Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole kyllä amerikkalaiset "letut" hyviä

Vierailija
24.10.2019 |

Sananmukasesti maistuvat enemmän kakulta (panCAKES).
Ostin viime viikolla Lidlistä ja aamupalaksi lämmitin kaksi, yhden pystyin syömään, toinen jäi syömättä. Ja kauhean tuhteja, yhdestä tuntui tulevan jo täyteen, suomalaisia lettuja vetelen vaikka kahdeksan putkeen.

Ja se niiden mc&cheesesekin... Joskus ostin sitä. Ihan makaronivellin makuista, makeaa.
Teen parempaa "juustomakaronia" ihan sillä että teen makaronilaatikon juustolla, eikä ole makeaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaispannarit kannattaa paistaa itse, tulee paljon parempia. Ja toki ovat lettuja tuhdinmpia, vertaa ennemmin uunipannukakkuun kuin lettuihin. Eineksenä en välttämättä ostaisi, ovat parhaita tuoreina.

Vierailija
2/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaispannarit kannattaa paistaa itse, tulee paljon parempia. Ja toki ovat lettuja tuhdinmpia, vertaa ennemmin uunipannukakkuun kuin lettuihin. Eineksenä en välttämättä ostaisi, ovat parhaita tuoreina.

Ei kiitos, liian makeita ja kakkumaisia, kyllä tästä käsityksen sai, niin ei tarvitse itse tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin noita aikoinaan paikallisesta Lidlistä, ja oli oikein hyviä, lapsetkin tykkäsivät. Harmi kyllä ovat poistuneet valikoimasta täällä.

Vierailija
4/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos, liian makeita ja kakkumaisia, kyllä tästä käsityksen sai, niin ei tarvitse itse tehdä.

Nuo Lidlin pannarit ovat liian makeita. Jos tekee itse, niin ei tarvitse laittaa sokeria ollenkaan, tulee todella hyviä.

Eri

Vierailija
5/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse tykätä, mutta makeus on kyllä säädettävissä. Siihen reseptiin jota itse käytän, tulee sokeria 1 rkl. En nyt sinua yritä ylipuhua, sanon tämän vaan siksi ettei joku luulisi että ne ovat makeudeltaan kuin donitseja tms :)

Vierailija
6/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän onkin nimenomaan pannukakkuja, eivät lettuja. Eivätkä kyllä kumpikaan ole parhaimmillaan eineksenä ostettuina.

Vierailija
7/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että maistuivat makeilta, niissä hän on 18 % sokeria! En varmaan itsekään tykkäisi, kun teen kotona tulee 4 dl jauhoja ja 2 rkl sokeria...

Vierailija
8/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niihin herranen aika oikeasti panna sokeria lainkaan!

Kuka aivoton id.ootti vertailee itsetehtyjä ja eineksiä? Eikä kyse edes ole letuista, vana pannukakusta. Oikea vertailukohta on siten amerikkalaiset pannukakut ja suomalainen pannukakku. Ensinmainittu voittaa kirkkaasti!

Tehkää itse. Marketeissa myydään myös jauhoseosta, jolla saa ihanan kuohkeita pannareita, siihen lisätään siis maitoa, voita tai öljyä ja munaa. Ei sokeria lainkaan.

Itse laitan joukkoon myös mustikoita tai vaikkapa omenaraastetta ja kanelia. Aivan mahtavan hyviä tulee, valmiiden päälle lorautetaan hiukan vaahterasiirappia.

Amerikkalaiset pannukakut ovat kuohkeita, eivätkä mitään "sitkeää kengänpohjaa" kuten suomalainen pannukakku. Saati letut.

Vierailija
9/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptejä on monia, mutta kyse siis on kuohkeista pannukakuista, ei lätyistä. Ja niihin ei yleensä laiteta yhtään sokeria, koska valmiit pannukakut syödään vaahterasiirapin kera. Voi sokeria toki laittaa, muttei se siis olennaisesti kuulu amerikkalaisiin pannareihin.

Vierailija
10/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketeissa myydään myös jauhoseosta, jolla saa ihanan kuohkeita pannareita,

Minkä merkkisiä?

Vierailija
11/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ostaisi lettuja tai pannareita kaupasta valmiina - yök!

