Mitä mä teen legoilla
Lapset jo teinejä, eikö ne enää leiki legoilla. Löytyy paljon duploja, tavallisia legoja ja tytön legoja, en muista nimeä.
Jos laitan myyntiin fb kirppikselle niin kuinka hinnoittelen ne? Mitä te olette tehnyt legoille vai pitäisikö ne vain säästää.
Kommentit (18)
Myyntiin. Menevät heti, ja niistä saa ihan kivan hinnan.
Legot menee aina kaupaksi. Laita niille joku kohtuullinen hinta ja myyntiin. Voit jättää sitten muistoksi vaikka jotain pientä jos haluat niitä säästellä.
Itse sain kerran puoli kassillista sekalaisia legoja ilmaiseksi, win-wim molemmille osapuolille.
Mä vein 100 litran säkillisen poikani legoja vammaisten lasten päiväkotiin. He olivat ikionnellisia.
Itse ajattelin säästää pienen laatikollisen sekä duploja että legoja mahdollisia lapsenlapsia varten. En ala varastoimaan kahta isoa laatikkoa, mikäli lapsenlapsia ei edes tule (mikä näyttää nykyään olevan jo ihan normi)
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin säästää pienen laatikollisen sekä duploja että legoja mahdollisia lapsenlapsia varten. En ala varastoimaan kahta isoa laatikkoa, mikäli lapsenlapsia ei edes tule (mikä näyttää nykyään olevan jo ihan normi)
Piti vielä jatkaa että myyn loput torissa.
Lasten kanssa käytte läpi mitä he haluaa säästää ja loput lahjoitatte tai laitatte myyntiin. Rahat toki jyvitetään lapsille tai johonkin perheen yhteiseen kivaan.
Kannattaa laittaa ihan kelpo hinta, jos myy.
Itse säästimme (Lasten tahdosta) kaikki ’erityissetit’ mutta sitten ne loput ziljoonat satunnaiset palaset pussitimme ja myimme (ja lapset osti niillä jotain mitä lie itselleen).
Mutta meillä siis hyvin varastotilaa, missä antoi-junaratoja, Legolinnoja yms on ihan OK säilöä omissa laatikoissaan. ”Sekalaisena säkkiä” niitä ei juuri kannata riesanaan pitää.
Luulen, että aloitan myymällä duplot ainakin pois. Niitä on iso laatikollinen. Sitten myyn legoja, mutta kysyn lapsilta jos he haluavat säästää jotakin, mutta ei kaikkia, koska niitä on todella paljon.
Mitä hintaa vois laittaa duploille?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että aloitan myymällä duplot ainakin pois. Niitä on iso laatikollinen. Sitten myyn legoja, mutta kysyn lapsilta jos he haluavat säästää jotakin, mutta ei kaikkia, koska niitä on todella paljon.
Ap
Huutonetissä varmaan löytyisi oikea hinta ihan sillä kun laittaa sen normaalihuutona, eli ostaja päättää mitä on valmis maksamaaan : )
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ostin just uuden paketin duploja jossa 45kpl palikoita ja maksoi 11e. Käytettynä en maksais puoliakaan, ehkä 3-4 euroa tuosta määrästä.
Kannattaa myydä, jos laittaa hinnaksi puolet siitä mitä on maksanut ja setit ovat kokonaisia niin liikkuu kyllä. Random kasoista kannattaa pyytää vähän vähemmän.
Välillä näkee myynnissä legoja joista pyydetään 80% alkuperäishinnasta, ja se on kyllä liikaa. Eivät ne kyllä liikukaan, joten aikaa menee vaan hukkaan.
Minä olen maksanut kerran yhdestä ehjästä Duplo-setistä 60€, laatikkokin oli tallella ja ovh 149€.
Laatikollisesta sekalaisia duploja maksoin 45€, mukana oli poliisiasema ja maatila ja iso linna, mutta joitain osia puuttui, eli setit eivät olleet ehjiä. Kokonaismäärä oli iso, täysi Ikea kassillinen, ja mielestäni hinta oli ok.
Tässä pari esimerkkiä.
Legot kelpaavat aina. Parasta jos voi myydä kokonaisina setteinä, mutta iso sekakasa kelpaa myös varmasti, jos siihen liittyvät kokoamisohjeet ovat tallessa. Sekakasa ilman ohjeita voi olla hankalampi myydä, mutta kunhan on joku käsitys sisältyvien palikoiden laaduista ja määristä, niin se menee aktiiviharrastajille/-leikkijöille kyllä kohtuuhinnalla kaupaksi myös ihan varmasti.
Legot ovat iättömiä, yhdisteltäviä ja kestäviä, joten ne kelpaavat aina jollekin, vaikka toisaalta niitä voi myös säästää jälkipolville. Legot ovat kuranttia tavaraa vielä 20-30 vuoden kuluttuakin ja sopivat luultavasti yhteen senaikaisten mallien ja palikoiden kanssa. Omilla lapsillani on jo kolmen sukupolven legoja, eli siis mun vanhoja sekä vanhempieni aikaisia hyvin varhaisia legoja ja tietenkin lasten omia. Niitä on kertynyt jo melkoinen läjä, josta saa rakennettua paljon kaikenlaista.
Legoja ei koskaan voi olla liikaa. Jos on vain yksi tai muutama valmis mallipakkaus, niistä ei kovin paljoa muuta saa aikaiseksi, mutta kymmenien mallien kokoelmassa ja mahdollisesti bulkkipalojen lisä-ämpäreissä riittää materiaalia toteuttaa huikeita omia rakennelmia.
Meilläkin oli valtavasti legoja. Pussitin ne tasaisesti isoihin, läpiäkyviin, muovipusseihin ja myin ne kesäkirppiksellä 7 e pussi. Hyvin meni kaupaksi.
Etsi Facebookista sellainen ryhmä kuin "Lego kirppis Suomi". Sieltä saat apua hinnoitteluun ja mahdollisesti legosi myytyä :)
Älä vie ainakaan bar kuka:aan turkuun jossa ainakin oli legoja solvataakseen legoja. Fc Interin mestaruus vuonna 2008 toi myös laihan nautinnon vaikka bar kuka:ssa oli tyyliin euron tuopit.
Meillä lähdetään siitä, että lasten lahjaksi saamat tavarat ovat lasten, he tekevät päätökset. Juridisesti on ihan se ja sama, onko kyseessä paketillinen legoja tai pinkka osakkeita.