Mitä tarkoittaa mokkapalaäiti?
Mitä teidän mielestänne tarkoitetaan, jos puhutaan mokkapalaäidistä?
Kommentit (26)
Sellainen joka paikan häärääjää lasten harrastusten ja koulun eteen.
Ei olennaista nyt juuri mokkapalat. Etsii sponssaajia, myy vessapaperia, kun lapset ei enää jaksa ja ylipäänsä lapsilleen omistautunut paljon.
Yleensä on kotiäiti, mutta voi olla myös tosi energinen väitöskirjantekijä, joka myös hoitaa koirakerhon tilinpitoa ja tuuraa siskonsa R-kioski -vuoroja.
Tarpeellisia ja hyväntahtoisia ihmisiä useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Äiti, jonka lapsi pelaa jääkiekkoa, ja joka leipoo mokkapaloja lasten peleihin. Elää pitkälti lapsen harrastuksen kautta.
Vaikka ainoana vanhempana olin se, joka kuskasi lapsen harrastukseen monta kertaa viikossa, teki talkoohommat ja osallistui toimitsijana peleihin, en kertaakaan tuon kahdeksan vuoden aikana leiponut mokkapaloja :D tai muutakaan.
olihan meillä noita turnauksia yms, mutta meillä oli hyvä sopimus läheisen marketin kanssa niin saatiin turnauksiin hyvät tarjottavat ihan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti, jonka lapsi pelaa jääkiekkoa, ja joka leipoo mokkapaloja lasten peleihin. Elää pitkälti lapsen harrastuksen kautta.
Eikä elä lasten harrastusten kautta. Vaan haluaa antaa lapsille mahdollisuuden harrastaa. Kahviota ja myyjäisiä varten näitä joutuu leipomaan , koska tietyt velliperseet ei ikinä osallistu itse mihinkään lastensa juttuihin. Erinäisiä peltejä pitsaa ja mokkapaloja on tullut leivottua ja myytyä kolmen lapsen leirikoulujen ja luokkaretkien hyväksi, jalkapallojoukkueelle, jääkiekkojoukkueen joulumyyjäisiin jne jne. Minulle olisi aina käynyt paremmin kuin hyvin maksaa rahat suoraan keräystilille.
"Mokkapalaäiti" ei suoranaisesti viittaa niihin mokkapaloihin ja jokainen mokkapaloja joskus lapsensa tapahtumiin leiponut ei ole mokkapalaäiti.
Kyllä se on hyvä että näitä mokkapalaäitejä on, heidän aktiivisuus hyödyttää kaikkia ja mahdollistaa paljon kivoja tapahtumia. Toisaalta ihmettelen näitä jotka leuhkii oikein sillä ettei takuulla mitään tee eikä pysty ehtimään. Mä olen kolmen lapsen yksinhuoltajaäiti ja olen joskus leiponut mokkapaloja, yhdessä lasten kanssa, kun kukaan muu ei muka millään pysty. Siinä ne syntyy samalla kun vietetään lasten kanssa sitä kuuluisaa laatuaikaa. Sori vaan mutta se on vaan priorisointikysymys. En siis ole itse mikään varsinainen aktiivi mutta voihan sitä joskus yhteiseksi hyväksi tikun laittaa ristiin lasten harrastusseuran puolesta. Se on itseasiassa hauskempaa kuin pelkkä maksaminen, kun uskaltautuu sieltä poterostaan ulos.
Elää koululaisten kanssa ruuhkavuosia. Ei sen kummempaa.