Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 50v sosiaalityöntekijä, nyt riitää tämä työ

Vierailija
29.10.2019 |

Mihinköhän koulutukseen lähtisin, aion siis vaihtaa alaa. Ehdottakaa ja antakaa vinkkejä, mitään pitkää koulutusta en tässä iässä enää aio aloittaa. Olen miettinyt jopa hoitajan töitä tai muuta vastaavaa. Sosiaalityötä en eläkeikään asti tee.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi

Vierailija
2/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa näin ulkopuolisena mikä ala sinua kiinnostaa. Jos et itsekään tiedä niin tee mollin avo testi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös siivoojaa, koska on itsenäistä ja siinä saa sopivasti liikuntaa työajalla. Katsoisin kuitenkin työpaikan, jossa ei tarvitsisi käyttää terveydelle haitallisia puhdistusaineita.

ex hoitaja

Vierailija
4/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan työtä voin suositella jos olet fyysisesti hyvässä kunnossa, itse olen ikäisesi eikä tulisi kuuloonkaan että enää pystyisin sitä työtä tekemään. Sääli sinänsä koska työpaikkoja on paljon.

Vierailija
5/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea sossun elätiksi.

Vierailija
6/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa hoitajanakaan...mites joku työelämävalmentaja tmv

Vierailija
7/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös siivoojaa, koska on itsenäistä ja siinä saa sopivasti liikuntaa työajalla. Katsoisin kuitenkin työpaikan, jossa ei tarvitsisi käyttää terveydelle haitallisia puhdistusaineita.

ex hoitaja

Kiitos vinkistä. Mitkä olisivat sellaisia paikkoja, joissa käytetään turvallisia aineita?

Vierailija
8/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä joku kevyehköllä lisäkoulutuksella hankittava? HR tai järjestötyö?

Vierailija
9/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan työtä voin suositella jos olet fyysisesti hyvässä kunnossa, itse olen ikäisesi eikä tulisi kuuloonkaan että enää pystyisin sitä työtä tekemään. Sääli sinänsä koska työpaikkoja on paljon.

Hoitajan työtä olen miettinyt, terveys on hyvä.

Ap

Vierailija
10/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupea sossun elätiksi.

Miksei muuten, mutta kun miehellä tuloja, niin ei onnistu.

Vierailija
11/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja. Sitten duuuniin yksityiseen päiväkotiin.

Koulunkäyntiavaustaja.

Vierailija
12/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotien, koulujen, kotien ja rappujen siivoamista, jos asiakas suostuu ympäristöystävällisiin ja terveellisempiin aineisiin.

Vierailija
13/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ex hoitaja

Meillä jo käytössä puhdistettu vesi, toivon, että käyttö laajenee koko siivousalalle.

Puhdistusteho todella hyvä.

Vierailija
14/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologi? Parturi- kampaaja?

Vierailija
15/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäyntiavaustaja.

Lastenhoitajilla ainakin on se samat tekopyhät kasvatusideologiat vastassa mitä pitää tunkea lapsille ja lasten vanhemmille kurkusta alas. Pitäisi jaksaa paasata tunteiden sanoituksesta ym. ym. ym. ja tehdä lasuja jos joku poikkeaa virallisten kasvatussuositusten linjalta. Ei yhtään houkuta moraalipoliisin ja ilmiantajan virka, kun se on pitkälti sitä samaa mitä sosiaalityöntekijänä joutuu kokemaan.

Vierailija
16/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologi? Parturi- kampaaja?

Ei ole vaadittavia kädentaitoja ainakaan kampaajaksi.

Ap

Vierailija
17/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ex hoitaja

Kiitos vinkistä. Mitkä olisivat sellaisia paikkoja, joissa käytetään turvallisia aineita?

En ole tuo aiempi kommentoija, mutta kokemuksesta voin sanoa että pankki- ja toimistosiivous on yleensä sopiva sellaiselle joka haluaa siistiä sisätyötä ja ei ole tottunut kovin fyysisiin ponnisteluihin. Nykyisin siivousalalla puhdistusaineet ovat mietoja, niitä ei käytetä paljon ja työhön annetaan hyvä perehdytys jotta mitään suuria kemikaalialtistuksia ei tulisi ainakaan tietämättömyyden takia. Laboratorioita yms. en suosittele siivoamaan, tosi tarkkaa hommaa. Olen nuorena saanut merkillisen ihottuman siivottuani laboratoriota jossa tutkittiin tarttuvaa tautia johon siihen aikaan ei ollut vielä hoitoa.

Sosiaalityöntekijänä olet alalla jossa riittää asiantuntijatyötä. Viisikymppisenä alanvaihto tarkoittaa todennäköisesti pudotusta niin työn vaativuuden kuin ansioidenkin suhteen. Paitsi jos olet mies.

Vierailija
18/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäyntiavaustaja.

Lastenhoitajilla ainakin on se samat tekopyhät kasvatusideologiat vastassa mitä pitää tunkea lapsille ja lasten vanhemmille kurkusta alas. Pitäisi jaksaa paasata tunteiden sanoituksesta ym. ym. ym. ja tehdä lasuja jos joku poikkeaa virallisten kasvatussuositusten linjalta. Ei yhtään houkuta moraalipoliisin ja ilmiantajan virka, kun se on pitkälti sitä samaa mitä sosiaalityöntekijänä joutuu kokemaan.

Tämä ei ole ap:n vastaus mutta tottahan tuo on,

Ap

Vierailija
19/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut pizzakuskin hommia. Ei pitäisi olla työstressiä.

Vierailija
20/46 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tässä auttaisi, jos tietäisi mikä on se asia, miksi et enää halua tehdä sosiaalityötä työksesi. Ei toki kannata jatkaa alalla, jota ei (enää) koe omakseen!

T. Sosiaalityön opiskelija