Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle on valehdeltu. Pesin tissiliivit kuudessakympissä eikä ne hajonneet

Vierailija
22.10.2019 |

Ei menneet miksikään. Tai no, puhtaaksi tulivat. Aion vastaisuudessaakin pestä välillä liivini kuudessakympissä, aina on ällöttänyt kun eihän neljässäkympissä lähde kunnolla ihorasva ja hiki pois.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki pyykin 60 asteessa :D pessyt jo monta vuotta. Eihän tossa nyt mitään.

Vierailija
2/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pesen minäkin, pesen liivejä usein, riippuen mitä olen tehnyt/onko ollut hellettä etc. joko 30C pikapesu, 40C normipesu, tai 60C "tehopesu" ja hyvin on kestäneet, niin alelaarin muutaman euron liivit, kuin myös kalliimmat merkkiliivit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös pestään rintsikat ja alusvaatteet yleensä järjestään 60 asteessa. Jos eivät sitä kestä, niin lentävät kuuta kiertävälle. Tällä hetkellä vanhimmat käytössä olevat rintsikat ovat arviolta vuodelta 2002 ja still going. Väri ei ole enää hohtavan valkoinen, mutta tärkeämpää on puhtaus.

Vierailija
4/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaiken 60 asteessa. Lajittelen ainoastaan värin mukaan, mutta sekään ei tarkkaa.

Vierailija
5/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös pestään rintsikat ja alusvaatteet yleensä järjestään 60 asteessa. Jos eivät sitä kestä, niin lentävät kuuta kiertävälle. Tällä hetkellä vanhimmat käytössä olevat rintsikat ovat arviolta vuodelta 2002 ja still going. Väri ei ole enää hohtavan valkoinen, mutta tärkeämpää on puhtaus.

No alushousut tietenkin olen aina pessyt 60 asteessa. Mutta liivejä en ole rikkoutumisen pelossa, ne on ollut aina neljänkympin hienopesuohjelmassa. Jatkossa kuitenkin välillä kuumemmassa että putsautuu kunnolla. Ap

Vierailija
6/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys... älä kerro ympäristöahdistujille...

Vierailija
7/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinokuidut eivät yleensä kestä kuumaa vettä. Eräänlaista muoviahan ne ovat.

Esim. pesin vahingossa valkoisen toppatakkini +60 asteessa ja pilallehan se meni. :(

Pintakangas muuttui karhean karkeaksi ja ryppyiseksi ja takki hieman kutistui.

Tiedä sitten rintsikoista, nehän voivat olla esim. puuvilla/lycraa, jolloin haittana on vain joustavuuden asteittainen menetys. Elastisuus siis katoaa ympärysnauhasta ja olkanauhoista ja liivit lörpähtävät. Topattujen liivien toppaus on myös kärsinyt ja muuttunut muhkuraiseksi.

Vierailija
8/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan vahingossakaan laita liikaa linkousta... Mulla hajos yhdet liivit sen takia ihan vaan neljässäkympissä :(

Vierailija
9/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hys... älä kerro ympäristöahdistujille...

Kunnolla peseminen on nimenomaan ympäristöteko. Tarvitaan vähemmän pesuainetta ja vaatteet kestävät pidempään kun lika ei haurastuta kuituja. 

T: Cityvihreä

Vierailija
10/17 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan minä ole valehdellut. Minä olen se, jonka mielestä on ihan sama, joutuuko vaatteen heittämään pois pinttyneen lian vai liian tehokkaan pesun vuoksi.

Vierailija
11/17 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen kaikki vaatteet 60asteessa, myös liivit. Ihan ehjänä ja hyvänä ovat säilyneet. Liivit pesupussiin ettei irronnut kaarituki riko pyykkikonetta.

Vierailija
12/17 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan vahingossakaan laita liikaa linkousta... Mulla hajos yhdet liivit sen takia ihan vaan neljässäkympissä :(

Laitan pieneen pesupussiin muiden kanssa, etteivät pyöri holtittomasti. Kevyin mahdollinen linkous.

Vierailija
13/17 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhteluaine lienee elastaanille pahempi myrkky kuin parikymmentä astetta lisää lämpöä.

Ja kyllä rintaliivien pitää se 60 astetta kestää, koska tosiaan eivät puhdistu kunnolla viileämmässä.

Vierailija
14/17 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko niin että pitkässä juoksussa kuumempi pesuvesi haurastuttaa rintsikoita enemmän.

Tämä on tällainen miehinen näkökulma asiaan, liiveistä sen enempää tietämättä :D

Vierailija
15/17 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huuhteluaine lienee elastaanille pahempi myrkky kuin parikymmentä astetta lisää lämpöä.

Ja kyllä rintaliivien pitää se 60 astetta kestää, koska tosiaan eivät puhdistu kunnolla viileämmässä.

En käytä huuhteluaineita

Ap

Vierailija
16/17 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vetäsen kuudessakympissä ja ihan täydellä linkouksella (pesupussissa). Vanhimmat liivit taitaa olla jo kuusi vuotta vanhat, että ei ne miksikään mene jos ei osta markettiroskaa.

Vierailija
17/17 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pesen liivit pesupussissa hellävaraisella käsinpesuohjelmalla. Jos ne on likaantuneet niin laitan tahranpoistoainetta. Ei myöskään pitäisi käyttää koko ajan samoja vaan siksi pitäisi olla monia liivejä niin voi  välillä vaihdella. Joitakin liivejä saisi pesuohjeen mukaan pestä neljässäkympissä ja ensin pesinkin mutta ei olisi pitänyt koska pitsireunus on nyt osittain irrallaan ja toisista aukesi se mistä laitetaan kaarituki eli se on tulossa ulos mutta pysyy siellä kyllä kun sen sinne laittaa mutta sen voisi myös vaihtaa koska se kaarituki on muovia eikä sitä mitä yleensä pitäisi eli sinne voisi vaihtaa paremman.