Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotias poika valvoo tietokoneen ääressä vaikka koko yön!

Vierailija
27.10.2019 |

Itse menen viikonloppuisinkin noin klo 23 nukkumaan ja poika jää koneelleen. Kun aamuöisin herään vessaan noin neljältä on poika poikkeuksetta vielä hereillä ja koneellaan. Miten tätä saisi hillityä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ryhtiliike siellä. Tuosta ei seuraa mitään hyvää. Laita se murkkuikäinen ruotuun ja järjestä muita harrastuksia. Vastuu on aikuisilla.

Vierailija
2/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, etkös sinä ole se aikuinen perheessä? Miten on mahdollista, että olet antanut tilanteen luisua siihen, että 6-7lk lapsi valvoo koneella öisin? Toisaalta tätähän tämä on, työssänikin näen päivittäin lapsia joilla vanhempi ei ole vanhempi vaan kaveri ja joille "ei" on sanana kirosana.

T. 16v ja 18v teinien äiti ja juuu yöt nukutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
4/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se hemmetin tietokone pois ja pistä poika harrastamaan jotain muuta. Olet saamaton!

Vierailija
5/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ruudut sammuu tästä lähtien klo 22. Jos ei sammu, kone varastoon/työpaikalle tms varmaan talteen. Selitä että olet huolissasi, nuoruus on aivokehitykselle tärkeää aikaa ja uni tärkeää.

Käykö koulua, miten sinne pääsee jos ei nuku?

Vierailija
6/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällästä tämä on, mä olen yläasteen opettaja ja nuoret nukkuu aamutunnit pää pulpetissa ja kertovat ihan avoimesti, että pelasivat koko yön. Huoltajien kanssa kun keskustelee niin ihan tosissaan kysyvät, että mitä he voivat asialle tehdä...

Mulla on kolme lasta itsellänikin, ja tiedän kyllä mitä se on. Useamman kerran olen lähtenyt itse töihin konsolin ohjaimet mukana. Kaikki padit ja puhelimet kerään yöksi lapsilta pois. Tietenkin.

Vierailija
7/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nillitystä. Itsekin teininä silloin yli 10 vuotta sitten saatoin roikkua koneella aamuyöhön jutellen kavereiden kanssa, katsoen sarjoja ja pelaten. Mitä se viikonloppuna tai lomilla haittaa? Kouluaamuja varten sitten mentiin ajoissa nukkumaan.

Ja ihan tasapainoinen ja normaali töissäkäyvä aikuinen olen nykyään. Ja nykyisin jaksan valvoa vain puolilleöin. Oi niitä aikoja.

Vierailija
8/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valvoin kanssa ton ikäsenä aamuyön tunteihin piirrellen ja kirjotellen ja kuunnellen musiikkia. Tietokonetta ei ollut.

Vierailija
9/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se on, että poika on kotona tietokoneen ääressä, kuin huitelisi kaupungilla tai muualla.

10/10 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lomalla saa olla ja valvoa mielin määrin, mutta vanhempien on hyvä selittää, että jos päästää syyslomalla rytmin muuttumaan pahasti, aamuheräämiset tuntuvat aiempaa kurjemmilta koulun alettua. 13-vuotias on ehkä jo riittävän vanha kokeilemaan itse ja kantamaan seuraukset?

Pe ja la saa mielestäni taas valvoa vähän tavallista myöhempään, mutta ei aamuyöhön asti. Jos 13-vuotias ei itse sammuta konetta ja mene ajoissa nukkumaan ja sama ongelma toistuu jatkuvasti, niin vanhempana sammuttaisin itse koneen salasanan taakse / katkaisisin nettiyhteyden määräaikaan joka ilta.