Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pastoissa oikeasti eroja? Samaa jauhomössöähän ne kai on? Kannattaako maksaa ekstraa "merkkipastasta"?

Vierailija
26.10.2019 |

???

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa maksaa ekstraa hassuista muodoista niin mikä siinä. Aito makaronilaatikko makarooni on ainoa oikea mulle.

Vierailija
2/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki kauppaan. Ei niillä ole mitään ravinnollista lisäarvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhihhohohooh .. onko pastoissa eroa ..

hihhihohohoohooh ...

Yksi päivä nauratti kun joku av-mamma kurotti alahyllyltä sitä myllyn "parasta" ;)

hihhohoohoh.. naurattaa vieläkin ..

Sinccis

Vierailija
4/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rummo

Vierailija
5/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt todella jundea vetää jotain pirkkaa eikä DeCeccoa.

Vierailija
6/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eroja. Ainoa vaan, että makaronista ei saa kunnollista lasagnea...

Vierailija
7/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan niillä tietysti eroa. Ainakin De Cecco on minusta parempaa kuin Barilla. Muodollakin on väliä, eli muoto riippuu minkä kastikkeen kanssa sitä pastaa aikoo syödä. 

Voi olla, että täysjyväpasta on ravintoarvoltaan hiukan parempaa, mutta minä syön pastaa maun takia joten mulle kelpaa ainoastaan paras. Ei se durumvehnä ole mitään myrkkyä, eikä normaali ihminen syö niin valtavasti pastaa, että sillä olisi kokonaisruokavalion kannalta suurtakaan merkitystä. 

Vierailija
8/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt todella jundea vetää jotain pirkkaa eikä DeCeccoa.

En tiedä onko se jundea, muttei kyllä ole yhtä hyvää. 

Vierailija
9/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on ihan hullun iso ero!

Se riippuu niistä leikkureista, joilla sitä pastaa on leikattu.

Suosittelen rummoa.

Vierailija
10/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka-aineissa on eroja, vaikka kaikki on "samaa jauhoa". Yleensä paremmat raaka-aineet näkyvät myös hinnassa, jos siis ei ota huomioon sitä brändilisää.

Vierailija
11/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peruspastassa (olettaen että molemmat tehty 100% durumvehnästä) erot ovat mielestäni aika pieniä, tokikaan kaikkia pastalaatuja ei ole halvemmilla merkeillä peruskaupoissa (linguine, conchiglie). Reilusti enemmän kananmunaa sisältävät pastat ovat taas koostumukseltaan selvästi erilaisia.

Vierailija
12/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään fusilleista! Niistä kiekuroista siis. Merkeistä en tiedä, mutta fusilleissa on mukava jäystämisen tunne ja kastike menee kivasti sinne kiekuroihin maistumaan. :D

Vierailija
13/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan niillä tietysti eroa. Ainakin De Cecco on minusta parempaa kuin Barilla. Muodollakin on väliä, eli muoto riippuu minkä kastikkeen kanssa sitä pastaa aikoo syödä. 

Voi olla, että täysjyväpasta on ravintoarvoltaan hiukan parempaa, mutta minä syön pastaa maun takia joten mulle kelpaa ainoastaan paras.

Hohhoijaa!

Vierailija
14/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa oli ainakin 90-luvulla sellainen tilanne että joku ”premium”-kuivapastan tekijä teki myös WalMartin Great Value pastat. Oli ihan samaa tavaraa mutta hintaero oli aika iso.

Syy oli tietysti se että tehdasta kannatti käyttää yötä päivää, mutta kalliin pastan menekki oli vain tietyn suuruinen. ”Yövuoro” teki sitten ns. Pirkkatuotetta.

Vierailija
15/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihhihhohohooh .. onko pastoissa eroa ..

hihhihohohoohooh ...

Yksi päivä nauratti kun joku av-mamma kurotti alahyllyltä sitä myllyn "parasta" ;)

hihhohoohoh.. naurattaa vieläkin ..

Sinccis

Kurotti alahyllylle hihihihohoho, kyllä varmasti hauska näky kun av-mamma-maahinen kurottelee.

Vierailija
16/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa merkki voi olla, eräkohtaisesti, täyttä son taa! Viljan laatu on niin huonoa, että mahtaisivatko siatkaan sitä syödä... Minä lopetin pas(t/k)an syömisen jo muutama vuosi sitten.

Vierailija
17/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tietty tagliatelle on todella herkkua (kun teen hyvää, haututettua tomaattipohjaista kastiketta sen kaveriksi). Ei maistu Torino niin hyvälle sen kanssa. Toisaalta taas makaronilaatikkoon Torino kelpaa vallan mainiosti. Käyttötarkoitus ratkaisee. Parhaan saa itse tekemällä, mutta ei vaan aina jaksa. :/

Vierailija
18/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma come vi permettete??? Stronzi!

Miten te kehtatte noin alaarvoisesti haukkua italialaisten ruuat varsinkin kun tietämättömyys paistaa? Kannattaa nyt ihan suosiolla perehtyä pastan historiaan, kulinarismiin ja mikä on italialaisten keittiön pointti!

Adesso basta!

Vierailija
19/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi pastassa on paljon protskua ja pitää hyvin nälän ellei sitä keitä liisteriksi kuten palstan mammat tietysti tekevät.

Vierailija
20/22 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä halvin pasta on kilo spagettia n. 30 s.

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan