Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Masennuskohtaus", kuvailkaa

Vierailija
29.10.2019 |

Jos tiedät mitä "masennuskohtauksella" tarkoitetaan, kuvaile. Tuttuni jolla on mt-ongelmia käyttää tota sanaa. On kuulemma eri asia kuin paniikkikohtaus ja ahdistuskohtaus. En viitsinyt enempää kysellä häneltä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tulee välillä sellaisia hyvin voimakkaita pahan olon läikähdyksiä. Kestävät muutaman sekunnin. En osaa selittää. On alakuloa muutenkin ja lääkitys. Nuo "läikähdykset" siihen päälle.

Vierailija
2/8 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on mullakin tollasta. Olen kyllä koko ajan masentunut, mutta nuo kohtaukset ovat silti aivan järkyttäviä ja ihan omalla tasollaan - kuin putoaisi syvään kuiluun ja tajuaisi kristallinkirkkaasti kuinka olisi vain parasta kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmenee tuollanen kohtaus ihan vaan sellaisena olona ettei mikään yhtäkkiä tunnukaan enää miltään, millään ei oo mitään väliä ja haluais vaan pois. Itkettää ja on jotenkin levoton olo, mutta en silti kykene muuta ku makaamaan sängyssä. Kestää yleensä jotain puoli tuntia - tunnin, jonka jälkeen helpottaa. Vähän pelottavia ne on, kun saattaa iskeä ku salama kirkkaalta taivaalta vaikka oiskin ollu hyvä päivä. Yleensä kyllä joku stressi, väsymys tai vastaava edesauttaa mulla kohtauksen syntymistä

Vierailija
4/8 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ns tunnen kuinka se masennuksen "sumuverho" laskeutuu ylleni ja vaivun ihan hirveään alakuloon, ja vaikka tiedän "normaalissa" olotilassani ettei se kestä ikuisesti, kun tuo sumu valtaa mielen, en näe missään mitään hyvää ja tuntuu että olen taas tuomittu tuohon oloon ikuisesti. Sitä vastaan ei voi taistella, kun se tulee, se on vaan hyväksyttävä. Ihan hirveä olo.

Vierailija
5/8 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, onneksi harvinaista. Olisiko syynä aivokemiallisia muutoksia.

Vierailija
6/8 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä vaan ykskaks mieli menee aivan täysin matalaksi esim. jostain vastoinkäymisestä tai jonkun sanomisesta, vaikka oikeasti pitäisi vaan ohittaa olankohautuksella.

Vierailija
7/8 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen olo et ok nyt on loppu lähellä. Kauhea pakokauhu. Maailman kauhein tunne. Ihan kuin valo tunnelin päästä sammuisi.

Vierailija
8/8 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nukkumattomuus saa aikaan tuskanhikeä ja ahdistusta. Tulevat aaltomaisesti pitkin päivää kroppaani ja mieleeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi