Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä pidän hiljaisuudesta, puoliso haluaa kuunnella radiota

Vierailija
27.10.2019 |

Tuo radio olisi varmaan päällä 24/7 jos se olisi hänen päätettävissä. Itselläni taas korvat väsyvät kuuntelemaan jatkuvaa musiikkia ja puhetta. Aamuisin varsinkin haluaisin olla ihan täydessä hiljaisuudessa. Kuulokkeilla kuuntelu ei kuulemma ole sama asia, itse en suostu korvatulppia kotonani pitämään. Ärsyttävää kinata tällaisesta asiasta!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelee kuulokkeilla tai ei kuuntele.

Nautin hiljaisuudesta ja en katselisi moista.

Vierailija
2/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei toista voi kokonaan kieltää kuuntelemasta niin kuin haluaa, on tämä hänenkin kotinsa! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toista voi kokonaan kieltää kuuntelemasta niin kuin haluaa, on tämä hänenkin kotinsa! Ap

Minusta voi kun asia on ratkaistavissa niinkin helposti että hommaa hyvät kuulokkeet. Ja voihan hän kuunnella ilman silloin kun on yksin kotona. 

4/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se, joka haluaa kuunnella radiota, saa lähtökohtaisesti kuunnella kuulokkeilla. Sitähän varten kuulokkeet ovat olemassa. Hiljaisuus on se normaali eli oletustila. Mutta silloin kun toinen ei ole kotona, voi toki kuunnella mielin määrin.

Yksi vaihtoehto on, että sovitaan jotkut tietyt ajankohdat, esim. sunnuntaina ja perjantaina päivällä, jolloin kuunnellaan radiota.

Ja eihän kummankaan tarvitse olla täysin ehdoton, eli joskus oma ehdotus sopii kun kysyy ystävällisesti. Tykkään itse hiljaisuudesta, mutta kyllä minulle silloin tällöin sopisi että on radio päällä. 

Vierailija
5/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei radio mitään, mutta kun pitää kuunnella kammottavaa musiikkia, ja kuulokkeilla ei voi kun "se ei ole sama".

Vierailija
6/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta täytyy antaa omalle miehelleni pisteet. Käyttää nimittäin kuulokkeita. Ihme vastarannankiiski Ap:n mies.

Vierailija
7/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta täytyy antaa omalle miehelleni pisteet. Käyttää nimittäin kuulokkeita. Ihme vastarannankiiski Ap:n mies.

Hänelle se radio on enemmän sellaista taustahälinää jota ei edes aktiivisesti kuuntele. On kai lapsuudenkodissaan sellaiseen aikoinaan tottunut. Sen takia ne kuulokkeilla kuuntelu ei ole sama asia, esim silloin ei voi samalla lailla vaikka jutella toisen kanssa. Ap

Vierailija
8/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina radio päällä taustahälinänä. 

Vierailija
9/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina radio päällä taustahälinänä. 

Mulla ei siis ole telkkaria, mutta aina radio päällä hereillä ollessa. Se luo mukavaa taustatunnelmaa. 

Vierailija
10/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiomöly on kamalaa. Vielä kamalampaa on jos tv:ssä pauhaa jatkuvasti innostunut urheiluselostaja, huh huh. Kun erosin miehestäni hiljaisuus kotona on ollut aivan ihanaa. (eroon oli muitakin syitä kuin urheilumöykkä) 

Vierailija
11/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radiomöly on kamalaa. Vielä kamalampaa on jos tv:ssä pauhaa jatkuvasti innostunut urheiluselostaja, huh huh. Kun erosin miehestäni hiljaisuus kotona on ollut aivan ihanaa. (eroon oli muitakin syitä kuin urheilumöykkä) 

Miksi se on kamaala? Kuuntelen vain musiikkikanavaa eikä siinä ole mitään kamalaa. 

Vierailija
12/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on kamaala? Kuuntelen vain musiikkikanavaa eikä siinä ole mitään kamalaa. 

