Miksi työttömät eivät mene mäkkiin töihin?
USA:ssa näkee paljon aikuisia ihmisiä mäkeissä töissä. Jostain syystä Suomessa on sellainen ennakkoluulo, että vain nuoret opiskelijat yms. voisivat mennä sinne töihin.
Kommentit (19)
Vähän turhan sosiaalista puuhaa meikäläiselle. Ja onnistuisin möhlimään tilaukset ihan satavarmasti. Että parempi vaan, että osaavat ihmiset hoitaa nekin hommat.
Terveisin Naispelko26
Työttömät ei mene mäkkiin töihin samasta syystä kuin eivät mene muuallekaan töihin. Töihin ei mennä, sinne päästään jos joku on valmis uuden työntekijän palkkaamaan.
Ei suomen mäkkäri ota yli 30 vuotiaita töihin. Se oli taloudellinen itsemurha.
En päässyt, kävin kyllä haastattelussa. Olen 52-vuotias maisteri.
Ei siellä Mäkissäkään kohta tarvita henkilökuntaa niin paljoa, kun nuo itsepalveluautomaatit yleistyy.
Meidän paikkakunnalla ei ole mäkkiä.
Se ennakkoluulo on niillä työnantajilla enemmän kuin työttömillä.
Kuka nyt haluaisi töihin myymään ihmisille paskaa. Ei voi syyttää.
Onko kukaan jäänyt mäkistä äitiyslomalle? Vai onko kaikki määräaikaisissa suhteissa niin, että pääsevät mammoista kätevästi eroon?
Ovatko Susanna Koski ja Jari Lindström jo menneet mäkkärihommiin?
Lähin mäkki melkein 200km päässä nii vähä turhan pitkä työmatka olis. Ja ei, en muuta mäkkärin palkoilla.
Kyllä mä sinne mäkkiin menin. Kokemuksia:
Aikaisempaa työkokemusta alalta ei otettu huomioon.
10 vuotta nuoremmat ovat ihan pihalla johtamisesta. Jatkuva rääkyminen "tee sitä tee tätä älä tee noin vaan tee näin vaikka minä tein juuri niin ja sanon ihan muuta" ja jos joku mokasi jotain niin kaikki rividuunarit sai haukut. Extra Sunnuntai tuplaliksa vuoro annettiin korkeammassa palkkaluokassa olevalle jalka paketissa tallustavalle tyypille joka ei siksi pystynyt tekemään kunnolla töitä, extra lauantai vuoro sitten taas nakitettiin minulle.
Työpaikan seinällä lukee: "palkitsemme työntekijöitämme positiivisista asiakaspalautteista." No ei palkittu. Silti jatkuvasti kehuttiin miten hyvä olen hieroen positiivisia asiakaspalautteita naamaani.
Sitten kun minulle ei enää kehut riitä ja olin läpeeni kyllästynyt raatamaan harjoittelijan palkalla niin toin kaiken positiivisen tekemiseni esiin pyytäen normaalia liksaa niin kehiteltiin hatusta revittyjä syitä potkia pihalle.
Menkää vain mäkkäriin töihin lasten kyykytettäväksi.
Ne on liian kiireisiä yrittäessään selvittää miten perustetaan pieni kittari.
Kysyin sitä työttömältä tutulta. Kuulemma ei voi kun on niin raskasta. Selkään alkaisi sattumaan. Ja kun on se unirytmihäiriö myös. Kuulemma 20 tonnii kuussa on sillä pikkuraha. Miljoonia pitäisi kuulemma tienata.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ei mene mäkkiin töihin samasta syystä kuin eivät mene muuallekaan töihin. Töihin ei mennä, sinne päästään jos joku on valmis uuden työntekijän palkkaamaan.
Et sitten taida lukea uutisia ollenkaan. Työvoimapulaa on, mutta eivät rotat vaan viitsi kun saa kaiken ilmaiseksi kiitos kommunistisuomen.
Lähin mäkki 100km päässä ja sielläkin näkyi olevan jo kassan tilalla taulu mistä valita ruoat ja maksaminenkin hoitui siinä. Automaatio etenee.
Kyllä mihin tahansa burgeripaikkaan kannattaa mennä. Siellä pitää oikeesti tehdä töitä. Hampparipaikan työtodistuksella saa aina seuraavan työpaikan , moni ei tätä tiedä.. Siellä ei someteta kiireaikaan. Monet pelkäävät että pitää tehdä töitä muutenkin kuin 8-- 16. Aika monessa paikassa tehdään töitä yli sen virastoajan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mihin tahansa burgeripaikkaan kannattaa mennä. Siellä pitää oikeesti tehdä töitä. Hampparipaikan työtodistuksella saa aina seuraavan työpaikan , moni ei tätä tiedä.. Siellä ei someteta kiireaikaan. Monet pelkäävät että pitää tehdä töitä muutenkin kuin 8-- 16. Aika monessa paikassa tehdään töitä yli sen virastoajan.
Jaa mitäpä teen työtodistuksella jossa lukee että minut on erotettu? Erotettiin siis hatuista revityin syiden ansiosta kun kyllästyin jatkuvaan kehumiseen ja pyysin normi liksaa. Alappa sitä selittämään uudelle työnantajalle.
Kyllä siellä sometellaan: (apulais) vuoropäälliköt aina "silloin tällöin" vetäytyivät toimistoon näpyttelemään luuriaan syöden jotain mäkkärin tuotteita välittämättä kiireestä.
Ihan laiskuuttaan eivät mene. Kuinka helppoa olis vaan marssia Mäkkiin sisälle ja sanoa "Tsau, tulin töihin". Ja eiku hamppareita vääntämään. Kaikki Suomen työttömät.