12/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptejä on monia, mutta kyse siis on kuohkeista pannukakuista, ei lätyistä. Ja niihin ei yleensä laiteta yhtään sokeria, koska valmiit pannukakut syödään vaahterasiirapin kera. Voi sokeria toki laittaa, muttei se siis olennaisesti kuulu amerikkalaisiin pannareihin.

Joku voisi laittaa maailmase parhaan reseptin niin ei tarvis testailla monia🙂

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
13/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka aivoton id.ootti vertailee itsetehtyjä ja eineksiä? Eikä kyse edes ole letuista, vana pannukakusta. Oikea vertailukohta on siten amerikkalaiset pannukakut ja suomalainen pannukakku. Ensinmainittu voittaa kirkkaasti!

Tehkää itse. Marketeissa myydään myös jauhoseosta, jolla saa ihanan kuohkeita pannareita, siihen lisätään siis maitoa, voita tai öljyä ja munaa. Ei sokeria lainkaan.

Itse laitan joukkoon myös mustikoita tai vaikkapa omenaraastetta ja kanelia. Aivan mahtavan hyviä tulee, valmiiden päälle lorautetaan hiukan vaahterasiirappia.

Amerikkalaiset pannukakut ovat kuohkeita, eivätkä mitään "sitkeää kengänpohjaa" kuten suomalainen pannukakku. Saati letut.

Ei todellakaan voita amerikkalaiset panvakesit suomalaista pannukakkua. 

Oletko hullu.

Pannari on namskista namm, nuo pancakesit ihan paskaa.

Vierailija
14/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkisiä?

Punaruskea pahvipakkaus, All American Pancake mix, Mississippi Belle. Löytyy sekä s-ryhmän hyvinvarustelluista marketeista että citymarketeista.

Vierailija
15/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko maailman paras, mutta ihan hyvän makuisia on tullut tällä:

https://www.meillakotona.fi/reseptit/amerikkalaiset-pannukakut-ja-marja…

Vierailija
16/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo Lidlin pannarit ovat liian makeita. Jos tekee itse, niin ei tarvitse laittaa sokeria ollenkaan, tulee todella hyviä.

Eri

Joo mutta se koostumus on kuitenkin liian kakkumainen, en tykännyt.

Maistuu enemmän kuivakakulta kuin letulta tai pannarilta.

Ihan kuin paksua vohvelia.

Vierailija
17/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkisiä?

Punaruskea pahvipakkaus, All American Pancake mix, Mississippi Belle. Löytyy sekä s-ryhmän hyvinvarustelluista marketeista että citymarketeista.

Ja tuossa valmiissa jauhoseoksessa on kyllä hiukan sokeria, mutta sitä ei siis ole mikään pakko laittaa amerikkalaisiin pannareihin, jenkkiresepteissä sitä ei ole tai vain lusikallinen tai pari.

Vierailija
18/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan voita amerikkalaiset panvakesit suomalaista pannukakkua. 

Oletko hullu.

Pannari on namskista namm, nuo pancakesit ihan paskaa.

No makuja on moneksi.

Ja vain hullu vertailee muoviinpakattuja einespannareita itse tehtyihin. Tee itse ja sano vasta sitten. Päätellen aloituksestasi et kyllä tosin osaa tehdä mitään itse....

Ja senkin jälkeen kyse on vain sinun omasta mielipiteestäsi.

19/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko maailman paras, mutta ihan hyvän makuisia on tullut tällä:

https://www.meillakotona.fi/reseptit/amerikkalaiset-pannukakut-ja-marja…

Kiitos🙂

Reseptissä oleva marjaisa voi on jotain mitä ei ole tullut koskaan mieleen olevan olemassakaan😄

Juu pitää tehdä tuolla tavalla joskus🙂

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
20/21 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä nyt kukin tykkää. Eineksistä en sano mitään, koska niitä en syö ja ajatuskin muoviin pakatuista pannukakuista etoo.

Mutta kuohkeat vastapaistetut amerikkalaiset pannukakut varsinkin mustikoiden ja vaahterasiirapin kanssa ovat aivan taivaallisia. Paljon parempia kuin jänkkitiivis suomalainen pannukakku tai lettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä