Seitsemän kapunkia on lopettamassa julkisen joukkoliikenteen ensivuonna
Mukana on ainakin Rauma joka odottaa perinteisen bussiliikenteen korvautuvan julkisen joukkoliikenteen kovan kysynnän ja tarpeen vuoksi takseilla.
https://yle.fi/uutiset/3-11033032
Kommentit (13)
Ja näin se ilmastonmuutos oikeesti kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
"Raumalla on noin 39 000 asukasta."
Mihin tuon kokoisessa kaupungissa tarvitaan busseja? :D
Mihin 5 milj. asukkaan Suomi tarvitsee tuon kokoista kaupunkia? :D
Sitten syyllistetään yksityiautoilua, nostetaan bensan hintaa ja veroja. Mutta kun sille omalle autolla ei ole vaihtoehtoja.
Raumalaiset eivät edes osaa puhua suomea.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin se ilmastonmuutos oikeesti kiinnostaa
Sinun mielestä on fiksumpaa ajaluttaa tyhjiä busseja ympäri kaupunkia?
Niin mitenkäs oli niiden päästöjen laita... pakotetaan monet hankkimaan auto. Sairaat yms. saavat (toivottavasti) taksinsa, mutta moni pienituloinen terve tai mt-ongelmainen eristäytyy tämmöisen seurauksena varmasti vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin se ilmastonmuutos oikeesti kiinnostaa
Sinun mielestä on fiksumpaa ajaluttaa tyhjiä busseja ympäri kaupunkia?
Varmasti joillekin linjoille on kysyntää.
Joukkoliikenne isoimpien kaupunkien ulkopuolella on hankala kysymys. Kovin tiheä liikenne ei kannata, kun ei ole käyttäjiä. Jos vuoroja taas on kovin harvakseltaan, on vaikea elää pelkän bussin varassa ja pakko hankkia auto, jolloin niitä vähiäkään vuoroja ei luultavasti käytetä. Vuorojen vähentäminen voi siis johtaa siihen että käyttäjätkin vähenevät, eikä käyttöaste ole yhtään parempi. Jotta busseissa olisi ylipäätään pointtia, niitä pitäisi kulkea tiheästi, mutta se taas ei ole pienemmissä kaupungeissa kannattavaa. Melkoinen pattitilanne siis helposti. Kutsuliikenteessä voi olla pointtiakin, mutta se taitaa lähinnä palvella eläkeläisten tarpeita. Työmatkoja siihen on vaikea sovittaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitenkäs oli niiden päästöjen laita... pakotetaan monet hankkimaan auto. Sairaat yms. saavat (toivottavasti) taksinsa, mutta moni pienituloinen terve tai mt-ongelmainen eristäytyy tämmöisen seurauksena varmasti vielä lisää.
Tuo taksien laita on vähän niin ja näin. esimerkiksi Kela-taksien määrä on pudonnut kolmannekseen siitä mitä se joskus oli ja taksiliikenne on yhä keskittyneempää kasvukeskuksiin. Pienimmillä paikkakunnilla ja syrjäseuduilla ei ole edes vanhuksille saatavilla Kela-taksi kyytejä.
En ymmärrä tuollaisesta kutsuliinenteestä mitään.
Mökillekin meni ennen bussi kilsan päähän ja sillä pääsi kätevästi. Nyt siellä on joku kutsu liikenne. En osa köyttää. Siispä vain henkilöautolla mökille.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuollaisesta kutsuliinenteestä mitään.
Mökillekin meni ennen bussi kilsan päähän ja sillä pääsi kätevästi. Nyt siellä on joku kutsu liikenne. En osa köyttää. Siispä vain henkilöautolla mökille.
Älä huoli, en minäkään osaa köyttää kutsuliinennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitenkäs oli niiden päästöjen laita... pakotetaan monet hankkimaan auto. Sairaat yms. saavat (toivottavasti) taksinsa, mutta moni pienituloinen terve tai mt-ongelmainen eristäytyy tämmöisen seurauksena varmasti vielä lisää.
Tuo taksien laita on vähän niin ja näin. esimerkiksi Kela-taksien määrä on pudonnut kolmannekseen siitä mitä se joskus oli ja taksiliikenne on yhä keskittyneempää kasvukeskuksiin. Pienimmillä paikkakunnilla ja syrjäseuduilla ei ole edes vanhuksille saatavilla Kela-taksi kyytejä.
Jos kerran tietävät tämän niin miksi sitten muuttavat sinne syrjäseudulle asumaan?
"Raumalla on noin 39 000 asukasta."
Mihin tuon kokoisessa kaupungissa tarvitaan busseja? :D