Uusi työntekijä hymyilee kahvipöydässä kaikelle mitä joku sanoo!
Onpa creepy! Heti kun joku avaa suunsa niin tämä katsoo silmät suurina ja suu hymyssä sitä kohti, vaikka asiassa ei olisi mitään hauskaa tai muuta syytä hymyyn. Karmivaa! Hymyilee itsekseen mutta ei puhu paljon. Oikeastaan vain jos joku puhuu hänelle, hän alkaa vuoropuheluun.
Kommentit (26)
Toi vois olla minä. Oon sosiaalisesti niin kömpelö ja ahistunut.
Onneksi itellä ei ole työyhteisöä.
No haista sinä vittu, tuohan on tosi suloista.
Kalpeneeko sinun hymysi uuden työntekijän hymylle? Mene vaikka hammaslääkäriin, saat sinäkin loistavan hymyn. Jotenkin.
Aloittajalle vuoden empaattisimman työkaverin palkinto :)
Olen itse uusien ihmisten seurassa hiljaisehko hymyilijä. Ehkä uusi työntekijänne on ujo, mutta haluaa jollain tavalla viestittää ystävällisyyttä?
Jos ajattelen omaa suhtautumistani uusiin ihmisiin, niin minusta hieman creepykin hymyilijä antaa paremman ensivaikutelman kuin ilmeetön tuijottaja. Parasta tietysti on, ettei tee mitään nopeita päätelmiä tuntemattoman ihmisen ilmeistä ja eleistä tai niiden puutteesta.
Sitä paitsi monilla on vihaisen näköinen perusilme, ja sen takia mieluummin hymyilevät uusien ihmisten seurassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hmm, oletko varma ettei tuo uusi ole salaa paljon fiksumpi kuin teistä kukaan. Vai sitäkö juuri pelkäät?
No kyllä te sen äkkiä kiusaatte porukalla ulos. Pikkujouluissa haukutte ja hakkaatte. Sitten vaan selittelette alkoholin piikkiin.
Ei tarvitse arvailla onko ap se työpaikan persenaama.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, oletko varma ettei tuo uusi ole salaa paljon fiksumpi kuin teistä kukaan. Vai sitäkö juuri pelkäät?
Tämä voi just olla totta. Pas kassa työyhteisössä se ilkeä käytös voi alkaa jo heti alussa. Omalla kohdalla näin kävi, kun outo tyyppi tuli takaisin työhön toisella työssäoloviikollani. Heti muuttui koko seurueen balanssi. Tuo jättikokoinen outo nainen oli karmiva. Antaa uusien työntekijöiden rauhassa yrittää sopeutua porukkaan. Reilu työyhteisö myös ottaa uudet ystävällisesti vastaan ja on empaattisia uudelle tyypille. Mutta, mutta kun on itse oltu siellä työpaikalla jopa vuosikymmeniä, niin eihän sinne uskalla päästää uusia, jospa ne tosiaan on vaikka fiksumpia, sosiaalisempia tms eli uhkia vanhoilla jäärille.
Ap on yksi niistä pahimmista työpaikkakiusaajista. Olen aivan varma että ensimmäinen kerta kuin tapasit tämän henkilön niin huokailit samantien ja näytit heti kuinka paljon vihast hänet.
Eikö ole olemassa mikään systeemi millä nämä hyeenat saisi työpaikalta pois?
Ap, en voi sietää sinunlaisia ihmisiä.
Nyt kannattaa heti ilmoittaa työpaikkakiusaamisesta. Tuollainen hymyily on kamalaa. Mokoma irvistelijä. Hymy pyllyyn työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on ongelmana mikä?
Ap pelkää. Jotain karmeaa voi tapahtua. Työkaveri hymyilee. Miksi? Jännää! Pidä meidät ajan tasalla kiitos.
Ja ap itse tollottaa sitten silmät suurina eikä ylläpidä keskustelua johon uudetkin voisi helposti yhtyä. Moniakin työpaikkoja voi pitää creepyinä. Tai ihan vain normaaleina.
Ap:n aloitus on saanut pelkästään alapeukkuja. Hän voi yrittää tehdä siitä omat johtopäätöksensä, jos ylipäätään kykenee itsereflektioon.
Kuulostat pahemmansorttiselta työpaikkakiusaajalta!