vartalonmallin tietenkin (Olen nainen).

Lapsena olin laiha ja siro, mutta nyt 30v olen tällainen tasapaksu. Harmittaa.

Eli meidän perheessä pitänyt paikkaansa.

Vierailija
2/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on isän vartalomalli. Vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on omenavartaloon taipuvainen eli suuret rinnat, rasva kertyy vatsaan, pieni lantio ja raajat ovat hoikat. Isä on pitkä ja hoikka ja hänen kaikki siskonsa ovat keskimittaisia ja päärynöitä malliltaan. Minä olen päärynävartaloinen myös eli pienet rinnat, rasva kertyy alakroppaan...

Vierailija
4/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuus tulee äidin puolelta. Jos siellä on papalla ollut tukka päässä, on teidänkin pojilla.

Kaikista kauneimmilla rotunaisilla on usein komeat, harteikkaat, hoikat ja pitkät isät. Pojista ei kuitenkaan tule yleensä samanlaisia alfoja.

Vierailija
5/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvin saman näkö8en kuin äitini. Todin isänpuoleinen mummoni oli myös vähän saman näköinen. Älyni ja luonteeenlaatuni olen perinyt isältäni.

Ja mieheni kaikkine veljineen ja sekä koko veljessarjan poikalapset ovat Erittäin selvästi, kaikissa valokuvissa silmille hyppäävällä tavalla, perineet hiusrajansa mieheni isältä ja isänisältä.

Vierailija
6/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täysin äitini suvun näköinen. Pitkä, tumma ja suorahiuksinen. Isän puolelta lyhyempiä käkkäräpäitä. 2 tytärtäni myös minun näköisiä.

Vierailija
7/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi sisarusta. Minulla on isän vartalomalli, siskolla äidin. Kumpikaan vanhemmista ei varsinaisesti ole älykkäitä, isä ehkä lahjakkaampi laajemmin ajateltuna. Minä ehkä enemmän isän kaltainen älykkyydeltäni, mutta sisko menee molemmista (ja minusta) yli esim. koulumenestyksessä. Ei voi siis sanoa, että kunnolla korreloisi.

Oma lapsi on tosin enemmän isänsä mallinen, yhtä pitkäkin kuin isänsä. Lisäksi esim. sormet ja varpaat ovat kuin isällään.

Vierailija
8/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyvin saman näkö8en kuin äitini. Todin isänpuoleinen mummoni oli myös vähän saman näköinen. Älyni ja luonteeenlaatuni olen perinyt isältäni.

Ja mieheni kaikkine veljineen ja sekä koko veljessarjan poikalapset ovat Erittäin selvästi, kaikissa valokuvissa silmille hyppäävällä tavalla, perineet hiusrajansa mieheni isältä ja isänisältä.

Meillä kalju periytyy myös isän puolelta. Äidin suvussa miehillä on komea tukka.

Vierailija
9/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa meillä. Äitini on pieni ja siro, isä iso, roteva ja suuripäinen, kuten minäkin. Olen myös pitkäraajainen omena, kun taas oma tyttäreni on pienipäinen, lyhytjalkainen päärynä, kuten isänsäkin.

Vierailija
10/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa meillä. Äitini on pieni ja siro, isä iso, roteva ja suuripäinen, kuten minäkin. Olen myös pitkäraajainen omena, kun taas oma tyttäreni on pienipäinen, lyhytjalkainen päärynä, kuten isänsäkin.

Korjaus, isänsä sisaretkin.

Vierailija
11/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri näin 😊 Kaikilla menee koulu hyvin ja ovat fiksuja, meistä vanhemmista minä olen se älykkö. Ja ovat pitkiä ja hoikkia kuten isänsä.

Vierailija
12/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tullut isääni vartalonmallissa, ja en kumpaankaan älykkyydessä. Lapseni, pojat, ovat tulleet isäänsä molemmissa osa-alueissa. Mieheni on tullut isäänsä niin vartalon mallissa kuin alykkyydessä. 

Vierailija
13/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isopäinen omena, jonka tytär on pienipäinen, lyhytjalkainen päärynä. Kuulostaa söpöltä! 🤗

Vierailija
14/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan kyllä, että älykkyys periytyy äidin puolelta. Olen tietenkin samaa mieltä, kun lapset on yliopistossa.

Mutta tuo vartalon periytyminen ei ainakaan meillä päde. 

Mies on lyhyt ja leveä rakenteinen.

Minä pitkä ja siro ja kyllä meillä kaikki lapset on aika pitkiä ja hoikkia . Leveät hartiat löytyy meiltä kaikilta.

Vierailija
15/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä peryy älykkyys on todistettu juttu.

Vierailija
16/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme siskosta. Äidin puolella suku pulskaa ja isän puolella hoikkaa. Kaikki ollaan oltu teini-ikäisinä pyöreänpuoleisia ja näin aikuisena vain yksi, se muutenkin eniten isän sukuun tuleva, on hoikka. Itse olen kuin kopio äidistäni.

Vierailija
17/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki lyhyitä. Siskoillani, mummoillani ja tädeilläni (isän ja äidin puolelta) on isot rinnat, minulla ja äidilläni pienet. Vartaloni on täysin kopio äitini vartalosta. Olemme muuten kaikki vartaloiltamme aika samanlaisia, joten en osaa sanoa, kuka muuten olisi perinyt mitäkin ja keneltä (3 tyttöä, 2 poikaa).

Vierailija
18/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänäidin perse ja vyötärö, äidinisän siskojen tissit. Äidin kokoinen ja värinen. Isän toiveammatti ja itsetunto sekä äidin koulumenestys. Kaikki minulle eduksi. Tosin pienempikin hanuri riittäisi, mutta ainakin vy/ly-suhde ennustaa pitkää ikää :P

Vierailija
19/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun vanhempani olivat suurinpiirtein yhtä älykkäitä, samoin minun ja mieheni äo:issä on vain muutaman pisteen ero. Lapsemme ovat kyllä tulleen molempiin, kasvoiltaan ja vartalonmalliltaan. Yksi on muita liikkuvaisempi/aktiivisempi, yksi puheliaampi/muutenkin sosiaalisempi ja yksi eläväinen/esiintyjä. Aika 50/50 näyttäisivät meihin tulleen, parannellut versiot vanhemmistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi