Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain elämää jatkuu jouluna: artistit herkistyvät pohtimaan joulun todellista merkitystä - eli kassakoneen kilkatusta Vain Elämää joululevynä

Vierailija
24.10.2019 |

Onnea Nelonen Media. Musiikki on kuollut ja Joulukin kaapattu.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka noi kehtaa noi artistit? Että ei pelkästään jo toinen roundi jokaisella, vaan vielä joulkin. Korneinta ikinä.

Samu Haber ei enää kehdannutkaan, "työkiireitä"....

Vierailija
22/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alusta asti ihan se on ollut tiedossa Minkä vuoksi Vain elämää sarjaa tehdään. Tv-ohjelma on koko hommassa ainoastaan sivuosassa ja sitä tehdään vain PR-mielessä. Varsinainen syy koko formaattiin on se että näin saadaan lisää teosto ja gramex tuloja. Tämä tv-sarja jatkuu niin kauan kuin levy-yhtiöt haluavat.

Niin, samalla sarja ja kierrätys estää uusien nousun ja tappaa keskisuurten artistien markkinat. Nyt juuri julkaistiin tutkimus, että nuoristakin valtaosa kuuntelee vain enää näitä tv:stä tuttuja ja käyvät vain areenakonserteissa. Yhä harvempi nuori tekee enää itse musiikkia, kuluttaa vain. Spotify-listan kärjessä on tällä hetekellä n. 25/50 Vain Elämää biisejä. Ja nuorten pitäisi olla kapinallisia! Me kuullaan näitä kahdeksaa hamaan loppuun saakka. Istuvat pöydän ääressä vielä eläkeiässäkin.

No ensi vuonna on taas sitten uudet artistit vuorossa.

Mutta kun ei kannata. On jo nähty.

Todellakin kannattaa siis rahallisesti ainakin. Jokainen Vain elämää sarjaan osallistunut on tienannut huomattavia rahasummia.

Viime kausi floppasi. Kaikilla mittareilla. Siksihän tällainen kierrätyskausi jälleen tehtiin. Ei Suomen kansa halua kuin Lauri Tähkän ja Antti tuiskun sekä Juha Tapion edellisestä keirrätyksestä.

9 kauden artisti valinnat eivät ihan putkeen kyllä menneet mutta siitä huolimatta he tienasivat ihan hyvin.

Ketä siellä nettosi? Evelina ja Ellinoora? Tuure Kilpeläiesn suosio vaikutatisi lähinnä kärsineen, ei ainakaan ole siirtynyt suuurempiin paikkoihin. Pepe Wilberg lähti konserttikiertueelle joka ei myy. Pyhimyksen levy niitattiin hesarissa ja tuskin kasvatti suosiotaan. Rasmuksen Lauri ei saanut uutta uraa, Rasmusta ei näe, eikä Laurin soolokeikkoja. Anne Mattila ei ole ampaissut nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alusta asti ihan se on ollut tiedossa Minkä vuoksi Vain elämää sarjaa tehdään. Tv-ohjelma on koko hommassa ainoastaan sivuosassa ja sitä tehdään vain PR-mielessä. Varsinainen syy koko formaattiin on se että näin saadaan lisää teosto ja gramex tuloja. Tämä tv-sarja jatkuu niin kauan kuin levy-yhtiöt haluavat.

Niin, samalla sarja ja kierrätys estää uusien nousun ja tappaa keskisuurten artistien markkinat. Nyt juuri julkaistiin tutkimus, että nuoristakin valtaosa kuuntelee vain enää näitä tv:stä tuttuja ja käyvät vain areenakonserteissa. Yhä harvempi nuori tekee enää itse musiikkia, kuluttaa vain. Spotify-listan kärjessä on tällä hetekellä n. 25/50 Vain Elämää biisejä. Ja nuorten pitäisi olla kapinallisia! Me kuullaan näitä kahdeksaa hamaan loppuun saakka. Istuvat pöydän ääressä vielä eläkeiässäkin.

No ensi vuonna on taas sitten uudet artistit vuorossa.

Mutta kun ei kannata. On jo nähty.

Todellakin kannattaa siis rahallisesti ainakin. Jokainen Vain elämää sarjaan osallistunut on tienannut huomattavia rahasummia.

Viime kausi floppasi. Kaikilla mittareilla. Siksihän tällainen kierrätyskausi jälleen tehtiin. Ei Suomen kansa halua kuin Lauri Tähkän ja Antti tuiskun sekä Juha Tapion edellisestä keirrätyksestä.

