Oletteko muut huomanneet että parasetamoli (ja Burana kombona?) salpaisi hengitystä?
Sain murtumasärkyyn Panadol 1 g ja Burana 600 mg -reseptit ja neuvottiin ottamaan yhdessä. Musta silloin tuntui että hengitys salpaantuisi tai muuttuisi haukkovaksi. Olen kyllä astmaatikko. Mutta jos söin tuota Buranaa yksin, silloin tätä vaikutusta ei tullut.
Kommentit (9)
Jos on kova särky ja samalla mahdollinen tulehdus, tuo lääkyhdistelmä on erittäin hyvä.
Parasetamolissa ei ole mitään tulehdukseen auttavaa lääkeainetta, se on ainoastaan hyvä särkylääke.
Jos saa sivuvaikutuksia määrätystä lääkkeestä, on heti otettava yhteys lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Osa astmaatikoista saa oireita esim asetyylisalisyylihaposta ja ibuprofeiinista. Jännä että sinä tarvitset tuon parasetamoli+ibuprofeeni yhdistelmän
Muistaakseni jätin sitten pahimman säryn mentyä Panadolin kokonaan pois. Ja kokeilin ilman Buranaakin mutta en nyt yhtäkkiä osaa sanoa silloin reaktiosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa sivuvaikutuksia määrätystä lääkkeestä, on heti otettava yhteys lääkäriin.
Tuosta on jo aikaa eikä se sillloin ollut jatkuvaa eikä astmatyyppistä vaan tosiaan sellaista salpaustunnetta enemmänkin. Tuli aika äkkiä lääkkeenoton jälkeen eikä kestänyt koko vaikutusaikaakaan.
Burana aiheuttaa mulle närästystä, joka tuntuu paineena ”keuhkoputkessa”.
"Hyvin harvinaisia:esiintyy enintään 1 lääkkeen käyttäjällä 10000:stamaksavauriot,verihiutaleiden ja valkosolujen niukkuus, jyvässolukato, kaikkienverisolujen niukkuus, hemolyyttinen anemia, keuhkoputkien supistuminenjavoimakkaat yliherkkyysreaktiot (Quincken edeema, hengenahdistus, verenpaineen aleneminen, jopa sokki). "
Käytetään aika yleisesti osastolla kombona potilaille, on ihan kotioloissakin hyvä, jos ei ole estettä syödä em. lääkkeitä. Itse syönyt menkkakipuihin.
Osa astmaatikoista saa oireita esim asetyylisalisyylihaposta ja ibuprofeiinista. Jännä että sinä tarvitset tuon parasetamoli+ibuprofeeni yhdistelmän