Olen eri vastaaja, mutta kerron että ahdistun jo siitä jos jotain (huonoa) biisiä soitetaan monta kertaa päivässä. Joku Radio Suomipop on yhtä kidutusta kun niillä on ne viisi biisiä, jotka soivat loopissa aamusta iltaan. Samoin juontajien kälätys ahdistaa, koska huomioni kiinnittyy siihen, enkä pysty keskittymään tekemisiini.

Vierailija
13/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkodissa oli aina radio päällä silloin kun heillä oli vielä parempi kuulo. Siellä oli päällä rinnakkaisohjelma ja kanavauudistuksen jälkeen radio suomi.

Mun mies haluis pitää taustameluna telkkaria tai radiota. Mutta hän pitäisi päällä jotain radion mainoskanavaa tai musiikkikanavaa, joita en voi sietää. En kestä hänen valintaansa autoradiossakaan. Siksi vallitsee hiljaisuus.

Kun mies aja autoa yksin, sillä on aina radio päällä. (Tiedän, kun usein unohtaa sen päälle ja kun lähden ajamaan, se pölähtää päälle.)

Vierailija
14/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatulpat on keksitty.

Vierailija
15/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän radio rockin päälle jo ennen kahvinkeittoa. Musiikki soi koko valveillaoloajan, itse ahdistun ja masennus hiljaisuudessa ja television mölinässä. En mä sitä kiusallaan tee. Saan siitä virtaa ja iloa. Itse ainakin koetan ajatella, että jos kumppani saa paljon iloa ja voimaa jostain eikö se ole multa pois niin mä kyllä voin sen suoda hänelle, oli se sit musiikki, pelit tai tietokoneet.

Mies taas huudattaa (tai siltä se tuntuu) televisiota nukahtamiseensa asti, mun oma uni viivästyy parilla tunnilla aina. Mä hermostun siitä valosaasteesta ja mölinästä, tarviin aikaa rauhottumiseen.

Meillä mies on aika hyvin sopeutunut musiikin luukuttamiseen, on sanonut itsekin että tuntuu kummalta jos tulee kotiin missä ei kuulu musiikkia. Itse taas osaan sulkea musiikkini ja antaa miehelle telkkarivuoron rauhassa.

Käytetään kumpikin vuorollamme korvatulppia tai kuulokkeita ja kuulostellaan mitä toinen kaipaa.

Yllättävän hyvin on sujunut.

Vierailija
16/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies katsoo telkkaria ja kuuntelee musiikkia kuulokkeilla silloin, kun en halua sitä kuunnella. Se on itsestään selvää ja ok.

Vierailija
17/26 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laulamista kokeillut radiosta tulevan musiikin innoittamana? Meillä ei laulamistani siedetä ja radio sammuu aika nopeasti.

Vierailija
18/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös, minä olen hiljaisuudessa, miehellä radio ja telkkari päällä. Ei tämä meille mikään ongelma ole. Nytkin olen hiljaisuudessa, kun mies on jo lähtenyt töihin. Ongelma se on vain pitkillä automatkoilla. Korvani väsyvät radioon, ja mies taas väsyy, jos hiljaisuudessa pitää ajaa. Silloin minä taivun.

Vierailija
19/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käyttääs sisätiloissa kuulokkeita, verstaassa ja minun poissaollessani kuuntelee vissiin radiosta. Hänen autollaan liikuttaessa kuunnellaan radiota, minun autolla ei, eli kuski päättää.

Vierailija
20/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänelle se radio on enemmän sellaista taustahälinää jota ei edes aktiivisesti kuuntele. On kai lapsuudenkodissaan sellaiseen aikoinaan tottunut. Sen takia ne kuulokkeilla kuuntelu ei ole sama asia, esim silloin ei voi samalla lailla vaikka jutella toisen kanssa. Ap

Jotkut haluavat työpaikallekin taustahälinäradion, avokonttoriin.

Ja kanavaksi listapoppia ja juontajaparin huulenheittoa suoltavan formaattiradion.

Pidän radiosta, mutta hiljaisuudellekin on sijansa.

YLE Puhe oli suosikkini, mutta se on muuttunut niin voimakkaasti, että usein en sitäkään jaksa.

Useimmiten työkoneideni radiossa kuuluu nykyään YLE 1.