9 kauden artisti valinnat eivät ihan putkeen kyllä menneet mutta siitä huolimatta he tienasivat ihan hyvin.

Ketä siellä nettosi? Evelina ja Ellinoora? Tuure Kilpeläiesn suosio vaikutatisi lähinnä kärsineen, ei ainakaan ole siirtynyt suuurempiin paikkoihin. Pepe Wilberg lähti konserttikiertueelle joka ei myy. Pyhimyksen levy niitattiin hesarissa ja tuskin kasvatti suosiotaan. Rasmuksen Lauri ei saanut uutta uraa, Rasmusta ei näe, eikä Laurin soolokeikkoja. Anne Mattila ei ole ampaissut nousuun.

Parin viikon päästä kun vuoden 2018 verotiedot julkaistaan niin uskallan väittää että jokainen näistä on tienannut vähintään 100 000 euroa.

Vierailija
24/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka noi kehtaa noi artistit? Että ei pelkästään jo toinen roundi jokaisella, vaan vielä joulkin. Korneinta ikinä.

Hänellä ei olekaan pikkurahan puutetta.

Vierailija
25/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneella on shittinen loppu. Nelonen Media ja Warner syövät oman oksansa.

Vierailija
26/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä ei olekaan pikkurahan puutetta.

Ei ole mennyt kovin hyvin Samulla Vain elämää, tapetiksi jäänyt, tajusi että joululaulujen lauluvaatimukset viimeistään paljadtavat espoolaisen tylsyyden.

Vierailija
27/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kitinää ja lynkkaamista täällä. Eihän teidän ole pakko katsoa eikä kuunnella. Mua ei kiinnosta VoF eikä Idols, Putous eikä Huuma, mutta ei mua kukaan niitä ole pakottanut katsomaankaan. Ha tottakai artistin päätavoite on myydä levyjään, pöljät! Siitähän se elantonsa saa ja perheensä elättää. Fatallako sen pitäisi elää ?

Vierailija
28/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitten ilmeisesti jo kuvattu, liekö heti edellisen kauden jälkeen siinä keskikesällä? Sääli sinänsä olisi ollut mukava kuulla jokunen joululaulu samun äänellä. 

Vierailija
29/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kitinää ja lynkkaamista täällä. Eihän teidän ole pakko katsoa eikä kuunnella. Mua ei kiinnosta VoF eikä Idols, Putous eikä Huuma, mutta ei mua kukaan niitä ole pakottanut katsomaankaan. Ha tottakai artistin päätavoite on myydä levyjään, pöljät! Siitähän se elantonsa saa ja perheensä elättää. Fatallako sen pitäisi elää ?

Ei mulla ohjelmia, artisteja tai edes levynmyyntiä vastaan ole mitään mutta viihdeohjelma pitäisi tehdä viihdeohjelmana eikä mainoksena. Sinun lähtökohdastasi syntyy nimittäin mainos eikä viihdeohjelma. 

Vierailija
30/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ohjelmia, artisteja tai edes levynmyyntiä vastaan ole mitään mutta viihdeohjelma pitäisi tehdä viihdeohjelmana eikä mainoksena. Sinun lähtökohdastasi syntyy nimittäin mainos eikä viihdeohjelma. 

Tästä on kirjoitettu nyt hiljattain aika monella taholla että tämä Nelonen median keskittäminen johtaa siihen, että artistien kärki on kapeutunut jyrkästi. On tullut stadionkonsertteja ja Hartwallista normi kotimaisillekin, mutta samalla keskisuuria klubeja kuolee. Stadistakin lopetti juuri kolme suurta klubia, vain Tavastia jäi jäljelle. Spottarissa tosiaan puolet top50 biiseistä on Vain Elämää biisejä. Kun tilanne on tämä niin kyllähän se johtaa näivettymiseen. Siihen ettei uusia artisteja pääse marginaalista tekemään itse uraa itselleen, vaan kynnys marginaaliklubeilta suoraan kärkee on liian suuri ilman Nelonen Median apua. Sitähän ne tahtookin.  Hallita markkinoita ja ihmisten musiikkia. Vähän kuin neuvostoliitossa. Sitä kulutetaan mitä ylipäänsä on tarjolla.

Vierailija
31/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtaa nimenomaan siihen että muusikoilta viedään leipä tai sen kerää Vain Elämää artistit: Edellisen all stars kauden Juha Tapio ja Jenni Vartiainen pyörittävät rullaa joka tuo miljoonatulot. Entiset keikkaillen toimeentulleet muusikot saavat painua sinne fattaan tai vaihtaa alaa. Fattan ja parin superartistin miljoonatulojen väliin ei jää mitään.

