Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ravintolassa syömisessä on niin mukavaa?

Vierailija
29.10.2019 |

Mikä ravintolassa syömisessä on niin mukavaa? Olen varmasti vähemmistössä tässä asiassa, koska minusta se tuntuu ajan hukkaamiselta ja saa minut vain toivomaan sitä, että pääsisin pois. Keksin vaikka kuinka paljon mieluisampiakin ajankulutustapoja. En vain ymmärrä sitä taikaa, mitä muut siinä näkevät. Mikä siinä siis on juuri teille se juju?

Jätetään pois kaikkein ilmeisin syy eli se, että ei tarvitse laittaa ruokaa tai tiskata itse. :)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat ovat todellinen inhokkikohde. Varsinkin kun tietää mitä kyökin puolella voi tapahtua.

Vierailija
42/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kokata ja tiskata. Ruoka ei ole aina sen parempaa kuin kotona (voi olla huonompaakin), mutta välttyy vaivannäöltä.

Ja vaikka ruoka ei olisi kotiruokaa parempaa, se on kuitenkin erilaista. Ravintolassa tilaan mielelläni annoksen, jossa on raaka-aineita joita en itse osaa tai viitsi valmistaa. 

Parhaimmillaan ravintolaruoka voi kyllä olla elämys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat on ällöjä. Lasit haisevat AINA likaisilta, (rafloissa on 2min tiskikoneet, sitten lasit pistetään kosteina pinoon, siinä kun höyry muhii niin alkavat haisemaan), samoin lautaset ovat tunkkaisia.

Ahdasta, tuolit epämukavat, ruuassa säästetään. Esim Morrisonin burgerit olivat ennen vanhaa maittavia, maioneesi hyvä. Nyt hinta noussut eikä ne maistu yhtään miltään, leivän välissä pelkästään kuiva ohut pihvi, mautonta rasvaista majoneesia.

Mul menee aistit ihan sekasin kun syödään melussa, pimeydessä. En yhtään nauti.

Vierailija
44/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen lisäys. Keittiö on muuten vain likainen ja haiseva paikka. Monilla ei ole edes hygieniantaju.

Vierailija
45/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööhh miten ravintola inho sulkee matkustamisen pois???? Ulkomailla käydään aina marketeista hakee kaikkea herkkuja mitä sit syödään rauhassa ulkona/hotellilla.

Vierailija
46/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset olivat juuri sellaisia kuin ajattelinkin: ruoka, tunnelma, perinteet, etiketti ja vaivattomuus. Olen selvästi vähemmistö, mutten sentään ihan yksin.

Minä en pidä seurassa syömisestä. On esimerkiksi olemassa ruokaohjelma, jonka nimi on "Syödään yhdessä" ja joka aiheuttaa minussa inhonväristyksiä vähän samaan tapaan kuin paljon haukutut ASMR-mainokset. Kokeilkaapa peilin edessä, miltä tuon nimen lausuminen kuulostaa ja näyttää. Sanamössöä ja kireitä suupieliä.

Ravintolassa voi saada hyvää ruokaa (ja tulista ruokaa, nam), mutta minun tapauksessani hyvä ruoka ei kompensoi ravintolaelämyksen vastenmielisyyttä. Ihmisiä ympärillä haarukoimassa ja mumisemassa hämärässä. Tarjoilija kyselemässä, miten menee. Keskustelun katkeileminen pureskelemisen vuoksi. Turhauttava tunne siitä, että voisi olla muualla paljon mukavammissa puuhissa.

Aiemmin jouduin silloin tällöin ja etenkin joulun alla illastamaan työn puolesta, aina ns. saamapuolella. Arvostan kyllä sitä, että minulle haluttiin tarjota kiva elämys, enkä tietenkään kertonut kenellekään, että elämys kävi lähinnä rangaistuksesta. Olen ollut horeca-alan ammattilaisten vieraana kymmeniä kertoja ja kuullut mielenkiintoisia tarinoita perinteiden ja ruokalajien synnystä, mutta kiinnostus ravintolamaailmaan vain ei ole herännyt.

Ihmiset pitävät eri asioista. Joskus syyt on helppo nähdä, mutta joskus mieltymykset vain ovat liian kaukana toisistaan. Taidan tehdä uuden aloituksen ja kysyä, mikä elokuvissa käymisessä niin kiehtoo. Minä en nimittäin siedä sitä enää ollenkaan. Tai miksi konserteista niin tykätään. Tai festareista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan