Apua! Pysynkö lääkkeelliseen keskeytyksen rv 9+0kotona
Pelkällä Buranaa ja Paratabsilla? Lääkäri ei suostunut muuta kirjoittamaan ja jännittää kivut aivan kamalasti.
Kommentit (38)
Pystyt. Itsellä kokemus, otin etukäteen 800mg Buranaa ja 1 g parasetamolilääkettä. Kyllä se kivun siesi hyvin mutta veren tulon määrä oli yllätys. Yksin kun olin kotona niin mietin että näinkö sitten kuolen, vuodan kuiviin oman kämpän vessan lattialla. Mutta kyllä se loppui ja paniikki siinä oli isompi ongelma kuin itse veren menetys.
Paljonko sitä vuotoa tulee? Tuleeko isoja hyytymiä? Ajattelin että tekisin sen yöllä, kun lapset nukkuvat. Onkohan ihan huono ajatus? Ap
Ootko ainoa aikuinen kotona? Minkä ikäiset lapset? Minä menin sun tilanteessa sairaalaan, kun pelotti. Kesti tunteja, ennen kuin vuoto alkoi ja kyllä sitä sitten tuli. Mun mielestä sairaala oli siksikin hyvä, että ultrasivat samalla. Tuli varmuus, että kaikki raskausmateriaali oli tullut ulos. Ja mulla oli siis keskeytynyt keskenmeno, ei lähtenyt tulemaan itsekseen ulos.
Voimia!
Mies on kotona kyllä ja lupasi valvoa mun kanssa. Menisin varmaan sairaalaan, mutta siellä oli niin inhottava lääkäri, ettei yhtään huvittaisi. Kahden vaiheilla kyllä vähän olen. Lapset on 7kk-12v. Imetän vielä pienimmästä.
Pelkään kipua ja myös veren määrää. Ap
Buranalla ja Panadolillako se raskaus muka keskeytyisi? 🤪🤪🤪🤪
Mä en ymmärrä, miksei voida määrätä kunnon kipulääkkeitä tällaisissa tapauksissa. Ihan käsittämätöntä, että jollain Buranalla hoidetaan keskenmenot/ keskeytykset. Itse olen aina saanut keskenmenoissa lääkkeellisessä tyhjennyksessä Panacodia, ainakin Lahdessa näin. Ihan kuin ei naisilla olisi jo tarpeeksi kannettavanaan lisääntymisasioissa ilman, että vielä kipulääkkeissä pihdataan.
Mutta hyvä jos joillain riittää Buranat ja Panadolit. Aloittajana kyllä silti soittaisin sairaalaan ja pyytäisin jotain vahvempaa varalle kotiin. Viikkojakin kun on jo aika paljon.
Vuotoa voi olla reilustikin, mutta uskallan väittää, että koska sulla on ennestään lapsia, niin kestät kyllä kivun ja vuodonkin kotona. Ota sekä burana, että paracetamol, ne vahvistavat toisiaan. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksei voida määrätä kunnon kipulääkkeitä tällaisissa tapauksissa. Ihan käsittämätöntä, että jollain Buranalla hoidetaan keskenmenot/ keskeytykset. Itse olen aina saanut keskenmenoissa lääkkeellisessä tyhjennyksessä Panacodia, ainakin Lahdessa näin. Ihan kuin ei naisilla olisi jo tarpeeksi kannettavanaan lisääntymisasioissa ilman, että vielä kipulääkkeissä pihdataan.
Mutta hyvä jos joillain riittää Buranat ja Panadolit. Aloittajana kyllä silti soittaisin sairaalaan ja pyytäisin jotain vahvempaa varalle kotiin. Viikkojakin kun on jo aika paljon.
TÄYSIN samaa mieltä! Kunnon tropit kehiin.
Menisin silti sairaalaan. En itse halunnut, että lapset näkee mitään, kun oisivat huolestuneet. Jospa siellä olisi eri lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
”Aina saanut”—— opettele ehkäisemään!!!!
Mee sairaalaan. Pystyt keskittymään itseesi ja vointiisi ja saat lisälääkettä heti tarvittaessa. Mies hoitaa lapset sillä aikaa, eikä teidän molempien tarvi stressata.
Mulla alkoi vuoto vasta n. 5h ensimmäisen lääkkeen otosta. Eli jos illalla otat, saattaa mennä aamuunkin, ennen kuin vuoto alkaa.
Todennäköisesti tarvitset jonkun hoitamaan ainakin alle kouluikäisiä.
Mulla meni 2 vuorokautta tyhjennykseen, että kaikki klöntit oli tullut ulos ja supistelut loppunut.
Kun vuoto alkoi, niin jouduin ekat 6 tuntia olemaan vaan vessassa kun sitä "tavaraa" tuli niin paljon ja olin aika kipeä ja huimasi. En olisi pystynyt hoitamaan lapsia.
Ei välttämättä hoidu siis yhdessä yössä ja lisäksi olo voi olla heikko pari påivää jos vuoto runsasta. Sitä ei myöskään tiedä kuinka nopeasti vuoto alkaa lääkkeiden otosta yms.
Kannattaa varautua, että joku muu on lasten kanssa varuilta kunnes homma on ohi.
Soitin tänään sairaalaan ja puhuin lääkärin kanssa. Sanoi että sitten kuuluu tulla sairaalaan, jos ei pärjää noilla lääkkeillä. Kysyin mitä sairaalassa annetaan niin hän vastasi että samat mutta hoitaja on vieressä. Että sama kai tuo. Parempi mies kun vieras hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Aina saanut”—— opettele ehkäisemään!!!!
Ehkäisemään? Miksi? Kaikki ei saa lapsia helposti, jotkut joutuu käymään useampia keskenmenoja läpi, vaikka kaiken tekisi oikein. Ja jos nyt sotkit abortin ja keskenmenon, niin tämä ketju ei ole oikea paikka moralisoida myöskään aborttia. Itse en ole aborttia koskaan tehnyt, mutta ymmärrän, että sekin voi olla hyvin vaikea kokemus.
Kaksi keskeytynyttä keskenmenoa hoidettu lääkkeillä. Ensimmäinen kotona, meni kaikki pieleen ja jouduin sairaalaan. Toka sairaalassa, paljon helpompi. Tosin ei tyhjentynyt alkuperäisen suunnitelman mukaan joten olisin ollut samassa tilanteessa kuin ekan kanssa. Kipulääkkeiksi ei riittänyt Panadol ja Burana.
Viikot mulla ollut 10-12 näissä.
Kyllähän moni kotona tyhjentää mutta kannattaa ottaa sekin vaihtoehto huomioon että joudut kuitenkin osastolle. Eli niiden muiden lasten hoito sitten...
Itse olisin halunnut kotona mutta lääkäri käski osastolle. Viikot 12. La olisi edessä. Nyt on esilääkkeet otettu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaikenlainen euforia jopa kovissa kivuissa on kiellettyä. Se on muilta pois jos jollakin on hyvä fiilis ja jos jollakin on hyvä fiilis niin se pitää pilata ilkkumalla ja napsuttelemalla. Viina, avanto ja 120c sauna on ainoat sallitut nautinnot. Karkkina ammoniakki salmiakki.
En tiedä onko oikeasti niin ettei meillä saa sairaalassakaan vahvempia lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko oikeasti niin ettei meillä saa sairaalassakaan vahvempia lääkkeitä.
Meillä Pirkanmaalla sairaalassa saa panacodia kotona pitää pärjätä Burana panadol kompolla
Siis pystynkö