Lakki päässä ruokaillessa?
Haittaako muita, kuin minua se, että mäkkärillä tai hesessä jonnet ruokailevat lippalakki päässä?
Armeijassa syötiin hernekeittoa pakista ja vänskä tai kessu piti huolen, että Herran ruokaa syötiin paljain päin.
Kommentit (14)
Äiti opetti jo kotona 60-luvulla, että ruokapöydässä ei pidetä lakkia päässä "Vain lentoemännät syövät lakki päässä'
Vierailija kirjoitti:
Äiti opetti jo kotona 60-luvulla, että ruokapöydässä ei pidetä lakkia päässä "Vain lentoemännät syövät lakki päässä'
Ja rakuunat.
Vierailija kirjoitti:
Lento emännät ja coolit jätkät saa syödä miten huvittaa. homo!
Muiden etikettivirheisiin ei tule kiinnittää mitään huomiota. Joten niistä ei myöskään tule ärsyyntyä. Huolehditaan omasta toiminnasta, ei muiden.
Minulle on ihan sama vaikka tuollaisissa syöttölöissä söisivät perseellään ja piereskelisivät suullaan. Tietenkin jos syödään oikeaa ruokaa on kohteliasta ottaa lakki pois päästä.
Riippuu ihan tilanteesta. Jossain hesellä nyt on se ja sama kunhan edes jotkut housut on jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lento emännät ja coolit jätkät saa syödä miten huvittaa. homo!
Homot ne vasta saakin syödä miten huvittaa, koska jos sitä ei muuten sallita niin voidaan aina vedota vähemmistön syrjintään.
Jollain pikaruokaketjulla oli muutama vuosi sitten mainos, jossa eläkeläispappa istui pöydän ääressä ja söi lakki päässä. Muistatteko? Mainosta kommentoitiin, että siitä näkee, ettei se oltu tehty Suomessa. Suomessa miehillä ei ole ollut tapana syödä lakki päässä.
Minä, vanha hopeakettu, syön paljain päin ravintolassa ja kadulla tavatessani tuttavan, nostan hattuani tervehtiessäni. Knalliani tai silinteriäni lieristä pitäen, tai jos olen "hummailemassa" lierihattu päässä, nostan hattua sen kopasta pitäen.
Kysymistä?
Mitä väliä sillä on?
Mielestäni pikaruokaravintola on eri asia kuin ravintola tai jonkun koti.
Miksi jaksat välittää siitä onko ihmisillä päähine päässään vai ei jossain mäkkärissä?
Anteeksi mutta mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Minä, vanha hopeakettu, syön paljain päin ravintolassa ja kadulla tavatessani tuttavan, nostan hattuani tervehtiessäni. Knalliani tai silinteriäni lieristä pitäen, tai jos olen "hummailemassa" lierihattu päässä, nostan hattua sen kopasta pitäen.
Kysymistä?
Niin, ja tervehtiessäni, sanon tuttavani tittelin (maisteri, tuomari, tohtori, arkkitehti, ekonomi jne.) ja KOKO nimen, kättelen ja kumarran jäykästi.
Saako nainen käyttää päähinettä? Milloin tämä kielletään (vai onko kielletty jo?) ”tasa-arvon” nimissä?
Vierailija kirjoitti:
Saako nainen käyttää päähinettä? Milloin tämä kielletään (vai onko kielletty jo?) ”tasa-arvon” nimissä?
Toki päähinettä saa käyttää. Saahan käyttää käsineitä ja jalkineitakin.
Ruokaillessa lakki päästä pois, ja paita päälle.
Tavat hakusessa monessa perheessä, varsinkin kesällä.