Vierailija
32/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullistahan tässä on se, että tämä on Neloselle rahasampo jonka lopettamista jo itse ainakin uumoilin.

Mutta kun on Nelosen suosituin ohjelma viikosta toiseen niin eipä tätä lopeteta. Mitään ohjelmaa ei enää uskalleta lopettaa huipulla vaan kaikkia jatketaan niin kauan kun katsojia vähänkin riittää. Toivon, että tämä Vain Elämää -ohjelma lopetetaan viimeistään ensi vuonna. Vai aiotaanko tehdä pelkästään All Star -kausia?

Vierailija
33/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on sitten ilmeisesti jo kuvattu, liekö heti edellisen kauden jälkeen siinä keskikesällä? Sääli sinänsä olisi ollut mukava kuulla jokunen joululaulu samun äänellä. 

Kuvattu vasta syksyllä. Liekö muutama viikko sitten ku Lauri, Antti ja Ville oli toistensa stooreissa.

Vierailija
34/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ensimmäisessä Vain elämää -joulujaksossa juhlakauden artistit kokoontuvat ensimmäistä kertaa kesän jälkeen yhteisen pöydän ääreen. Nyt juhlitaan pikkujoulua, ja tunnelma on katossa!

Päällimmäisenä kaikilla on halu kuulla toistensa tuoreimmat kuulumiset Vain elämää -kuvausten jälkeen."

Eli kuullaanko nyt, millä mallilla Lauri Tähkän naisasiat ovat tällä hetkellä? Entä VilleGalle, ovatko välit veljeen ja isään yhtään parantuneet tässä viime kuukausien aikana?

Vain Elämään Salatuissa elämissä asiat ovat joo edenneet. Joulujaksossa VilleGalle paljastaa, että välit perheeseen ovat parantuneet. VilleGalle kertoo:

"”Ite ollut aina tien päällä ja tunnistaa sen, että on Prismassa ettimässä kummilapsille sitä lahjaa samana päivänä, mutta mä oon ostanut nyt uuden kodin ja oon odottanut sitä, että voisin kutsua kaikki meille! Olen odottanut, että saa sellaisen tilan, että saa kutsuttua perheen kerrankin sinne ja saadaan otettua chillisti!””

- huom myös, Vaine Elämään sponssi näyttäisi Jouluteaserin edellä pyörivien mainosten perusteella olevan myös Prisma ja näinhän se tuli näppärästi mainittua Vain Elämää joulupöydässäkin!

Vierailija
35/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu ihmeellisiltä, että monet ei tajua mikä tekopyhä rahasampo tuo ohjelma on.

Tottakai muusikkojen tulee menestyä ja ansaita työllään, mutta tämä muutaman naaman kierrättäminen pilaa suomen musiikkikulttuurin ja vie elannon niiltä lukemattomilta lahjakkailta ahkerilta muusikoilta.

Kohta joku sanoo , että ei ole pakko katsoa jos ei tykkää ohjelmasta. No ei tietty olekaan pakko katsoa, mutta suurin ongelma on se, että suurin osa suomalaisista toljottaa tuotakin nyyhkyteatteria sen kummemmin ajattelematta syitä ja seurauksia ohjelmaan.

Innoissaan streamataan näiden samojen naamojen biisejä ja kun keikalle lähdetään niin osoitteena on tietty joku artisti tästä ohjelmasta kun ei muista tiedetä.

Mulle on ainakin ilo löytää uusia biisejä ja esittäjiä. Minustra tuntuisi todelta tylsältä kuunnella aina samojen tyyppien musiikkia.

Vierailija
36/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouko ne kölkiä ja itkee surkeita joululahjoja?

Vierailija
37/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän puhutaan asiaa

Vierailija
38/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, että mediayhtiö ja musiikkiyhtiö ovat nyt samaa perhettä, luo ainutlaatuisen pohjan artistitarinoiden rakentamiselle ja tuo suomalaiselle musiikin rakastajalle vielä monta hienoa hetkeä”

http://www.kaikuentertainment.fi/uutisoinnit/2018/11/27/sanoma-ostaa-os…

Tuohon "perheeseen" kuuluu muun Ilta-Sanomat, Nelonen, Suomipop, Helsingin Sanomat.

Vierailija
39/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais tämäkin pakkotoisto loppua. Koko ajan vaan vanhaa kierrätetään.

Vierailija
40/95 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mun ohjelma tuo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi